Ο χρυσός μπορεί να χάσει τον τίτλο του πιο πολύτιμου μετάλλου 

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο χρυσός μπορεί να χάσει τον τίτλο του πιο πολύτιμου μετάλλου 
Η τιμή του παλλάδιου για άμεση παράδοση κατέγραψε άνοδο έως και 1,8% φθάνοντας στο ποσό – ρεκό των 1.204,71 δολαρίων την ουγγιά.

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για παλλάδιο έχει οδηγήσει το πολύτιμο μέταλλο σε επίπεδα πολύ κοντά σε αυτά του πιο ακριβού ξαδέρφου του, του χρυσού.

Η τιμή του παλλαδίου, που χρησιμοποιείται κυρίως για την κατασκευή καταλυτών για αυτοκίνητα, σκαρφάλωσε σε νέο υψηλό για τέταρτη φορά αυτόν τον μήνα καθώς οι χρήστες του πολύτιμου μετάλλου ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να αποκτήσουν πρόσβαση στην περιορισμένη προσφορά.

Το κόστος δανεισμού του πολύτιμου μετάλλου για ένα μήνα είναι κατά τρεις φορές μεγαλύτερο από την απόδοση των 10ετών αμερικανικών ομολόγων.

«Είναι μια πολύ σφικτή αγορά δεν υπάρχει αρκετή προσφορά για τους αγοραστές αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Ντάνιελ Γκάλι αναλυτής της TD Securities στο Τορόντο. «Με την αγορά να είναι τόσο σφικτή δεν χρειάζεται πολύ προσπάθεια για να κινηθεί ανοδικά η τιμή», ανέφερε ακόμη.

Παλλάδιο

Η τιμή του παλλάδιου για άμεση παράδοση κατέγραψε άνοδο έως και 1,8% φθάνοντας στο ποσό – ρεκό των 1.204,71 δολαρίων την ουγγιά πριν υποχωρήσει κάπως στα 1.187,83 ευρώ την ουγγιά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Με την τιμή του χρυσού να βρίσκεται στα 1.220,39 δολάρια την ουγγιά μια ουγγιά χρυσού τώρα αγοράζει μόλις 1,029 ουγγιές παλλάδιου.

Το ράλι που καταγράφει το παλλάδιο προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από τις ανησυχίες για την προσφορά του το επόμενο διάστημα και οι επενδυτές στοιχηματίζουν σε ακόμη υψηλότερες τιμές. Το μέταλλο χρησιμοποιείται για την κατασκευή καταλυτών στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η ζήτηση για αυτό συνεχώς αυξάνεται καθώς οι καταναλωτές προτιμούν την βενζίνη από το ντίζελ.

Σε μια χρονιά που οι τιμές των περισσότερων εμπορευμάτων καταγράφουν πτώση το παλλάδιο είναι το μοναδικό μέταλλο που καταγράφει συνεχώς αύξηση με τις τιμές του να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια.

Αναλυτές πάντως αναφέρουν ότι λόγω του ράλι υπάρχει ο κίνδυνος η αυτοκινητοβιομηχανία να στραφεί στην πλατίνα για την κατασκευή των καταλυτών. Και τα δύο μέταλλα χρησιμοποιούνται σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα με τον τύπο της μηχανής του αυτοκινήτου και αν και μπορεί να χρειαστούν χρόνια για τον σχεδιασμό νέων καταλυτών που χρησιμοποιούν περισσότερη πλατίνα μια τέτοια αλλαγή έχει ξαναγίνει. Η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τη χρήση παλλαδίου κατά σχεδόν 50% για δύο χρόνια μέχρι το 2002 όταν οι τιμές είχαν καταγράψει και πάλι μεγάλη άνοδο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider