Rolls-Royce και easyJet ενώνουν τις δυνάμεις τους για το υδρογόνο

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Rolls-Royce και easyJet ενώνουν τις δυνάμεις τους για το υδρογόνο
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και τις δυνατότητές τους, υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμη να γίνουν για την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας.

Ο γίγαντας της αεροδιαστημικής Rolls-Royce και η αεροπορική εταιρεία easyJet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την πράσινη ενέργεια. Οι δύο επιχειρήσεις προχωρούν σε συνεργασία για την ανάπτυξη και τη δοκιμή τεχνολογίας κινητήρων καύσης υδρογόνου για αεροσκάφη.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Rolls-Royce, οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν σε μια σειρά επίγειων δοκιμών που πρόκειται να ξεκινήσουν φέτος. Ο στόχος της συνεργασίας, που ονομάζεται H2ZERO, «είναι να αποδείξει ότι το υδρογόνο έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει μια σειρά αεροσκαφών από τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και μετά», σημείωσε σχετικά.

Όπως υποστηρίζει η Rolls-Royce (η οποία δεν πρέπει να συγχέεται με την Rolls-Royce Motor Cars, η οποία ανήκει στην BMW), φέτος, οι εταιρείες θα πραγματοποιήσουν μια «πρώιμη δοκιμή εδάφους» ενός κινητήρα Rolls-Royce που χρησιμοποιεί την τεχνολογία υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Θα ακολουθήσει μια πλήρης κλίμακας επίγεια δοκιμή της τεχνολογίας χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα αεριωθούμενου Pearl 15, με το Μισισιπή να προβάλλεται ως πιθανή τοποθεσία.

«Η τεχνολογία που προκύπτει από αυτό το πρόγραμμα έχει τη δυνατότητα να τροφοδοτήσει αεροσκάφη μεγέθους easyJet, γι' αυτό θα κάνουμε επίσης μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων λιρών σε αυτό το πρόγραμμα», δήλωσε ο Johan Lundgren, Διευθύνων Σύμβουλος της easyJet.

«Για να επιτευχθεί απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε μεγάλη κλίμακα, η πρόοδος στην ανάπτυξη τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών για αεροσκάφη στενής ατράκτου είναι ζωτικής σημασίας», πρόσθεσε ο Lundgren.

Η τεχνολογία του υδρογόνου

Η χρήση υδρογόνου για την τροφοδοσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι διαφορετική από την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, όπου το αέριο αναμιγνύεται με οξυγόνο, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια.

Όπως σημειώνει το Κέντρο Δεδομένων Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, τα οχήματα κυψελών καυσίμου εκπέμπουν «μόνο υδρατμούς και ζεστό αέρα».

Αντίθετα, τα ICE υδρογόνου μπορούν να παράγουν άλλες εκπομπές. «Οι κινητήρες υδρογόνου απελευθερώνουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές, ίχνη CO2… αλλά μπορούν να παράγουν οξείδια του αζώτου ή NOx», λέει ο Cummins, κατασκευαστής κινητήρων.

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της αεροπορίας είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή».

Η WWF υποστηρίζει επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα που μπορεί να παραχθεί σε ατομικό επίπεδο.

Νωρίτερα φέτος, ο Guillaume Faury, Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, είπε στο CNBC ότι η αεροπορία «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια εάν δεν καταφέρουμε να απελευθερώσουμε τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».

Ο Faury πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τελική λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Τον Μάιο, η εταιρεία του ανακοίνωσε ότι εγκαινιάζει μια εγκατάσταση με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που επικεντρώνεται στις τεχνολογίες υδρογόνου.

Ωστόσο, ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και τις δυνατότητές τους, υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμη να γίνουν για την εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας και την ανάπτυξη της σε μεγάλη κλίμακα.

Μιλώντας στο CNBC πριν από λίγο καιρό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Michael O'Leary, φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.

«Νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε και πάλι ειλικρινείς», είπε. «Σίγουρα, για την επόμενη δεκαετία δεν νομίζω ότι θα δείτε κάτι – δεν υπάρχει τεχνολογία εκεί έξω που θα αντικαταστήσει τον άνθρακα ….Δεν βλέπω την άφιξη… καυσίμων υδρογόνου, δεν βλέπω την άφιξη βιώσιμων καυσίμων, δεν βλέπω την άφιξη των συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης, σίγουρα όχι πριν από το 2030», πρόσθεσε ο O’Leary.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κομισιόν: Ενέκρινε 5,4 δισ. ευρώ από 15 κράτη-μέλη για ανάπτυξη τεχνολογίας υδρογόνου

Νέα προσπάθεια για να αναπτυχθεί η χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα

Υδρογόνο: Ένα βήμα πιο κοντά η πρώτη επένδυση στη Δυτική Μακεδονία

gazzetta
gazzetta reader insider insider