JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡ. ΕΤ. (ΚΟ)

14€
Μεταβολή -0.71%
Τελ. ενημ: 15:10:50 - 2021-09-24
  • Υψηλό Ημέρας 18.33
  • Χαμηλό Ημέρας 9.87
  • Άνοιγμα 13.9
  • Προηγούμενο Κλείσιμο 14.1
  • Όγκος 108.046
  • Τζίρος 1517259.31
  • Αγορά 13,99€
  • Πώληση 14,00€
  • Κεφαλαιοποίηση 1904836626
  • Αριθμος Μετοχών 136059759
  • Κωδ. ISIN GRS282183003
  • BBGID BBG000BWW8B1
  • Κλάδος Παιχνίδια

Ιστορικά Στοιχεία Μετοχής

ΔιάστημαΕλάχιστη ΤιμήΜέγιστη ΤιμήΜεταβολή %Συνολικός ΌγκοςΠράξειςΤζίρος
7 Ημέρες13,52014,2501,661.447.2395.8065.049.819
30 Ημέρες12,80014,2507,888.282.90433.9474.813.073
3 Μήνες12,80014,920-1,4015.919.17373.8813.265.533
6 Μήνες12,80016,920-3,5628.062.026149.6033.231.175
12 Μήνες11,80016,920-7,2464.231.407323.0863.682.421
2021-09-16 | 17:30:57
JUMBO Α.Ε.E. - Πετυχημένη αμυντική στρατηγική σε δύσκολο διεθνές περιβάλλον

Το πρώτο εξάμηνο του 2021, βρίσκει τον Όμιλο JUMBO οικονομικά ισχυρό, με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και με κερδοφορία που ξεπέρασε τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου και του 2019.

Όλα αυτά ωστόσο πραγματοποιήθηκαν, μέσα σ' ένα δύσκολο, δυσερμήνευτο και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο από υγειονομικής πλευράς, όσο και από την πλευρά λειτουργικών και κοστολογικών δεδομένων.

Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους (Ιανουάριος- Ιούνιος 2021), διαμορφώθηκαν σε 313,78 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά +12,54% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (ήταν 278,82 εκατ. ευρώ).

  • Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +4%
  • Στην Κύπρο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +17%
  • Στην Βουλγαρία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18%
  • Στην Ρουμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά + 35%.

 

Η μικτή κερδοφορία του Ομίλου JUMBO, κατά το πρώτο εξάμηνο του  2021, ανήλθε σε 166,52 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση +14,88% (144,95 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020) και το περιθώριο των μικτών κερδών του Ομίλου JUMBO διαμορφώθηκε σε 53,07% ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα ήταν 51,99% λόγω διαχείρισης των αποθεμάτων.

 

Κατά την ίδια περίοδο, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε σημαντικά ώστε τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 67,18 εκατ. ευρώ έναντι των 49,81 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αυξημένα κατά +34,88%.

 

Υπενθυμίζεται ότι τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν 64,13 εκατ. ευρώ.

 

Τα  χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού, διαμορφώθηκαν σε 755,45 εκατ. ευρώ από 665,15 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020 λόγω και της μείωσης των αγορών κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Περίπλοκες συνθήκες στην τροφοδοτική αλυσίδα

Παρά την εξαιρετικά θετική εικόνα των αποτελεσμάτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ως αποτέλεσμα της αμυντικής στρατηγικής που ακολουθήθηκε και ακολουθείται, οι πρωτόγνωρες καταστάσεις συνθέτουν ένα πολύπλοκο πάζλ για δυνατούς λύτες.

  • Η συνεχιζόμενη άνοδος των πρώτων υλών και της ενέργειας  με διψήφιο πρόσημο καθώς και το κόστος μεταφοράς που στην περίπτωση των Jumbo έχει δεκαπλασιασθεί και παραμένει σε μη βιώσιμα επίπεδα αποτελούν παράγοντες που εκτοξεύουν την πίεση από την πλευρά του κόστους
  • Το κλείσιμο ή υπολειτουργία λιμανιών έστω και με ένα μόνο περιστατικό Covid-19, επιβαρύνει την κατάσταση στην ήδη διαταραγμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυξάνουν τις ελλείψεις προϊόντων ειδικά αυτών που η φύση τους είναι αυστηρά εποχιακή.

Σε αυτό το περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας με παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλλονται, για την Jumbo υπάρχουν δύο σταθερές για την πορεία της:

  1. Να μένει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο.
  2. Την διατήρηση που χαρακτήρα της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν επιλέγοντας μέχρι και την άρνηση επαναγορών σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.

Οι επόμενες κινήσεις

Αν και ο Όμιλος δεν έχει περικόψει τις επενδύσεις του, η έλλειψη προϊόντων, οδηγεί σε αναβολή της λειτουργίας των νέων χώρων καταστημάτων και αποθηκών καθώς και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.

Εξαίρεση, αποτελεί το νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Craiova, στη Ρουμανία, όπου αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2021 για το οποίο έχει ήδη προχωρήσει και στη στελέχωσή του.

Η μετάθεση της λειτουργίας των νέων χώρων, ενισχύει την εκτίμηση της διοίκησης ότι το 2021 θα είναι μία ακόμη χρονιά χωρίς δυνατή ανάπτυξη έναντι του υγιούς παρελθόντος.

Για το 2022 και ιδίως κατά τους πρώτους μήνες η κατάσταση πιθανόν να χειροτερεύσει, προτού ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης οδηγήσει την λειτουργία της αγοράς σε μία κανονικότητα, υπάγοντας πολύ πιθανόν και το 2022 σε μία ακόμα από τις χαμένες χρονιές.   

Κατά την 30η Ιουνίου 2021 ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 80 καταστήματα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα,  5 στην Κύπρο,  9 στη Βουλγαρία 14 στη Ρουμανία. Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr .

Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).

 

«Πράσινη» επενδυτική στρατηγική

Ο  Όμιλος  JUMBO στα πλαίσια της πολιτικής του για Βιώσιμη Ανάπτυξη και εκμεταλλευόμενος την ισχυρή του ρευστότητα συνεχίζει και επενδύει στην βελτίωση των κτηριακών του εγκαταστάσεων στοχεύοντας στην μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Πιο συγκεκριμένα:

•  το 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.

• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 25 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο, με εγκατεστημένη ισχύ που θα ξεπεράσει τα 8,4MWp.

Η συνολική  παραγωγή των συστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο αναμένεται να ξεπεράσει τις 12.593,3MWh ετησίως.

 Με τη χρήση των φωτοβολταϊκών συστημάτων γίνεται μια σημαντική εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 8.069 τόνων ετησίως.

Δελτίο Τύπου
2021-09-07 | 09:54:16
JUMBO Α.Ε.E. - Ενημέρωση Μετόχων για την πορεία των πωλήσεων κατά το οκτάμηνο του 2021

Η κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα δεν παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης παρά τις επίσημες κεντρικές διαβεβαιώσεις και καθησυχαστικά σχόλια. Το μεταφορικό κόστος διατηρείται σε παράλογα επίπεδα ενώ συνεχώς ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας.

 

Επίσης, η επανεμφάνιση του Covid -19 με τη μετάλλαξη Δέλτα ή η παρουσία νέων μεταλλάξεων εντείνει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς λιμάνια κλείνουν ή υπολειτουργούν ακόμα και με την ταυτοποίηση ενός μόνο κρούσματος με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις ή μετακυλήσεις στις παραδόσεις να αυξάνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα ειδικά αυτών με έντονο εποχιακό χαρακτήρα.  

 

Στον Όμιλο JUMBO, οι καταναλωτές συνεχίζουν να παρέχουν ψήφο εμπιστοσύνης καθημερινά και σε συνδυασμό με την πολύ θετική εικόνα της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα οι πωλήσεις του Ομίλου συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.

 

  • Κατά τον μήνα Αύγουστο 2021 οι πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατέγραψαν αύξηση κατά +3% περίπου.
  • Για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους (Ιανουάριος- Αύγουστος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο αυξήθηκαν κατά +9% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Οι πωλήσεις ανά χώρα:

 

Στην Ελλάδα:

 

Tον Αύγουστο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020.

 

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Αύγουστο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά αύξηση κατά +4% περίπου, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2020.

 

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το οκτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Αύγουστος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους καθώς και ελέγχου της κατοχής safe pass για τους εισερχόμενους πελάτες.

Οι πωλήσεις κατά τον Αύγουστο του 2021 εμφανίζονται αυξημένες κατά 2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 είναι  αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

  

Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -2% περίπου τον Αύγουστο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +13% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Στην Ρουμανία:

Τον Αύγουστο2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +5% περίπου. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το οκτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +24% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Σημειώνεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του α' εξαμήνου 2021 του Ομίλου Jumbo, θα ανακοινωθούν την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021, μετά την λήξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών. 

2021-08-04 | 10:53:03
JUMBO Α.Ε.E. - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΛΛΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ (ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ)

 Η διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας καλά κρατεί. Παρόλα αυτά, η εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του Ομίλου Jumbo, οδήγησε τις πωλήσεις σε αύξηση κατά +0,7% περίπου για τον μήνα Ιούλιο 2021 παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών.

 

Για τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο καταγράφουν αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Ειδικότερα:

 

  • Στην Ελλάδα:

Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά -0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένεςκατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

  • Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά -3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Παρόλα αυτά,  οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι  αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

  • Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός. Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

  • Στην Ρουμανία:

Τον Ιούλιο2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου. Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη.

Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

 

Η κατάσταση στην αγορά

 

Όπως είχε επισημάνει η διοίκηση, από τα μέσα Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης,  παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.  

 

Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία.

 

Η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.

 

Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων.

 

Ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ.

 

Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.

 

Τέλος ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης του ιού Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.

 

Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019.

 

Παρόλα αυτά:

 

Μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας - η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε :

1.τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν

 αλλά και

 2. να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο.