myergani.gov.gr: Πρόσβαση για τους εργαζόμενους στα αρχεία του ΕΡΓΑΝΗ - Πώς θα ελέγχονται οι εργοδότες

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
myergani.gov.gr: Πρόσβαση για τους εργαζόμενους στα αρχεία του ΕΡΓΑΝΗ - Πώς θα ελέγχονται οι εργοδότες
Το πρώτο 3μηνο του 2022 θα είναι έτοιμος ο ηλεκτρονικός «εγκέφαλος» της Κάρτας και μέχρι το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η εφαρμογή της σε τράπεζες, σούπερ μάρκετ κλπ.

Η νέα υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων myergani.gov.gr τέθηκε σήμερα σε πιλοτική λειτουργία και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας. «Το myErgani είναι δύναμη στα χέρια του εργαζόμενου. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του, αλλά και των υπερωριών του. Πλέον κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να δει ο ίδιος όσα έχει δηλώσει ο εργοδότης του για εκείνον», υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας.

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, «στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εφαρμόζουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αγοράς εργασίας με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση της «μαύρης» και της υποδηλωμένης εργασίας». Σε αυτό το σχέδιο συμπεριλαμβάνονται τρία βασικά εργαλεία, που δίνουν στην δύναμη στον εργαζόμενο:

  • Πρώτον, η νέα εφαρμογή myergani.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν για την απασχόληση τους οι εργοδότες/επιχειρήσεις στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.
  • Δεύτερον, η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία προχωρά. Τις προηγούμενες μέρες όλα τα στάδια του διαγωνισμού ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος πιάνει άμεσα δουλειά, με στόχο η αξιοποίηση του εργαλείου αυτού να ξεκινήσει σε ορισμένους κλάδους μέσα στους ερχόμενους μήνες.

Μέσω της ψηφιακής κάρτας θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες κ.λπ.), κάτι που αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου. Πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση που θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Τρίτον, η μετεξέλιξη του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ σε Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και δηλώσεων, την ολιστική αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων και τη μείωση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων.

Αναφερόμενος στην νέα υπηρεσία myergani.gov.gr, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τόνισε πως «παρέχει για πρώτη φορά στους εργαζόμενους άμεση, γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνει ο εργοδότης τους. Δίνοντας έτσι στον εργαζόμενο ένα σημαντικό εργαλείο ελέγχου απέναντι στη «μαύρη» και την υποδηλωμένη εργασία». Από τον Φεβρουάριο του 2022, το myergani θα είναι διαθέσιμο και σε mobile app.

«Θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά, και θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη την αγορά. Θα ξεκινήσουμε από τράπεζες και σούπερ μάρκετ, αλλά θα προχωρήσουμε σε όλες τις επιχειρήσεις τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές. Οι εργαζόμενοι στις μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να έχουν μικρότερη προστασία από αυτούς που δουλεύουν στις μεγάλες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.

Το πρώτο 3μηνο του 2022 θα είναι έτοιμος ο ηλεκτρονικός «εγκέφαλος» της Κάρτας και μέχρι το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η εφαρμογή της σε τράπεζες, σούπερ μάρκετ κλπ.

Προχωρά το εργασιακό TAXIS

Στο μεταξύ, προχωρά με ταχείς ρυθμούς ο ψηφιακός μετασχηματισμός του πληροφοριακού συστήματος ΕΡΓΑΝΗ σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Με την αναβάθμιση αυτή θα μειωθεί ο διοικητικός φόρτος για τις επιχειρήσεις, ενώ θα περιληφθούν και μορφές απασχόλησης - εκτός της μισθωτής εργασίας - που αυτή την στιγμή δεν εμφανίζονται στο ΕΡΓΑΝΗ.

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας και η online ενημέρωση για τα δεδομένα των εργαζόμενων στις επιχειρήσεις, θα βοηθήσουν στο έργο της Ανεξαρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας.

Οι καταγγελίες των εργαζόμενων προς την Επιθεώρηση θα γίνονται ψηφιακά, με αυτοματοποιημένο τρόπο.

«Τρεις άξονες ήταν εκείνοι που μας οδήγησαν στην υπεράσπιση 3 βασικών κανόνων: προστασία δικαιωμάτων εργαζομένων, απλοποίηση διαδικασιών και μείωση της γραφειοκρατίας. Δίνουμε την δυνατοτητα σε όλα τα μέρη να έχουν πρόσβαση σε αυτό που είναι το πολυτιμότερο για όλους: το δικαίωμα στην εργασία» τόνισε η Γ.Γραμματέας του υπουργείου Άννα Στρατινάκη.

Τέλος αυτοματοποιείται η εξαγωγή της ΑΠΔ μέσω του συστήματος του ΕΡΓΑΝΗ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μyergani: Έρχεται το ψηφιακό ωράριο και η κάρτα εργασίας - Ποιες επιχειρήσεις αφορά

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Το νέο app και οι επιχειρήσεις που θα το εφαρμόσουν - Πότε ξεκινάει

gazzetta
gazzetta reader insider insider