Τους λόγους για τους οποίους μειώθηκαν τόσο πολύ τα προ φόρων κέρδη του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης το 2017 έναντι του 2016 εξήγησε η διοικητική ομάδα της εταιρείας κατά την ετήσια ενημέρωση των αναλυτών που πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη. Η νέα διοίκηση σημειώνει πως οι λογιστικές καταστάσεις απεικονίζουν πλέον την πραγματική κατάσταση στου εξοπλισμού του λιμένα.

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 12,5 εκατ. ευρώ έναντι των 21,1 εκατ. ευρώ του 2016 παρουσιάζοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 7,2 εκατ. ευρώ έναντι των 14,1 εκατ. ευρώ του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Όπως τονίστηκε κατά την ενημέρωση των αναλυτών, η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένος, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, καθώς και στην σημαντική άνοδο των προβλέψεων.

Η νέα διοίκηση που ανέλαβε τον περασμένο Μάρτιο με την ολοκλήρωση της πώλησης του 67% του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ στην κοινοπραξία «South East Gateway Thessaloniki» εκτιμά ότι με την προσέγγιση αυτή οι Οικονομικές Καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο  την οικονομική αφετηρία της εταιρείας.

Αρχές του 2019 τα μεγάλα έργα

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης επανέλαβε ότι βασικές προτεραιότητες είναι η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, η  προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων, η αναδιοργάνωση της εταιρείας και την ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας καθώς και η έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ, το συντομότερο δυνατό, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη ήδη έχουν ξεκινήσει οι παραγγελίες νέων οχημάτων στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ΟΣΜΕ) και η επισκευή εννέα παλαιών. Παράλληλα άμεσα θα προχωρήσουν και η διαδικασίες για την επιλογή συμβούλων για τα μεγάλα επενδυτικά έργα όπως η επέκταση του 6ου προβλήτα, τα οποία σχεδιάζεται να ξεκινήσουν στις αρχές ή το αργότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2019.

 Καθυστερήσεις στην Πύλη 16

Στο μεταξύ προβληματισμό προκαλούν στον επιχειρηματικό κόσμο οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στη Πύλη 16 του ΟΛΘ, προκειμένου τα φορτηγά να ξεφορτώσουν στην πλατεία του ΣΕΜΠΟ. «Το εν λόγω πρόβλημα παρατηρείται τους τελευταίους μήνες, δημιουργώντας αλυσιδωτά προβλήματα στους επιχειρηματίες», αναφέρει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Αναστάσιος Καπνοπώλης προσθέτοντας ότι το ΒΕΘ έχει γίνει αποδέκτης παραπόνων επιχειρήσεων - μελών του, που αναγκάζονται σε πολύωρες καθυστερήσεις προκειμένου να προχωρήσουν σε φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται πέραν των ελλιπών μέσων διαχείρισης των containers είναι και το περιορισμένο ωράριο λειτουργίας της Πύλης 16 που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 όταν η εκτελεστική επιτροπή της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων κατήργησε την τρίτη βάρδια.

Σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΛΘ το πρόβλημα είναι πιο έντονο τις τελευταίες ημέρες λόγω της τριήμερης αργίας και της 24ώρης πανελλαδικής απεργίας. Σε συνεργασία με το Τελωνείο αποφασίστηκε ότι η Πύλη 16 θα λειτουργήσει μέχρι το βράδυ σήμερα Πέμπτη, ενώ ο ΟΛΘ θα επιστρατεύσει περισσότερα ΟΣΜΕ στην συγκεκριμένη πύλη.