Κινητήριος δύναμη της βιομηχανίας του αθλητικού τουρισμού που αποτελεί ήδη μια αγορά 707,29 δισ. δολαρίων, η οποία προβλέπεται ότι σχεδόν θα τριπλασιαστεί έως το 2032, σύμφωνα με το Fortune Business Insights, αποτελούν οι νέοι. Σύμφωνα με την Έκθεση Τάσεων 2026 της Hilton, η οποία διεξήγαγε έρευνα σε πάνω από 14.000 ταξιδιώτες από 14 χώρες, περίπου το 67% των millennials έχουν προγραμματίσει ένα ταξίδι για εκδηλώσεις που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους, όπως τα αθλήματα.
Μόνο στις ΗΠΑ, οι millennials είναι 80% πιο πιθανό να προγραμματίσουν διακοπές για τένις και 87% για pickleball, σύμφωνα με έρευνα του Priceline σχετικά με τις τάσεις στα ταξίδια το 2025. Και δεν υπάρχουν σημάδια επιβράδυνσης του αθλητικού τουρισμού. Η Ευρώπη ηγείται της αγοράς με μερίδιο 40,34% το 2023 και αποτίμηση 248,23 δισ. δολαρίων ενώ, η Ασία-Ειρηνικός έχει χαρακτηριστεί ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή, με value 149,50 δισ. δολάρια το 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιος έχει περισσότερο ανάγκη το Μουντιάλ 2026
Το μέγεθος της αγοράς αθλητικού τουρισμού αποτιμήθηκε σε 618,69 δισ. δολάρια το 2024. Η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί από 707,29 δισ. δολάρια το 2025 και σε 2,089 τρισ. δολάρια έως το 2032, παρουσιάζοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,43%. Ο αθλητικός τουρισμός αναφέρεται στις ταξιδιωτικές εμπειρίες ενός τουρίστα που είτε συμμετέχει ενεργά σε μια αθλητική εκδήλωση είτε την παρακολουθεί ως θεατής.
Η πανδημία COVID-19 επηρέασε αρνητικά την ανάπτυξη της αγοράς καθώς κατά τη διάρκεια των σκληρών μέτρων προστασίας σε όλο τον κόσμο, οι αθλητικοί χώροι έκλεισαν, όλα τα εθνικά και διεθνή αθλητικά τουρνουά ακυρώθηκαν, επιβλήθηκαν αυστηροί περιορισμοί στα ταξίδια και τον τουρισμό, και επιβλήθηκαν απαγορεύσεις κυκλοφορίας και lockdown από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Σακίλ Ο' Νίλ «εν μία νυκτί» τετραπλασίασε την περιουσία του - Πώς τα κατάφερε
Ακολουθούν μερικά στοιχεία:
- Μέγεθος Αγοράς 2024: 618,69 δισ. δολάρια
- Μέγεθος Αγοράς 2025: 707,29 δισ. δολάρια
- Μέγεθος Αγοράς 2032: 2,089 τρισ. δολάρια
- Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Ανάπτυξης (CAGR): 16,43% από το 2025–2032
Η Γηραιά Ήπειρος βρέθηκε σε θέση οδηγού, χάρη στις ισχυρές αθλητικές υποδομές και τις κορυφαίες διασυλλογικές διοργανώσεις ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τένις που διοργανώνονται όλο το χρόνο. Τα social media έχουν γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο για την προώθηση αθλητικών events με Facebook, Instagram, YouTube και άλλες πλατφόρμες, να «υπενθυμίζουν» στους χρήστες τους επικείμενους αγώνες.
Επιπλέον, οι ομάδες δημιουργούν ψυχαγωγικό περιεχόμενο για να προωθήσουν τους παίκτες και κερδίζουν σημαντικό engagement με προσέλευση στα γήπεδα από τους φιλάθλους. Η αύξηση των προωθητικών δραστηριοτήτων για μεγάλα ματς ή τουρνουά παγκοσμίως ενθαρρύνει τους οπαδούς να απολαύσουν το σπορ και την ομάδα που υποστηρίζουν δια ζώσης, στο στάδιο, αυξάνοντας δραματικά τις πωλήσεις εισιτηρίων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πόσο πλούσιος είναι ο Γιάννης Αλαφούζος
Η δημοτικότητα αθλητικών γεγονότων, όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο (Μουντιάλ) της FIFA, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι Τελικοί NBA, το Final Four της Ευρωλίγκας, το Γουίμπλεντον και άλλα, έχει ενισχύσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας αθλητικού τουρισμού. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNWTO), ο αθλητικός τουρισμός είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας στον τουρισμό.
Επιπλέον, η ενισχυμένη κρατική στήριξη και οι επενδύσεις σε αθλητικά τουρνουά έχουν δώσει νέα πνοή στο κόσμο των σπορ, με απήχηση σε λάτρεις από όλο τον κόσμο. Η επέκταση των αθλητικών υποδομών, όπως η κατασκευή σταδίων, η αναβάθμιση ακαδημιών, το λίφτινγκ προπονητικών εγκαταστάσεων και αθλητικών συγκροτημάτων, είναι παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη της αγοράς.
Βεβαίως, το ποδόσφαιρο παραμένει ο «βασιλιάς» των σπορ και κυριαρχεί στην αγορά το 2024 με μερίδιο 31%. Ωστόσο, το τένις αναμένεται να καταγράψει τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) έως το 2032 με ώθηση από την ευρεία συμμετοχή και ανάδειξη νέων παικτών σε συνδυασμό με την συνεχή βελτίωση τουρνουά, όπως το Australian Open, το French Open, το Wimbledon και το U.S. Open.