ΕΕ: Από το 2035 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα είναι κλιματικά ουδέτερα

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΕΕ: Από το 2035 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα είναι κλιματικά ουδέτερα
Θα πρέπει τώρα να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός σε διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα στα αυτοκίνητα έως το 2035 ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά το τέλος της εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με την πρόταση αφού η Ιταλία, έδρα της Ferrari και της Lamborghini, παραιτήθηκε από το αίτημα για πενταετή καθυστέρηση στο σχέδιο της ΕΕ για να «καθαρίσουν» τον στόλο τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου.

Ο Ιταλός υπουργός Ρομπέρτο Τσινγκολάνι δήλωσε στους ομολόγους του νωρίτερα την Τρίτη ότι είναι «ικανοποιημένος» με τον συμβιβασμό που πρότεινε η Γερμανία σύμφωνα με τον οποίο θα μπορούσε να επιτραπεί η χρήση καυσίμων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα μετά το 2035.

Η συμφωνία καθορίζει τη στάση των κρατών μελών για τις συνομιλίες με Ευρωκοινοβούλιο και Κομισιόν σχετικά με την τελική μορφή του αποκαλούμενου πακέτου Fit for 55 για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.

Καθώς οι αρμόδιοι της ΕΕ τάσσονται ήδη υπέρ της εγκατάλειψης των ορυκτών καυσίμων στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πολύ πιθανό οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων να πρέπει να στραφούν στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία.

«Έχω πλήρη εμπιστοσύνη ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να τα καταφέρει», είπε στους υπουργούς ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κομισιόν, σύμφωνα με το Bloomberg. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας συγκαταλέγονται στους βιομηχανικούς ηγέτες της Ευρώπης και μπορούν να συνεχίσουν να είναι καθώς αγκαλιάζουν αυτήν την παγκόσμια αλλαγή».

«Χάρη σε αυτή τη συμφωνία, η Ευρώπη τοποθετείται σε ηγετική θέση όσον αφορά την αντιμετώπιση των κλιματικών προκλήσεων και της τεχνολογίας», δήλωσε η Γαλλίδα υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Πανιέ-Ρουνασέ. «Εξασφαλίζουμε επίσης μια δίκαιη μετάβαση για κάθε κράτος μέλος, κάθε επικράτεια και κάθε πολίτη».

Μαζί με άλλα τέσσερα κράτη μέλη, η Ιταλία επεδίωκε μείωση κατά 90% των εκπομπών ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών έως το 2035, έτος κατά το οποίο η Κομισιόν στοχεύει σε πλήρη απαγόρευση τους, καθώς και μεγαλύτερη εξαίρεση για τις μικρές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Κέρδισε ορισμένες παραχωρήσεις σχετικά με την εξαίρεση για εξειδικευμένους κατασκευαστές, όπως η Lamborghini.

Σε μια προσπάθεια να επιτρέψει έναν συμβιβασμό, η Γερμανία πρότεινε μια μη δεσμευτική προσθήκη στον νόμο για τις εκπομπές που καλεί την Επιτροπή να προτείνει την ταξινόμηση οχημάτων που λειτουργούν αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα μετά το 2035.

Οι υπουργοί συμφώνησαν επίσης να εγκρίνουν τις βασικές παραμέτρους μιας σαρωτικής μεταρρύθμισης της αγοράς άνθρακα, όπως προτείνεται από την Κομισιόν, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κατά 61% των εκπομπών άνθρακα από τα επίπεδα του 2005, στο πρόγραμμα ανώτατων ορίων και εμπορίου έως το 2030.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός μηχανισμού που θα αποτρέπει τις υπερβολικές αυξήσεις τιμών για να περιορίσει την κερδοσκοπία και να επιτρέψει την απελευθέρωση 75 εκατομμυρίων αδειών άνθρακα στην αγορά. Αυτό θα συνέβαινε εάν η μέση τιμή δημοπρασίας των δικαιωμάτων σε έξι μήνες υπερβαίνει κατά 2,5 φορές τη μέση τιμή των δύο προηγούμενων ετών.

Η συμφωνία περιορίζει επίσης το μέγεθος του Social Climate Fund στα 59 από 72 δισ. ευρώ που πρότεινε η Κομισιόν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

WWF: Αναγκαία μία «άνευ προηγουμένου» ενίσχυση των επενδύσεων για κλιματική ουδετερότητα

Νέα προσπάθεια για να αναπτυχθεί η χρήση του υδρογόνου στα αυτοκίνητα

gazzetta
gazzetta reader insider insider