Έκθεση: Σεξισμός, παρενοχλήσεις και προκατάληψη - Η γυναικεία πραγματικότητα στη βιομηχανία του ουίσκι

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση, η βιομηχανία του ουίσκι εξακολουθεί να έχει τεράστιο πρόβλημα με το σεξισμό. Το OurWhisky Foundation ρώτησε περισσότερες από 600 γυναίκες που εργάζονται σε ολόκληρο τον κλάδο και τα συμπεράσματα αποκαλύπτουν μια άκρως ενοχλητική πραγματικότητα..
Έκθεση: Σεξισμός, παρενοχλήσεις και προκατάληψη - Η γυναικεία πραγματικότητα στη βιομηχανία του ουίσκι

Εάν το γεγονός ότι οι γυναίκες που εργάζονται στη βιομηχανία του ουίσκι εξακολουθούν να έρχονται αντιμέτωπες με παρενοχλήσεις, προκαταλήψεις, ειρωνικά σχόλια και άλλες μορφές σεξισμού δεν σας προκαλεί εντύπωση, μάλλον είστε ένας από εκείνους που θεωρούν ότι ο βασιλιάς των ποτών είναι μια καθαρά αντρική υπόθεση.

Διαβάστε ακόμα: London Bridge Distillery School - Η νέα σχολή που σας μαθαίνει απόσταξη τζιν και blending για ουίσκι και ρούμι

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα του OurWhisky Foundation, παρά τα γενναία βήματα που έχουν κάνει οι γυναίκες σε αυτόν τον ιστορικά ανδροκρατούμενο τομέα, πάνω από το 80% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι εξακολουθούν να δέχονται μια εξαιρετικά ηλίθια ερώτηση στη δουλειά ή όταν παραγγέλνουν ένα ποτό : «Σου αρέσει καν το ουίσκι;»

Το OurWhisky Foundation είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός που ιδρύθηκε το 2018 από τη συγγραφέα και δημοσιογράφο Becky Paskin για να «πρωτοστατήσει στην ένταξη και την ποικιλομορφία τόσο μεταξύ των παρασκευαστών ουίσκι όσο και των καταναλωτών», σύμφωνα με την ιδρυτική διακήρυξή του. Η Paskin ασχολείται με θέματα σχετικά με το ουίσκι και άλλα ποτά εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τους πρώτους που «έκραξαν» τον συγγραφέα Τζιμ Μάρεϊ για τη χρήση σεξιστικής γλώσσας στο ετήσιο βιβλίο του The Whisky Bible.

Η έρευνα με τον εύστοχο τίτλο «Do You Like Whisky?» διεξήχθη τον περασμένο μήνα μεταξύ περισσότερων από 600 γυναίκες που εργάζονται σε διαφορετικές πτυχές του κλάδου σε 30 χώρες και τα βασικά συμπεράσματα αποκαλύπτουν μια σίγουρα ενοχλητική πραγματικότητα.

Το 87% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα στη δουλειά από τους άντρες συναδέλφους τους, με σημαντικά παραδείγματα τη σεξουαλική παρενόχληση, το χάσμα στις αμοιβές των φύλων και την ασυνείδητη προκατάληψη.

Σχεδόν το 90% πιστεύει ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το ουίσκι ως αντρικό ποτό και μόνο το 16% πιστεύει ότι η βιομηχανία προσπαθεί ενεργά να αλλάξει αυτήν την αντίληψη. Η πεποίθηση ότι οι γυναίκες εκπροσωπούνται αρκετά στη βιομηχανία είναι θλιβερά χαμηλή, σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% των ερωτηθέντων. Τέλος, το 70% έχει υποστεί ακατάλληλα ή σεξουαλικά σχόλια στη δουλειά ενώ λιγότερο από το 40% πιστεύει ότι οι εταιρείες παρέχουν επαρκή γονική υποστήριξη.

«Ενώ η βιομηχανία φαίνεται να κάνει βήματα προς την ένταξη και την καλύτερη εκπροσώπηση, αυτή η έρευνα δείχνει ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες αισθάνονται ότι δεν υποστηρίζονται αρκετά», αναφέρει η Paskin στον ιστότοπο του OurWhisky Foundation. «Είναι καιρός η βιομηχανία να καθίσει και να ακούσει πραγματικά τις φωνές των γυναικών».

Φυσικά υπάρχουν μερικές εξαιρετικά επιδραστικές και ταλαντούχες γυναίκες που εργάζονται στη βιομηχανία του ουίσκι όπως η Nicole Austin (George Dickel), η Rachel Barrie (The GlenDronach, Benriach, Glenglassaugh) και η Emma Walker (Johnnie Walker), αλλά η αναφορά και μόνο στα λίγα αυτά ονόματα αποτελεί απόδειξη της ανισορροπίας στον κλάδο.

Το OurWhiskey Foundation έχει εντοπίσει ορισμένους βασικούς τομείς στους οποίους μπορούν να επικεντρωθούν οι εταιρείες για την εξάλειψη του σεξισμού, όπως η θέσπιση σαφών πολιτικών κατά της παρενόχλησης, η διενέργεια ελέγχων στις αμοιβές και η βελτίωση της εκπροσώπησης των γυναικών στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ αποφεύγοντας τα στερεότυπα. Ας ελπίσουμε ότι θα εισακουστεί.