Mελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας National Renewable Energy Laboratory (NREL) των ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι η χρήση του συστήματος κλιματισμού σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μπορεί να μειώσει την αυτονομία κίνησης μέχρι και 50%. Είτε καλοκαίρι είτε χειμώνα, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργεί η αντλία θερμότητας να να ψύξει αλλά και να θερμάνει το αυτοκίνητο, καταναλώνοντας πολύ σημαντικό ποσοστό ενέργειας.

Ένας τρόπος να μειωθεί η χρήση του κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας τους, είναι οι επιβάτες να βρίσκονται σε ιδανικές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του... ή έτσι να νομίζουν.

Οι ειδικοί του φωτισμού υποστηρίζουν με επιστημονικές έρευνες ότι το κατάλληλο χρώμα μπορεί να εξαπατήσει τον ανθρώπινο εγκέφαλο, σχετικά με τη θαλπωρή που αντιλαμβάνεται σε δεδομένη θερμοκρασία. Έτσι, σε χαμηλές θερμοκρασίες ο κόκκινος φωτισμός μειώνει το αίσθημα ψύχους, ενώ σε υψηλές θερμοκρασίες, το μπλε χρώμα μειώνει την αίσθηση της ζέστης.

Με τα παραπάνω δεδομένα, η Ford δημιούργησε ένα ειδικά διασκευασμένο ηλεκτρικό, 10θέσιο van Transit, ώστε να πραγματοποιήσει δοκιμές πεδίου εντός του 2020 για να διαπιστώσει κατά πόσο η επιλογή κατάλληλου χρώματος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μπορεί να μειώσει τη χρήση του κλιματισμού. Ταυτόχρονα, επιθυμεί να διαπιστώσει πόσο σημαντική μπορεί να είναι αυτή η μείωση και πόσο μεγάλο το όφελος σε επίπεδο οικονομίας ενέργειας. Βλέπετε κάθε κιλοβατώρα που θα μειώνουμε στο μέλλον, θα μας δίνει ελπίδα για έναν περισσότερο καθαρό και εντέλει βιώσιμο πλανήτη.