Η βότκα άλλαξε τη ζωή του - Το «ταξίδι» προς τα 4,5 δισ. δολάρια

Οικογενειακή υπόθεση το αλκοόλ. Το τολμηρό στοίχημα με τη βότκα που απέδωσε καθώς στην Ινδία, η μπύρα και το ουίσκι κυριαρχούσαν.
Η βότκα άλλαξε τη ζωή του - Το «ταξίδι» προς τα 4,5 δισ. δολάρια

Το οικογενειακό αποστακτήριο του Αμπίσεκ Καϊτάν παρασκευάζει αλκοόλ στην Ινδία από το 1972, αλλά ένα ταξίδι στο Λας Βέγκας στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ενέπνευσε τον βαρόνο των ποτών να δημιουργήσει τη δική του βότκα. Ήταν ένα τολμηρό στοίχημα για την Ινδία, όπου η μπύρα και το ουίσκι ήταν μακράν τα κυρίαρχα ποτά.

Η βότκα Grey Goose, η οποία μόλις είχε εξαγοραστεί από την Bacardi για περισσότερα από 2 δισ. δολάρια, ήταν πολύ δημοφιλής στις ΗΠΑ και ο τρίτης γενιάς ποτοποιός εντυπωσιάστηκε από το πόσο περήφανοι ήταν οι άνθρωποι που επιδείκνυαν τα μπουκάλια της premium μάρκας. «Η βότκα μας θα έπρεπε επίσης να έχει μια φανταχτερή ετικέτα», υπογράμμισε ο 51χρονος μιλώντας στο Bloomberg.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ψάχνει» νέες αγορές και διεκδικεί επιπλέον συνεργασίες η Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης

Ο ίδιος κυκλοφόρησε τη βότκα Magic Moments το 2006 και η κίνησή του στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Η Ινδία είναι πλέον η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αλκοόλ στον κόσμο και η βότκα του κατατάσσεται μεταξύ των πιο δημοφιλών παγκοσμίως. «Οι καταναλωτικές συνήθειες γύρω από το αλκοόλ έχουν αλλάξει», εκτίμησε.

«Οι Ινδοί προτιμούν να πίνουν έξω και να καταναλώνουν υψηλής ποιότητας αλκοόλ, καθώς οι άνθρωποι έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό και είναι ενημερωμένοι για τις διεθνείς μάρκες» τόνισε με αποτέλεσμα η οικογενειακή του επιχείρηση Radico Khaitan να αποκτήσει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, ωθώντας το μερίδιό του στα 1,5 δισ. δολάρια.

Η Radico περίπου 12 ανεξάρτητων τοπικών αποστακτηρίων που συνολικά αξίζουν περίπου 8 δισ. δολάρια. Ο Καϊτάν ξεκίνησε το ταξίδι του προς την οικοδόμηση μιας αυτοκρατορίας αλκοόλ στην Μπανγκαλόρ, όπου πήγε να σπουδάσει μηχανικός το 1991. Η κουλτούρα των παμπ και η μπύρα μόλις είχαν φτάσει. «Ο Θεός με έστειλε στην Μπανγκαλόρ. Ήταν σαν παράδεισος ποτών» υπογράμμισε.

Εικόνα

Το αλκοόλ ήταν οικογενειακή υπόθεση. Το 1972, ο παππούς του αγόρασε ένα αποστακτήριο με έδρα το Ραμπούρ, περίπου 200 χιλιόμετρα (124 μίλια) από την πρωτεύουσα του Νέου Δελχί. Τις επόμενες δύο δεκαετίες, το αποστακτήριο έγινε προμηθευτής χύμα οινοπνευματωδών ποτών στις μεγαλύτερες εταιρείες αλκοόλ στην Ινδία, αλλά δεν είχε δική του ετικέτα.

Με τον πατέρα του, κληρονόμησαν την Rampur Distillery & Chemical Company το 1995. Το διάδοχο δίδυμο πατέρα-γιου είδε την προοπτική να λανσάρει τη δική του μάρκα, αναγνωρίζοντας ότι οι Ινδοί είχαν μια τάση για το σκωτσέζικο ουίσκι. Ξόδεψαν 4,3 εκατ. δολάρια επεκτείνοντας την παραγωγική ικανότητα και κατασκευάζοντας ένα νέο εργοστάσιο στην κεντρική Ινδία. Λανσάρισαν την πρώτη ετικέτα της Radico, το 8PM Whiskey, το 1998.

Εικόνα

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ο Καϊτάν έχει ξεκινήσει πολλά νέα brands που στοχεύουν τους λάτρεις των premium ετικετών. Σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη, σχεδόν τα μισά από τα έσοδα της Radico, ύψους 490 εκατ. δολαρίων στο α' εξάμηνο, προήλθαν από prestige οινοπνευματώδη ποτά που απευθύνονταν σε εύπορους καταναλωτές.

Η εταιρεία είναι πλέον ο τρίτος πολυτιμότερος παραγωγός αλκοόλ στην Ινδία, μετά την United Breweries, η οποία υποστηρίζεται από την Heineken και την United Spirits, στην οποία η Diageo κατέχει πλειοψηφικό μερίδιο. Η χρηματιστηριακή αξία της Radico Khaitan έχει αυξηθεί σε περισσότερα από 4,4 δισ. δολάρια από 475 εκατ. δολάρια τον Μάρτιο του 2020.