Επιχειρήσεις | Ελλάδα
03-12-2021 | 11:10

Beat: Ανεβάζει ταχύτητα στην ηλεκτροκίνηση - Στόχος η μικρoκινητικότητα

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Beat: Ανεβάζει ταχύτητα στην ηλεκτροκίνηση - Στόχος η μικρoκινητικότητα
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Με νέα κίνητρα και μια σειρά προνομιακών συνεργασιών προσπαθεί να προωθήσει την μετάβαση των οδηγών - συνεργατών της σε έναν πράσινο και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο ταξί, η Beat, η μεγαλύτερη εφαρμογή κλήσης ταξί στην Ελλάδα. Τα φιλόδοξα σχέδια της εταιρείας μάλιστα δεν σταματούν εκεί, στόχος είναι να εγκαινιάσει στη χώρα μας και την μικροκινητικότητα, προσφέροντας στον τελικό καταναλωτή εξελιγμένες επιλογές μετακίνησης όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται η μητρική Free Now, αν βέβαια της το επιτρέψει το θεσμικό πλαίσιο. 
 
Για την ακρίβεια και σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η νέα γενική διευθύντρια της Beat Ελλάδας, Άσπα Τοπαλίδου σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η στρατηγική επιλογή της BEAT είναι να μηδενίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαδρομών της στην Ελλάδα, μέχρι το τέλος του 2025. Για το λόγο αυτό μέσα από συνεργασίες και σε συνδυασμό με τα νέα κυβερνητικά κίνητρα, ρίχνει το κόστος απόκτησης ενός νέου οχήματος ακόμα και κάτω από 10.000 ευρώ.

Μέσω του προγράμματος επιδότησης και των ειδικών συνεργασιών που έκλεισε η εταιρεία με τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες (Mercedes, Citroen, Peugeot, Skoda) το κόστος αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού ταξί θα ξεκινά από τα 9.750 ευρώ για τα πιο οικονομικά μοντέλα και θα φτάνει τα 20.000 ευρώ. Το πρόγραμμα υποστήριξης αφορά σε πρώτη φάση μέχρι και 1.000 οδηγούς-συνεργάτες της Beat και συγκεκριμένα μοντέλα Mercedes, Citroen, Peugeot και Skoda, τα οποία επιλέχθηκαν μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους οδηγούς - συνεργάτες της εταιρείας. Άλλωστε όπως εξήγησαν τα στελέχη της Beat, τα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτό το διάστημα, λόγω του χρόνου φόρτισης που απαιτούν καθημερινά, κάνουν μόνο για ιδιοκτήτες που δουλεύουν σε μια βάρδια, δηλαδή στους μισούς από τους σχεδόν 8.000 οδηγούς με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία.

Τα κίνητρα γίνονται μεγαλύτερα για τους 100 πρώτους συνεργάτες που θα επενδύσουν σε ηλεκτρικό όχημα, αφού η Beat θα επιδοτήσει η ίδια το κόστος αγοράς και μελέτης της εγκατάστασης των φορτιστών. Να υπενθυμίσουμε ότι, συνολικά η FREE NOW, κοινοπραξία των BMW Group και Daimler AG για τις αστικές μεταφορές μέρος της οποίας είναι και η BEAT, προχωρά σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη σε βάθος πενταετίας, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς, ώστε να κάνουν τη μετάβαση στους μηδενικούς ρύπους.

Ο πρώτος κύκλος συνεργιών περιλαμβάνει και την συνεργασία με την Protergia μέσω της οποίας οι οδηγοί συνεργάτες θα λαμβάνουν 150 ευρώ επιδότηση για να μεταβούν στο home charging πρόγραμμα και περίπου 20% έκπτωση στο τελικό τους οικιακό τιμολόγιο 
 
Την ίδια στιγμή και προκειμένου να καλύψει το αυξημένο ενδιαφέρον για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία δημιούργησε ειδική ομάδα, ονόματι ΒΕΑΤ EV experts, στην οποία οι οδηγοί μπορούν να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες αλλά και δεδομένα για το πόσο συμφέρουσα είναι η επένδυση σε οχήματα μηδενικών ρύπων. 

«Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια ανανέωσης του στόλου των ταξί στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ, η ελληνική κυβέρνηση αλλά και εμείς ως μέλος του ομίλου Free Now», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Τοπαλίδου τονίζοντας ότι στόχος της Beat είναι να εκμηδενίσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα στις ελληνικές πόλεις που επιχειρεί μέχρι το τέλος του 2025. «Λάβαμε υπόψη μας το τι ψάχνουν οι οδηγοί, αυτονομία πάνω από 250 χλμ, πορτ παγκάζ από 350 λίτρα και βέβαια υποστήριξη και service στην Ελλάδα και αφού συζητήσαμε με τις εταιρείες εξασφαλίσαμε τις προνομιακές εκπτώσεις», ανέφερε από μεριάς του ο Public Affairs Manager της Beat, Νίκος Λυσιγάκης. 

Να σημειωθεί ότι πριν τον προσδιορισμό των κινήτρων για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση  η εταιρεία προχώρησε σε σχετική έρευνα με τους συνεργάτες - οδηγούς της, κατά την οποία καταγράφηκε ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμοί. Συγκεκριμένα το  80% των οδηγών δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό Ταξί αλλά το 40% από αυτούς θεωρεί υπερβολικό το κόστος απόκτησης και ένα επιπλέον 40% επιθυμεί να αποκτήσει ηλεκτρικό Ταξί μέσω χρονομίσθωσης. Επίσης 8 στους 10 οδηγούς εκτιμούν ως πρόβλημα την χαμηλή αυτονομία και την έλλειψη επαρκών υποδομών φόρτισης. 
 
Τα σχέδια της εταιρείας για φιλικούς στο περιβάλλον τρόπους μετακίνησης θα μπορούσαν να επεκταθούν δυνητικά και στην μικρο-κινητικότητα, σύμφωνα με τα στελέχη της. Να θυμίσουμε ότι η μαμά εταιρεία της Beat, Free Now προσφέρει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (πατίνια, ποδήλατα και σκούτερ) ήδη σε εννέα ευρωπαϊκές αγορές, προσφέροντας συνδυασμένους κι έξυπνους τρόπους μετακίνησης μέσα από την εφαρμογή της και αποφορτίζοντας την κίνηση στις πόλεις. Ωστόσο όπως τόνισαν τα στελέχη της Beat, για να γίνει αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί το πλαίσιο, το οποίο στην περίπτωση της χώρας παραμένει μέχρι και σήμερα ασαφές.

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τη διοίκηση της Beat από τα μέσα Ιουνίου η ζήτηση για ταξί στην πλατφόρμα της Beat είχε αυξηθεί πάνω από 30% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Μάλιστα, από τον Ιούνιο έως και σήμερα η εταιρεία έχει καταγράψει 34 ρεκόρ διαδρομών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, οι διαδρομές της Beat σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 έχουν αυξηθεί κατά 43%, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες κατά 19%. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νίκη της BEAT κατά του νόμου Σπίρτζη

Η Άσπα Τοπαλίδου νέα General Manager στην BEAT

Νέα επένδυση στην Ελλάδα εξετάζει η μητρική της Beat