ΒΟΑΚ: Συνεχίζουν στο ΣΔΙΤ τμήμα οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΒΟΑΚ: Συνεχίζουν στο ΣΔΙΤ τμήμα οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Στην φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για το οδικό κομμάτι Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης «πέρασαν» επισήμως 4 σχήματα. Τι περιλαμβάνει το συγκεκριμένο project. Πότε θα «ανοίξουν» τα μέτωπα-εργοτάξια στην Κρήτη

Προχωρούν «βήμα-βήμα» οι διαδικασίες για τον μεγάλο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης, τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ), ένα εμβληματικό έργο, το μεγαλύτερο οδικό που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Το οποίο συνολικά υπολογίζεται να κοστίσει 2 δισ. ευρώ, θα ξεκινά από τον Κίσσαμο Χανίων και θα καταλήγει στη Σητεία και θα έχει συνολικό μήκος 300 χιλιόμετρα, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια αλλά και οικονομική ανάπτυξη στο νησί.

Προχτές, η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης Δ16) επικύρωσε και επισήμως τη συμμετοχή των ομίλων «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΡΙΑΔΝΗ» (στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ με το γνωστό fund MARGUERITE), «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ», «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ», «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt» στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για το τμήμα ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ, το Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους περίπου 22,4 χλμ. και εκτιμώμενου κόστους 290 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, εγκρίθηκε το από 12.07.2021 Πρακτικό της Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού Β.Ι Φάσης του Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με Ανταγωνιστικό Διάλογο για την επιλογή Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης για το Έργο «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, και Συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, με Σ.Δ.Ι.Τ.», βάσει του οποίου «περνούν»» στο στάδιο συμμετοχής στο Διάλογο (Β.Ι Φάση του Διαγωνισμού) οι παραπάνω 4 διαγωνιζόμενοι.

Υπενθυμίζεται ότι αρχικά είχαν δείξει ενδιαφέρον 5 όμιλοι, αλλά η Επιτροπή Διαγωνισμού για τον Προεπιλεγέντα στην Α’ Φάση οικονομικό φορέα SHIKUN BINUI LTD, διαπίστωσε τη μη υποβολή Φακέλου Συμμετοχής στο Διάλογο. Αρα, συνεχίζουν τα 4 γκρουπ, ενώ έχει προκύψει νωρίτερα και μεταβολή της σύνθεσης του φορέα «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ MYTILINEOS HOLDINGS S.A.-ACCIONA CONCESSIONES S.L. - INTERTOLL INFRASTRUCTURE DEVELOPMENTS B.V.» σε σχηματισμό νέας Ένωσης Προσώπων με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt».

Προ ημερών μόλις, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ σημείωσε ότι είναι πρώτη προτεραιότητα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, υπενθύμισε ότι ο δρόμος θα υλοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και έχει μήκος 150 χλμ., ανατολικότερα μετά τη παράκαμψη Ηρακλείου ως τη Νεάπολη με ΣΔΙΤ και μήκος 22,5 χλμ. και ανατολικότερα ως δημόσιο έργο. Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από το 2022 για το δημόσιο έργο και για τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και για την παραχώρηση θα ξεκινήσουν τέλη του 2023. Μέχρι το 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα κατασκευής στον δρόμο των 294 χιλιομέτρων. Μάλιστα είπε πως πρόκειται να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ένα τόσο μεγάλο έργο, αφού είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτή τη στιγμή που θα γίνεται στην Ευρώπη την επόμενη δεκαετία. Ο Γ. Καραγιάννης υπενθύμισε πως μέσα σε χρόνο – ρεκόρ η κυβέρνηση ωρίμασε τεχνικά, από πλευράς μελετών, τον οδικό άξονα ενώ εξασφάλισε και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

«Δουλέψαμε συστηματικά, μεθοδικά, αυτούς τους 24 μήνες, καταθέσαμε 16 μελέτες και εξασφαλίσαμε τη χάραξη, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το κυριότερο τη χρηματοδότηση. Το επόμενο διάστημα θα γίνει διαβούλευση με την Περιφέρεια και με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού και στη κατάθεση δεσμευτικών προσφορών», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με την πρόσφατη παρουσίαση του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα χαρακτηριστικά του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ) είναι:

· Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ

· Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

· 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

· 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)

· 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

· 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)

· 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους

· Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

· Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού

· Εκτιμώμενο κόστος 290 εκ. ευρώ.

· Πόροι: Ταμείο Ανάκαμψης

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΒΟΑΚ: «Πράσινο φως» (και) από Περιφέρεια Κρήτης για το «Χερσόνησος-Νεάπολη»

gazzetta
gazzetta reader insider insider