Tην ανάγκη προώθησης σχεδίων για συγχωνεύσεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με στόχο τη συγκράτηση του κόστους, προκρίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, στη σκιά των μεγάλων διαστάσεων που έχει λάβει το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen.

Όπως δηλώνει o Marchionne, σε συνέντευξή του στο Bloomberg, η Fiat Chrysler θα επιχειρήσει να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην κατεύθυνση προώθησης ενός κύματος συγχωνεύσεων στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μάλιστα, για τη Fiat Chrysler ως ο πλέον ενδεδειγμένος εταίρος αναδεικνύεται η General Motors.

Παρά το γεγονός πως, τόσο η General Motors, όσο και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες απορρίπτουν τις συστάσεις του Sergio Marchionne, ο ίδιος επιμένει πως η λύση των συγχωνεύσεων μπορεί να καταστήσει βιώσιμες τις εταιρείες του κλάδου.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία θα πληρώσει συλλογικά το τίμημα του σκανδάλου της Volkswagen, καθώς το κόστος συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων θα εκτιναχθεί στα ύψη», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Marchionne, για να προσθέσει μάλιστα πως η υπερβολική χρήση κεφαλαίων συνεχίζει να αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των επιχειρήσεων και για τον λόγο αυτό «πρέπει να αντιμετωπιστεί».

«Το εάν θα είναι η General Motors (ο πιθανός εταίρος) ή εάν θα αναζητηθεί κάποια άλλη λύση, αυτό τελικά δεν έχει και μεγάλη σημασία», εξηγεί.

Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, προετοιμάζονται για την αυστηροποίηση των ελέγχων, μετά και την παραδοχή της Volkswagen πως παραβίαζε για χρόνια τους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να αυξήσει το κόστος που απαιτείται για τη βελτίωση του τεχνολογικού εξοπλισμού.

Παραμένει στόχος η General Motors

Ο 63χρονος Sergio Marchionne κινείται σε τροχιά αναζήτησης συνδυασμών (συγχωνεύσεων), εδώ και αρκετά χρόνια, βάλλοντας κατά συγκεκριμένων στρατηγικών που υιοθετούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, φέρνοντας ω παράδειγμα την ανάπτυξη διαφορετικών εκδοχών της ίδιας ακριβώς τεχνολογίας, όπως οι εκπομπές ρύπων ή ζητήματα ασφαλείας.

«Το να καταγραφεί ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο κινδύνου από διαδικασίες ενοποίησης δεν συμφέρει τους μετόχους μας» δηλώνει από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής της General Motors, Chuck Stevens, απορρίπτοντας επί της ουσίας τις εκκλήσεις του Marchionne.

Να σημειωθεί εδώ πως το μέγεθος της General Motors είναι υπερδιπλάσιο έναντι εκείνου της Fiat Chrysler, του ομίλου που δημιουργήθηκε το 2014 από τη συγχώνευση της ιταλικής Fiat και της αμερικανικής Chrysler. Η επόμενη μεγάλη απόπειρα για συγχώνευση από την πλευρά του Marchionne, δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν τα τέλη του 2016.