Αυτοκίνητο: Καίρια η εξωτερική σχεδίαση για την εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα όχημα

Newsroom
Μοιράσου το
Αυτοκίνητο: Καίρια η εξωτερική σχεδίαση για την εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα όχημα
Όσο πιο αεροδυναμικό είναι το σχήμα του, τόσο μικρότερη είναι η απώλεια ενέργειας και η κατανάλωση καυσίμου.

Η εξωτερική σχεδίαση παίζει σημαντικό ρόλο στην εξοικονόμηση ενέργειας σε ένα αυτοκίνητο. Όσο πιο αεροδυναμικό είναι το σχήμα του, τόσο μικρότερη είναι η απώλεια ενέργειας και η κατανάλωση καυσίμου. Ο αεροδυναμικός συντελεστής (cd) παίζει σημαντικό ρόλο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που έχουν ως κύριο μέλημα να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα την αυτονομία τους.

Αναλύσεις έχουν δείξει ότι περίπου το 70%-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο (σε ταχύτητες 130-140 χλμ/ώρα) αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση, ενώ σχεδόν όλη η υπόλοιπη ισχύς στην αντίσταση κύλισης. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα επιδιώκουν να έχουν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή. Οι καθαρές, κομψές και λείες επιφάνειες απεικονίζουν την ευρεία στρατηγική σχεδίαση των εξωτερικών χώρων των EV από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μόνο ένα αεροδυναμικό σετ φτερών μπορεί να μειώσει την απόδοση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο έως και 5%. Επομένως είναι απαραίτητο οι σχεδιαστές να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Η απουσία καθρεπτών συμβάλλει, επίσης, στη μείωση της αντίστασης. Έτσι θα δούμε σε αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί για καθρέπτες να χρησιμοποιούν κάμερες που απεικονίζουν το εξωτερικό περιβάλλον σε εσωτερικές οθόνες. Ακόμη, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρατούν τις λαβές των θυρών τους μέσα στις πόρτες και τα χερούλια βγαίνουν μόνο όταν ο οδηγός και οι επιβάτες τα χρειαστούν για να τις ανοίξουν.

Τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα, κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου βοηθούν στην καλύτερη ροή του αέρα, διατηρώντας την στο πάνω μέρος. Παρότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, εντούτοις παράγονται μεγάλα ποσοστά θερμότητας από τις μπαταρίες. Με τη σωστή αεροδυναμική και με τους κατάλληλους αεραγωγούς και τις κατάλληλες κλίσεις η ροή του αέρα κατευθύνεται στα σημεία που χρειάζονται ψύξη.

Αν και σήμερα τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μοιάζουν να έχουν φουτουριστικά σχήματα, εντούτοις υπάρχει η ανάγκη να υπάρξουν ειδικά σχεδιασμένες πτυχές, διαχύτες και αγωγοί για την παροχή ψυχρού αέρα στους εναλλάκτες θερμότητας. Μπορεί να μη χρειάζονται μεγάλες μάσκες για να το πετύχουν, αλλά μικρές τομές με συγκεκριμένο σχεδιασμό που συμβάλλει και στην διατήρηση της αεροδυναμικής.

Το σίγουρο είναι ότι ο σχεδιασμός παίζει σημαντικό ρόλο. Σήμερα βγαίνουν στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23 cd. Τιμή που είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με τα παλιότερα μοντέλα. Σχεδιαστικά ο πήχης έχει ανέβει ακόμη περισσότερο και είναι βέβαιο ότι θα δούμε ακόμη χαμηλότερες τιμές οπισθέλκουσας, δείχνοντας ότι η μηχανική και ο σχεδιασμός των σύγχρονων αυτοκινήτων συνεχώς εξελίσσεται, βελτιώνεται και μεταβάλλεται προς όφελος της μείωσης κατανάλωσης και ταυτόχρονα της αύξησης της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέες ανακλήσεις οχημάτων από την Tesla - Για σχεδόν 200.000 αυτοκίνητα στην Κίνα

Όλες οι ειδήσεις

13:17

Αυξάνει τους μισθούς των εργαζομένων της η ΔΕΛΤΑ

13:15

Σε άσκηση του βρετανικού στρατού συμμετείχε η Intracom Defense με την υβριδική γεννήτρια HEPS®

13:12

Η Riviera αντιμέτωπη με το σφυρί των πλειστηριασμών – Ιανουάριο «βγαίνει» οικόπεδο στον Ελαιώνα

13:10

Μητσοτάκης από Τρίπολη: Δίνουμε έμφαση στη διασπορά των επενδύσεων σε όλη τη χώρα

13:08

Ίλυδα: Οριακή μείωση τζίρου, μικρή αύξηση οργανικής κερδοφορίας στο 9μηνο

13:03

La Repubblica: «Το Λονδίνο διαπραγματεύεται με την Αθήνα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

13:02

Ο αγροδιατροφικός τομέας στην Ελλάδα και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη

12:57

Θεσσαλονίκη: Καταδίωξη με πυροβολισμούς και σοβαρό τραυματισμό 16χρονου - Συνελήφθη αστυνομικός

12:50

Μακλούφ (ΕΚΤ): Αύξηση επιτοκίων τουλάχιστον κατά 50 μονάδες βάσης τον Δεκέμβριο

12:44

Οι κινεζικές πόλεις χαλαρώνουν τους υγειονομικούς κανόνες για covid

12:39

Pfizer Hellas: Yπεύθυνο επιχειρείν για βιώσιμη ανάπτυξη και άρση των ανισοτήτων

12:32

Τουρκία: Επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο - Στο... 84,4%

12:32

Τι πιστεύει ο Μπιλ Γκέιτς για ρεπό και διακοπές: «Ο 20χρονος εαυτός μου θα αηδίαζε»

12:30

Στην Αστάνα ο Ν. Δένδιας - Η σημασία των σχέσεων με το Καζακστάν εν μέσω ενεργειακής και γεωπολιτικής κρίσης

12:20

Μισέλ: «Χρειαζόμαστε μια κυρίαρχη Ευρώπη, πιο ενεργή διεθνώς και με τα δικά της συμφέροντα»

12:14

Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της McLaren είναι εδώ - Δεν είναι όμως αυτό που περιμέναμε

12:09

Taddei (Goldman Sachs): Η Ελλάδα μπορεί να υπεραποδώσει και το 2023 - Δύσκολο αλλά διαχειρίσιμο ζήτημα ο πληθωρισμός

12:01

Προς ήπια ύφεση η Ευρωζώνη: 5ος μήνας υποχώρησης για τον PMI

11:59

Οικονόμου: Η Δικαιοσύνη δεν θα αφήσει καμία σκιά απέναντι σε τεκμηριωμένες καταγγελίες

11:54

Σολτς: Πρέπει να αποφύγουμε να διαιρέσουμε τον κόσμο σε συνασπισμούς όπως στον Ψυχρό Πόλεμο

11:42

Φυσικό αέριο: «Έπεσε» 24% η ζήτηση από την Ευρώπη τον Νοέμβριο

11:41

EY: Οι CEOs προετοιμάζονται για την τέλεια καταιγίδα καθώς αναθεωρούν τα επενδυτικά τους σχέδια

11:36

To 8o Santa Run έφερε τα Χριστούγεννα στο Ο.Α.Κ.Α «Σπύρος Λούης»!

11:35

Energean: Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι σεισμικές έρευνες στο Block 2

11:33

CBI: Σε στασιμοπληθωρισμό η βρετανική οικονομία, αντιμέτωπη με κίνδυνο «χαμένης δεκαετίας»

11:27

Παραιτήθηκε ο CEO της Vodafone

11:13

Τσίπρας: «Πληγή για τη Δημοκρατία, η μετατροπή της ΕΥΠ σε παραθεσμικό παράκεντρο παρακολούθησης»

11:03

Τραπεζικές πιέσεις στέλνουν το Χρηματιστήριο κάτω από τις 900 μονάδες

11:02

Dimand: Αύξηση τζίρου, οργανικής κερδοφορίας στο 9μηνο

11:01

Μικρές απώλειες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - «Άλμα» 4,5% στο Χονγκ Κονγκ