Ποια αγαθά μπαίνουν στο «καλάθι» για τη συγκράτηση των ανατιμήσεων – Ξεκίνησε η διαδικασία ενημέρωσης των σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια αγαθά μπαίνουν στο «καλάθι» για τη συγκράτηση των ανατιμήσεων – Ξεκίνησε η διαδικασία ενημέρωσης των σούπερ μάρκετ
Άρχισαν να ενημερώνονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ για τις κατηγορίες που θα απαρτίζουν το «καλάθι» των 50 προϊόντων για τη μάχη συγκράτησης των τιμών. Ποια προϊόντα μπαίνουν και τι ακολουθεί από εδώ και πέρα.

Τελευταία ενημέρωση: 19:58

Ξεκίνησε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του insider.gr το απόγευμα της Τρίτης, η διαδικασία ενημέρωσης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τις βασικές κατηγορίες που θα απαρτίζουν το «καλάθι» των 50 προϊόντων, απαραίτητων για τη διαβίωση κάθε νοικοκυριού, με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των τιμών τους. Η λίστα περιλαμβάνει 30 βασικές κατηγορίες βασικών ειδών (με 51 συνολικά υποκατηγορίες).

Όπως είχε άλλωστε προαναγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, σήμερα Τρίτη θα λάμβαναν τις βασικές κατηγορίες οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να ξεκινήσουν στη συνέχεια τις συζητήσεις με τους προμηθευτές τους, ώστε να διαμορφώσουν το τελικό «καλάθι» των 50 προϊόντων και να είναι σε θέση να το παρουσιάσουν στους καταναλωτές μέσα στον Οκτώβριο.

Εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ κάνουν λόγο για ένα αρκετά απαιτητικό project, ενώ στόχος τώρα είναι να «τρέξουν» οι διαδικασίες διαμόρφωσης του οριστικού «καλαθιού» για κάθε αλυσίδα.

Τα προϊόντα που μπαίνουν στο «καλάθι»

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, στη σύσκεψη που έλαβε χώρα νωρίτερα σήμερα υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη εξετάστηκαν όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά και ο τρόπος που θα κινηθούν οι διαδικασίες με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Κατά τις πληροφορίες, τα προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι» κατά της ακρίβειας θα είναι ακριβώς 50 και θα καλύπτουν όλες τις βασικές ανάγκες ενός ελληνικού νοικοκυριού. Τα αγαθά θα αφορούν σε τρόφιμα (ζυμαρικά, ρύζι, καφές, ζάχαρη) και μη τρόφιμα (είδη προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού), ενώ μεγάλο βάρος θα δοθεί και στις οικογένειες με μικρά παιδιά, αφού στο «καλάθι» θα μπουν βρεφικές πάνες και παιδικές τροφές.

Όπως έχει ήδη αναφέρει το insider.gr, η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσει το δικό της «καλάθι», δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να έχει πολύ χαμηλές αυξήσεις σε απολύτως απαραίτητα προϊόντα».

Υπενθυμίζεται πως το «καλάθι» των 50 προϊόντων δεν αφορά σε «πάγωμα» των τιμών τους, αλλά η συγκράτηση των ανατιμήσεων. Εάν δεν είναι εφικτή η συγκράτηση των τιμών αυτών των 50 προϊόντων, τότε θα καταβάλλεται προσπάθεια να σημειώνονται οι μικρότερες δυνατές αυξήσεις.

Το κομμάτι της παροχής τεχνικής βοήθειας ως προς την κατάρτιση των κατηγοριών έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ενώ παρόλο που δεν έχει γίνει γνωστό πόσο θα διαρκέσει η εν λόγω δράση, δεν αποκλείεται να παραμείνει σε ισχύ για όλο τον χειμώνα, για έναν από τους δυσκολότερους χειμώνες των τελευταίων ετών, όπως έχει πολλάκις προειδοποιήσει ο κ. Γεωργιάδης.

Όπως άλλωστε αποκάλυψε, μιλώντας πρόσφατα στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, οι τιμές για τα 50 βασικά προϊόντα θα γνωστοποιούνται μέσα από ειδική εφαρμογή. «Αυτό το καλάθι θα υπάρχει αναρτημένο έτσι ώστε να μπορεί ο κάθε καταναλωτής να δει τι αγοράζει και πόσο μπορεί να το αγοράσει. Και θεωρούμε ότι τα σούπερ μάρκετ και η συμφωνία που έχουμε, πέραν της νομοθέτησης που θα κάνουμε, θα παρουσιάζουν προϊόντα τα οποία θα παλεύουν στην κυριολεξία τον πληθωρισμό», εξήγησε ο κ. Παπαθανάσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Προσπάθεια για συγκράτηση τιμών σε 50 προϊόντα - Τι συζήτησαν Γεωργιάδης, εκπρόσωποι του κλάδου

Συγκράτηση ανατιμήσεων: Πώς θα λειτουργήσει το «καλάθι» των 50 προϊόντων

Πώς κρίνουν οι καταναλωτικές ενώσεις τα σχέδια για το «καλάθι» των 50 προϊόντων

gazzetta
gazzetta reader insider insider