Για χρόνια, το δημοφιλές κονιάκ Louis XIII των 4.500 δολαρίων της Rémy Martin αντιμετώπιζε ένα ασυνήθιστο πρόβλημα: ο οίκος δεν μπορούσε να παράξει αρκετά μπουκάλια ώστε να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση ενώ είναι αδύνατο να δημιουργήσει περισσότερο. Ακόμη και εάν ο Όμιλος Rémy Cointreau αύξανε δραματικά την ποσότητα του αλκοόλ που αποστάζει και παλαιώνει, θα χρειάζονταν δεκαετίες για να έχει σημαντικά περισσότερα αποθέματα προς πώληση διατηρώντας παράλληλα την ultra-premium ποιότητα.
Η λύση που βρήκε για να ισορροπήσει τη διελκυστίνδα; Εξαιρετικά πιάτα πορσελάνης. «Το όραμα για το Louis XIII είναι να γίνει μια πραγματική μάρκα πολυτελείας, όπως η Hermès», υπογράμμισε η Εκτελεστική Διευθύντρια, Αν-Λορ Πρεσάν, μιλώντας στο Bloomberg. «Κανείς δεν ρωτάει την Hermès, πώς το έριξε στο μακιγιάζ. Όταν ξεκίνησε, ήταν κατασκευάστρια σελών. Τώρα, κάνει τα πάντα. Και το όραμά μας για το Louis ΧΙΙΙ είναι το ίδιο, να καταστεί ένα luxury brand που θα ξεπεράσει το κονιάκ» πρόσθεσε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η βότκα άλλαξε τη ζωή του - Το «ταξίδι» προς τα 4,5 δισ. δολάρια
Γνωρίζοντας τι αναζητούν οι συλλέκτες, η Πρεσάν χαράσσει μια στρατηγική που καθοδηγείται από τη γαστρονομία και τελειοποιείται ενσωματώνοντας τις τελευταίες τάσεις των πλουσιοπάροχων δείπνων σε κορυφαία εστιατόρια και μπουτίκ σε όλο τον κόσμο. Για να λανσάρει το Rare Cask 42.1 αξίας 50.000 δολαρίων το 2023, για παράδειγμα, φιλοξένησε κορυφαίους πελάτες στη Βενετία σε ένα πολυήμερο υπερ-event.
Η συλλογή Art de la Table είναι «για την τέχνη της ζωής», επεσήμανε, εξηγώντας πως οι λάτρεις του Louis XIII αναζητούν σπάνιες εμπειρίες. Πλέον, στο πεδίο της συλλογή σερβίτσιων, συνεργάστηκε με την J.L Coquet, έναν ιστορικό οίκο στη Λιμόζ της Γαλλίας, γνωστό για την εξαιρετική, λευκή πορσελάνη του. «Αν έχετε φάει σε ένα εστιατόριο με πολλά αστέρια Michelin, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχετε φάει από τη συλλογή Hemisphere» εξήγησε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το καλύτερο μπαρ στον κόσμο για το 2025
Η J.L Coquet δημιούργησε δύο σχέδια εμπνευσμένα από το Louis XIII. Η πρώτη συλλογή, το Soil Is Our Soul, επικεντρώθηκε στο terroir, αποτυπώνοντας τα περιγράμματα του κτήματος παραγωγής κονιάκ στις άκρες των πορσελάνινων πιάτων. Κάθε κομμάτι γυαλίστηκε και στη συνέχεια βουρτσίστηκε για να καθιστούν διαμπερείς οι ανάγλυφες επιφάνειες. Μάλιστα, χρειάστηκαν τρεις έως τέσσερις εβδομάδες για να δημιουργηθεί κάθε πιάτο, μέσα από μία διαδικασία 15 βημάτων από 40 τεχνίτες.

Η δεύτερη συλλογή, Light of Time, περιλάμβανε 20 βήματα με χειρουργικό σχεδιασμό, καθώς τα πιάτα είναι τόσο λεπτεπίλεπτα και διάφανα που αφήνουν το φως να διαπερνά από μέσα τους. Επίσης, υπάρχουν μοτίβα με κρύσταλλα στην κάτω πλευρά του «στεφανιού» που φέρνουν σε κονιάκ, ενώ η άκρη κάθε πιάτου έχει μια χειροποίητη επένδυση από χαλκό που παραπέμπει στους αποστακτήρες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή.

Έξι κομμάτια από κάθε συλλογή θα πωλούνται online είτε ξεχωριστά (από 500 δολάρια) είτε ως σετ (3.400-4.000 δολάρια): ένα μεγάλο πιάτο, ένα πιάτο σούπας, ένα πιάτο ρυζιού, ένα πιάτο επιδόρπιου, ένα σετ τσαγιού και καφέ. Η J.L Coquet θα παράγει συμβολικά σε limited edition 750 σετ ανά συλλογή, με κάθε κομμάτι να αριθμείται και να χρονολογείται ανά έτος. Η περιορισμένη έκδοση αφορά το ειδικό βαρέλι tierçon που χρησιμοποιεί το Louis XIII για την παλαίωση των eaux-de-vie του αποδίδει τον αντίστοιχο αριθμό ποτών.