Έρχεται άμεσα νομοσχέδιο για τον τουριστικό κλάδο 

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχεται άμεσα νομοσχέδιο για τον τουριστικό κλάδο 
Στόχος η επίλυση μιας σειράς ζητημάτων του κλάδου και η ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού.

Στην κατάθεση νομοσχεδίου που φιλοδοξεί να ρυθμίσει μια σειρά από ζητήματα του τουριστικού κλάδου αναμένεται να προχωρήσει άμεσα το υπουργείο Τουρισμού, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε από το βήμα της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στόχος είναι η ενίσχυση του κλάδου, η πολυπόθητη επέκταση της σεζόν καθώς και η αντιμετώπιση των προκλήσεων ώστε η «επόμενη ημέρα» να έχει ευοίωνες προοπτικές. Σε αυτές τις προκλήσεις για παράδειγμα συγκαταλέγεται η σωστή αλλά και βιώσιμη διαχείριση των προορισμών, που θα αντιμετωπίζει το φαινόμενο του υπερτουρισμού. Για το λόγο αυτό μάλιστα, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η κυβέρνηση δεν θα διστάσει να πάρει δραστικά μέτρα - όπως η αύξηση του κόστους πρόσβασης των κρουαζιερόπλοιων σε συγκεκριμένους προορισμούς - αν παραστεί ανάγκη να προστατευτεί ο πυρήνας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Στα δυνητικά στοιχήματα συμπεριλαμβάνεται και η ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού, ο οποίος συνδέεται αμιγώς με πολιτιστικές επισκέψεις. Με τον τρόπο αυτό, όπως εξήγησε ο πρωθυπουργός θα μειωθεί και η πίεση που ασκείται στην Ελλάδα τον πιο θερμό μήνα του καλοκαιριού. Άλλωστε όπως εξήγησε ο κ. Μητσοτάκης στο μέλλον θα «πρέπει να μην μετράμε την επιτυχία μιας τουριστικής περιόδου μόνο με τον αριθμό των αφίξεων, αλλά με το πόσα χρήματα έχουν δαπανήσει οι επισκέπτες μας στην Πατρίδα μας».

Παρότι το χρονοδιάγραμμα δεν έχει γίνει σαφές, βάσει του πρωθυπουργού η νέα ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού θα ακολουθήσει τις πολιτικές επιλογές της προηγούμενης και θα καταθέσει σύντομα νομοσχέδιο το οποίο είχε καταρτίσει η προηγούμενη ηγεσία και λύνει μια σειρά από ζητήματα στον τουριστικό κλάδο.

Να θυμίσουμε ότι στις αρχές Ιουνίου το υπουργείο Τουρισμού είχε θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου «Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου, διατάξεις για τα τουριστικά γραφεία, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά καταλύματα και άλλες ρυθμίσεις για την τουριστική ανάπτυξη». Το σχέδιο νόμου περιλάμβανε μια συνολική προσέγγιση του τουριστικού προϊόντος μέσω των οργανισμών διαχείρισης προορισμών καθώς και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού.

Αναλυτικότερα, σκοπός του πρώτου μέρους του σχεδίου νόμου ήταν η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των σύνθετων αναπτυξιακών προκλήσεων των τουριστικών προορισμών της χώρας διαμέσου τριών αλληλένδετων οργανωτικών δομών:

  1. της Διυπουργικής Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Πρότυπων Τουριστικών Προορισμών Ολοκληρωμένης Διαχείρισης,
  2. των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού και
  3. του Τοπικού/Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης από κάθε Οργανισμό.

Προέβλεπε δηλαδή την συνεργασία ΟΤΑ και κεντρικής κυβέρνησης για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των αναγκαίων δράσεων ενώ ρύθμιζε και θέματα που αφορούν σε επείγουσες ενέργειες προβολής και προώθησης των Περιφερειών λόγω της πανδημίας COVID-19.

Το δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, μέσω της σύστασης Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας – ΙΠΕ», είχε ως σκοπό μια συνολικότερη, ομοιογενή και αποδοτική διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ιαματικών φυσικών πόρων και πηγών της Χώρας μαζί με τις εγκαταστάσεις τους, που αποτελούν περιουσία του Δημοσίου ή/και των οικείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Το τρίτο μέρος του Σ/Ν, το οποίο είχε προκαλέσει και αντιδράσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης, επεδίωκε την αποτελεσματική διαχείριση και αξιοποίηση του Ναυαγίου της Ζακύνθου, του δεύτερου σε επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα τουριστικού προορισμού στην Ελλάδα και σημαντικού τουριστικού πόλου έλξης, ο οποίος χρήζει άμεσης εξειδικευμένης μέριμνας, προκειμένου οι τουρίστες να μπορούν να τον επισκέπτονται με ασφάλεια.

Επιπρόσθετα, το Σ/Ν προέβλεπε την σύσταση Συμβουλίου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό Κρουαζιέρας και έλυνε μια σειρά ζητημάτων όπως ο χρόνος απόσυρσης της κυκλοφορίας των ΔΧΤΛ ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων και η λειτουργική ενοποίηση κύριων ή μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

Παράλληλα εισήγαγε και μια σειρά χρηστικών και επειγουσών ρυθμίσεων σε θέματα λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και οργάνωσης της τουριστικής αγοράς, όπως η παράταση προθεσμιών κατάταξης τουριστικών καταλυμάτων. Τέλος περιλάμβανε ρύθμιση για την χωροθέτηση του τουριστικού λιμένα Ηρακλείου, καθώς και ρυθμίσεις για την προώθηση και αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων του υπουργείου Τουρισμού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Με το βλέμμα στραμμένο στη ΔΕΘ φορείς κι επαγγελματίες του τουρισμού

Β. Κικίλιας: Ο τουρισμός δεν λειτουργεί με αυτόματο πιλότο

Κικίλιας: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι home port και hub για τον τουρισμό κρουαζιέρας

gazzetta
gazzetta reader insider insider