Συνεχίζουν να διευρύνουν το αποτύπωμά τους οι influencers και content creators το 2025, ενώ διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των ΜΜΕ και της ψυχαγωγίας δημιουργώντας νέες ισορροπίες. Το ριάλιτι του Μίστερ Μπιστ έσπασε ρεκόρ τηλεθέασης στο Amazon, ενώ οι Άλεξ Κούπερ, Ματ Ράιφ και Τζέικ Σέιν γέμισαν θέατρα και αίθουσες με sold-out ζωντανές εμφανίσεις.
Η σταρ του TikTok, Άντισον Ρέι, κυκλοφόρησε ένα επιτυχημένο ποπ άλμπουμ. Οι κωμικοί Σκετς, Άνταμ Ουαχίντ και Χάνα Στόκινγκ, έχουν περισσότερους ακόλουθους από το SNL. Είναι πλέον έκδηλο πως η άνοδος των social media είναι ραγδαία και κερδίζουν σημαντικό μερίδιο στο mainstream κοινό. Φέτος, η πλειοψηφία των χρηστών του YouTube παρακολούθησε καθημερινά 1 δισ. ώρες διάρκειας βίντεο από την οθόνη της τηλεόρασης του σπιτιού του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Απολύθηκε και ήθελε κάπου να τα πει: Αυτή και άλλοι χιλιάδες...
Οι followers και τα δολάρια συρρέουν κατά εκατομμύρια. «Το περιβάλλον χρηματοδότησης για τους δημιουργούς περιεχόμενου είναι ισχυρότερο από ποτέ», τόνισε ο Έρικ Σεριντάν, συν-επικεφαλής έρευνας τεχνολογίας της Goldman Sachs. «Βλέπετε πολλές επενδύσεις απευθείας σε brands από creators, σε εταιρείες δημιουργών περιεχομένου και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις που επιτρέπουν στους δημιουργούς να διαθέτουν εργαλεία για να χτίσουν τις πλατφόρμες και τα προφίλ τους» πρόσθεσε.
Η επένδυση αποδίδει. Φέτος, η λίστα του Forbes με τους 50 πλουσιότερους δημιουργούς σε Instagram, TikTok και YouTube μετρούσε αθροιστικά πλούτο 853 εκατ. δολαρίων, μία αύξηση 18% από το έτος - ρεκόρ του 2024. Σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται τα παχυλά νούμερα σε συμφωνίες που συνάπτουν ολοένα και περισσότερο οι δημιουργοί για τη συνεργασία τους με μάρκες που κυμαίνονται από σνακ, ρούχα, αναψυκτικά και ποτά.

«Του χρόνου, αναμένεται ότι το μάρκετινγκ των influencers θα επεκταθεί στα 50 δισ. δολάρια», εκτίμησε ο Ράιαν Ντίτερτ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ δημιουργών περιεχομένου Influential. «Τα δολάρια πηγαίνουν στα χέρια δημιουργών ενώ οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον τα νέα κανάλια μέσων ενημέρωσης» συμπλήρωσε.
Η βάση των followers τους συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2025, οι 10 της λίστας είχαν συνολικά 3,4 δισ. ακόλουθους, που ισοδυναμεί με άλμα 24% από το σύνολο του περασμένου έτους. Και η άνοδος συμβαίνει εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι υπάρχουν πλέον 67 εκατ. δημιουργοί παγκοσμίως και αναμένει ότι ο αριθμός θα εκτοξευθεί σε περίπου 107 εκατ. έως το 2030.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέα εποχή στο WhatsApp - Για πρώτη φορά θα έχει διαφημίσεις
Καθώς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης κατακλύζουν την αγορά, το περιεχόμενο των δημιουργών θα αυξηθεί σε κλίμακα - και ποιότητα - καθώς το προηγμένο λογισμικό επεξεργασίας και στόχευσης θα επιτρέπει στους influencers να παράγουν βίντεο φθηνότερα, ταχύτερα και καλύτερα. Η επαγγελματική εξουθένωση (burn out) είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στην οικονομία των δημιουργών και το νέο λογισμικό θα μπορούσε να κάνει την καθημερινότητά τους πιο υποφερτή.
Το Τοπ 10
- Μίστερ Μπιστ: Κέρδη 85 εκατ. δολάρια - 634 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Νταρ Μαν: Κέρδη 56 εκατ. δολάρια - 137 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Τζέικ Πολ: Κέρδη 50 εκατ. δολάρια - 79 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Ρετ & Λινκ: Κέρδη 36 εκατ. δολάρια - 33,8 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Άλεξ Κούπερ: Κέρδη 32 εκατ. δολάρια - 15 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Τσάρλι Ντ' Αμέλιο: Κέρδη 23,5 εκατ. δολάρια - 216 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Ματ Ράιφ: Κέρδη 50 εκατ. δολάρια - 42 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Μαρκ Ρόμπερ: Κέρδη 25 εκατ. δολάρια - 80 εκατ. ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Ντρούσκι: Κέρδη 14 εκατ. δολάρια - 25 εκατ. δολάρια ακόλουθοι σε όλα τα social media
- Κάμπι Λάμε: 20 εκατ. δολάρια - 258,5 εκατ. δολάρια σε όλα τα social media