BMW: Στρατηγική στροφή προς το range extender για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της

Κώστας Παστρίμας
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
BMW: Στρατηγική στροφή προς το range extender για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της
BMW
Η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία επανεξετάζει μια γνώριμη τεχνολογία, στοχεύοντας στην ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, με επίκεντρο την Κίνα.

Η BMW, μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, φέρεται να εξετάζει σοβαρά την επαναφορά της τεχνολογίας του range extender σε μελλοντικά της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Η κίνηση αυτή, αν επιβεβαιωθεί επισήμως, σηματοδοτεί μια ενδεχόμενη στρατηγική αναπροσαρμογή στην πορεία της εταιρείας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, ανταποκρινόμενη σε συγκεκριμένες συνθήκες της αγοράς και απαιτήσεις των καταναλωτών.

Από το i3 REX στη νέα εποχή

Η τεχνολογία του range extender δεν είναι ξένη για την BMW. Το πρωτοποριακό, για την εποχή του, ηλεκτρικό BMW i3 προσφερόταν παλαιότερα και σε έκδοση REX. Αυτή η διαμόρφωση ενσωμάτωνε έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργούσε αποκλειστικά ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία του οχήματος όταν η ενέργειά της έπεφτε σε χαμηλά επίπεδα. Στόχος ήταν η προσφορά πρόσθετης αυτονομίας και η μείωση του «άγχους αυτονομίας» (range anxiety), επιτρέποντας στους οδηγούς μεγαλύτερα ταξίδια χωρίς την αγωνία εύρεσης σταθμού φόρτισης. Αν και η επιλογή REX σταμάτησε να προσφέρεται για το i3, η ιδέα επανέρχεται στο προσκήνιο.

Κίνα: Ο καταλύτης της στρατηγικής αλλαγής

Η επανεξέταση του range extender από την BMW φαίνεται να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δυναμική της αγοράς στην Κίνα, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο και πλέον ανταγωνιστικό χώρο για τα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως. Στην κινεζική αγορά, τα οχήματα με εκτεταμένη αυτονομία (EREV - Extended Range Electric Vehicle) γνωρίζουν ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση, με τοπικούς κατασκευαστές, όπως η Li Auto, να σημειώνουν σημαντικές πωλήσεις. Τα μοντέλα EREV προσφέρουν στους καταναλωτές την ευελιξία της ηλεκτρικής κίνησης για τις καθημερινές μετακινήσεις, σε συνδυασμό με την πρακτικότητα του κινητήρα βενζίνης για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, χωρίς την εξάρτηση από την υποδομή φόρτισης.

Δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο αναφέρουν ότι η BMW βρίσκεται σε συζητήσεις για την ανάπτυξη ενός νέου, εξελιγμένου συστήματος range extender, ενδεχομένως σε συνεργασία με τον προμηθευτή ZF. Τα πρώτα υποψήφια μοντέλα για την ενσωμάτωση αυτής της τεχνολογίας φέρονται να είναι τα επερχόμενα πολυτελή SUV iX5 και iX7. Στόχος είναι η επίτευξη συνδυαστικής αυτονομίας που θα μπορούσε να αγγίξει ακόμα και τα 1.000 χιλιόμετρα, καλύπτοντας τις απαιτήσεις των αγοραστών για απεριόριστες μετακινήσεις.

Προκλήσεις και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Παρά τις αναφορές, η BMW δεν έχει προχωρήσει σε επίσημη επιβεβαίωση αυτών των σχεδίων. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε μόνο ότι η BMW «αναλύει συνεχώς τα πρότυπα χρήσης, τις ανάγκες των πελατών και τις εξελίξεις της αγοράς και εξετάζει το δυναμικό της αγοράς διαφόρων τεχνολογιών».

Η ενδεχόμενη επαναφορά του range extender στην γκάμα της BMW θα σηματοδοτήσει μια ενδιαφέρουσα στρατηγική προσαρμογή. Ενώ η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση (BEV - Battery Electric Vehicle) ως μακροπρόθεσμο στόχο, η ενσωμάτωση λύσεων EREV θα της επέτρεπε να προσελκύσει ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών που βρίσκονται ακόμη σε μεταβατικό στάδιο ή αντιμετωπίζουν περιορισμούς στην υποδομή φόρτισης. Αυτό θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις της στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα σε περιοχές με λιγότερο ανεπτυγμένα δίκτυα φόρτισης ή όπου οι μακρινές διαδρομές είναι συχνότερες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider