Σημάδια ανάκαμψης των πωλήσεων στην κινεζική αγορά βλέπει η κινεζική Χiaomi, καθώς η χώρα επανέρχεται την κανονικότητα μετά την καραντίνα και την παύση εργασιών που επέβαλε η πανδημία του κορονοϊού.

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο CFO της εταιρείας Shou Zi κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου της εταιρείας.  «Η κινεζική αγορά έχει εισέλθει σε φάση πλήρους ανάκαμψης και έχει ήδη ανακτήσει το 80% με 90% του τζίρου της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Shou Zi Chew σε τηλεδιάσκεψη. Διευκρίνισε βέβαια ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν αισθητές το α’ τρίμηνο του έτους χωρίς να δώσει μια τάξη μεγέθους.

Παράλληλα τόνισε ότι η ζήτηση για smartphones θα αποδειχτεί ανθεκτική σε παγκόσμιο επίπεδο, παρόλο που ο ιός έχει εξαπλωθεί σε πάρα πολλές χώρες. Όπως εξήγησε η εταιρεία αναμένει πτώση πωλήσεων για τους πρώτους μήνες του έτους καθώς και τον Μάρτιο και τον Απρίλιο αλλά εκτιμά ότι θα υπάρξουν σημάδια ανάκαμψης ήδη από τον Μάιο. «Σύμφωνα με το παράδειγμα της Κίνας, η ζήτηση για smartphone παραμένει ανθεκτική και νομίζω ότι και η ανάκαμψη στην παγκόσμια αγορά θα έρθει σύντομα».

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2019, τα οποία παρουσίασε την Τρίτη, η κινεζική εταιρεία κατέγραψε αύξηση εσόδων της τάξης του 27%, πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Οι πωλήσεις το δ’ τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν στα 56,5 δισ. γουάν (7,2 δισ. ευρώ) από τα 44,42 δισ. γουάν (5,71 δις. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, υπερβαίνοντας και πάλι τις εκτιμήσεις των αναλυτών που υπολόγιζαν 55,6 δισ. γιουάν (7,16 δισ. ευρώ) για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Xiaomi αντλεί περίπου το 60% των εσόδων της από τις πωλήσεις smartphones. Ανοδικά κατά 23% κινήθηκαν και τα έσοδα από τα smartphones φτάνοντας τα 30,8 δισ. γουάν (3,9 δισ. ευρώ), αυξημένα κατά 2,34 δισ. γουάν (περίπου 301 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο στο σύνολο του έτους τα κέρδη μειώθηκαν στα 10,04 δισ. γουάν. (1,3 δισ. ευρώ).

Η μείωση των πωλήσεων βέβαια, δεν έγινε αισθητή μόνο στην Xiaomi, να θυμίσουμε ότι και η αντίπαλός της Huawei ανακοίνωσε ετήσια αύξηση κερδών κατά 5,6% την Τρίτη, τη μικρότερη άνοδό της τα τελευταία τρία χρόνια. Ο λόγος της πτώσης είναι οι αδύναμες πωλήσεις στην αγορά του εξωτερικού, μετά τα μέτρα που πήραν οι ΗΠΑ για λόγους ασφαλείας με στόχο να περιορίσουν την επέκτασή της εταιρείας σε Αμερική κι Ευρώπη.Να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη στο εξωτερικό αποτελεί τη βασική στρατηγική τόσο της Xiaomi όσο και άλλων κινέζων κατασκευαστών το τελευταίο διάστημα, δεδομένου ότι η εγχώρια αγορά smartphones καταγράφει σημάδια συρρίκνωσης.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους μάλιστα οι πωλήσεις αναμένεται να πέσουν ακόμα περισσότερο, δεδομένης της πανδημίας του κορονοϊού και το κλείσιμο των καταστημάτων παγκοσμίως που αυτή έχει επιφέρει.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι αποστολές smartphone το α’ τρίμηνο του έτους στην Κίνα θα μειωθούν κατά 40% εν συγκρίσει με το προηγούμενο έτος.

Να θυμίσουμε ότι και η Apple προειδοποίησε τον περασμένο μήνα ότι είναι απίθανο να επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των πωλήσεων έως και τον Μάρτιο, λόγω της παύσης εργασιών στα εργοστάσιά της στην Κίνα.