Ηλεκτροκίνηση, μικροκινητικότητα και υποδομές οι βασικοί πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση, μικροκινητικότητα και υποδομές οι βασικοί πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας
Η EE θέτει στόχους για μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55% και τα φορτηγά κατά 50% έως το 2030.

Η EE θέτει στόχους για μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55% και τα φορτηγά κατά 50% έως το 2030. Επίσης, προτείνει την πλήρη μείωση των εκπομπών από νέα αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2035, ως μέρος των νομοθετικών προτάσεων «Fit for 55». Για την επίτευξη αυτών των στόχων θα χρειαστεί να αυξηθούν σημαντικά τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ταυτόχρονα, να επιλυθούν συστημικά ζητήματα, όπως η έλλειψη υποδομών φόρτισης και οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας (ή ακόμα και προβλήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας), προκειμένου να επιταχυνθεί η απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές οι προσπάθειες θα πρέπει να πλαισιωθούν από μια ευρύτερη πολιτική βιώσιμης κινητικότητας από την πλευρά των εθνικών κυβερνήσεων και των τοπικών αρχών. Στην Ελλάδα μέσω του ΕΣΕΚ και του νομοθετικού πλαισίου για την Ηλεκτροκίνηση προχωρά με γοργούς ρυθμούς η υλοποίηση της στρατηγικής για βιώσιμη κινητικότητα με την συνεργασία των αρμόδιων υπουργείων και των τοπικών αρχών.

Στο πλαίσιο του 7ου EcoMobility Conference που συνδιοργάνωσαν η HAEE και το Insider.gr στελέχη της Γενικής Γραμματείας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τόνισαν την ανάγκη για την μετατροπή των αστικών περιοχών της Ελλάδας σε κλιματικά ουδέτερες με την βοήθεια ης ηλεκτροκίνησης αλλά και σειρά μέτρων για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας, ζώνες πρασίνου και πεζών και ποδηλατόδρομους.

Ο κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια τεχνολογία που έχει ως στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την βελτίωση της καθημερινότητάς μας στις πόλεις, την μείωση του θορύβου, χαρακτηριστικά που εξαρτώνται άμεσα από την κυκλοφορία οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα που κυκλοφορούν περισσότερο και παράγουν τους περισσότερους ρύπους.

Όπως εξήγησε, στην Αθήνα, για παράδειγμα, ενώ είναι αδειοδοτημένα λιγότερα από 15.000 ταξί, τα ταξί εκτελούν τα περίπου το 35% των οχηματοχιλιομέτρων στην πόλη και ως εκ τούτου είναι σημαντικό η διείσδυση ηλεκτροκίνησης να επιταχυνθεί στα ταξί, να προχωρήσει στα ΜΜΕ και να εγκαθιδρυθεί στην καθημερινότητά μας μέσα από τα ΙΧ.

Ομοίως έμφαση θα δοθεί και στο θέμα της μικροκινητικότητας (πατίνια κλπ) με τον σχετικό νόμο και προβλέψεις για την οδική ασφάλεια και σειρά από project για να εφαρμοστεί ο ΚΟΚ και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ελλιπούς επιτήρησης με την χρήση έξυπνων υποδομών.

Σε επίπεδο υποδομών προωθείται και ο εξηλεκτρισμός λιμανιών και σιδηροδρόμων και σε συνεργασία με τον δήμο Πειραιά προχωρά σχετικό σχέδιο για να «συνεργαστούν» τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην περιοχή αλλά και να απλοποιηθεί το πλαίσιο εγκατάστασης φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα λιμάνια. Όπως επεσήμανε ο κ. Ξιφαράς, ο Πειραιάς αποτελεί την μοναδική περιοχή στην Αττική που συνδυάζει την λειτουργία όλων των μέσων (τραμ, μετρό κλπ) και το ζήτημα είναι η μεγαλύτερη δυνατή μείωση των εκπομπών.

Στο ίδιο πλαίσιο, η κ. Παπαδάκη από την Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος σημείωσε ότι θα πρέπει να ξανασχεδιαστεί ο δημόσιος χώρος με έναν ισότιμο τρόπο, κάτι που απαιτεί χρηματοδοτικά εργαλεία, κίνητρα και προδιαγραφές ενώ θα πρέπει να αλλάξει και η αντίληψη των πολιτών συνολικά. «Το στοίχημα είναι να έχεις δημόσιο χώρο που να μπορεί να απολαμβάνει ο πολίτης, να αξιοποιήσεις τους εναπομείναντες δημόσιους χώρους. Όλα αυτά για να γίνουν πρέπει να είναι συμμέτοχοι οι πολίτες», σημείωσε σχετικά και πρόσθεσε ότι ο πολεοδομικός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός πάνε μαζί και ως εκ τούτου θα πρέπει να γίνουν συνδυασμένες κινήσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

7ο EcoMobility Conference: Η επόμενη μέρα για τις υποδομές και την αγορά της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Σδούκου: Τα «κλειδιά» για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης

Ξιφαράς στο 7th EcoMobility Conference: Το πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά ταξί, τα ΜΜΜ και τα ταξί

gazzetta
gazzetta reader insider insider