Philosofish: Οι υψηλοί στόχοι για το 2024 και οι «φουρτούνες» στην αγορά από την Avramar

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Philosofish: Οι υψηλοί στόχοι για το 2024 και οι «φουρτούνες» στην αγορά από την Avramar
Σε αύξηση τζίρου προσβλέπει το 2024 η Philosofish, ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στον κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας. Πώς επιδρά η δυναμική των εξαγωγών και η εξομάλυνση των τιμών των πρώτων υλών. Οι επενδύσεις, η παγκόσμια πρωτοπορία των ανακυκλωμένων διχτυών και οι «σκιές» της Avramar.

Σε μια καλή χρονιά προσβλέπει για το 2024 η Philosofish, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας της Μεσογείου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η πέμπτη μεγαλύτερη διεθνώς, χαράσσοντας την αναπτυξιακή στρατηγική της επόμενης ημέρας σε έναν από τους πιο δυναμικούς και εξαγωγικούς κλάδους της εγχώριας οικονομίας.

Η εταιρεία αναμένει κύκλο εργασιών άνω των 120 εκατ. ευρώ την τρέχουσα χρονιά, έναντι κύκλου εργασιών 105 εκατ. ευρώ το 2023. «Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω των αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και ενέργειας που ανέβασαν πολύ το κόστος παραγωγής. Φέτος θα πάμε ακόμη καλύτερα», δήλωσε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Philosofish, Νίκος Λυμπέρης, στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ στη Στερεά Ελλάδα.

Επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ τη διετία 2022-2023

Η Philosofish υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 17 εκατ. ευρώ τη διετία 2022-2023, τα οποία αφορούν σε ιχθυογεννητικές μονάδες, σταθμούς, συσκευαστήρια, μηχανολογικό εξοπλισμό κλπ. Η παραγωγή της αγγίζει τους 18.000 τόνους σε ετήσια βάση, ενώ ως μια εταιρεία που δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο με ξεκάθαρο εξαγωγικό προσανατολισμό, διοχετεύει τα προϊόντα της σε 27 χώρες του κόσμου με βασικές αγορές την Ιταλία και την Ισπανία.

«Το ψάρι αλιεύεται στις 6 το πρωί και το βράδυ έχει ήδη πάρει τον δρόμο για το εξωτερικό», εξήγησε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπέρης, προσθέτοντας την ίδια ώρα πως τα προϊόντα της εταιρείας προωθούνται στα ράφια της εγχώριας αγοράς μέσα σε μόλις λίγες ώρες από την αλίευσή τους.

Στην ελληνική αγορά η Philosofish συνεργάζεται σχεδόν με όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, διαθέτοντας μια ισχυρή παρουσία στη λιανική, ενώ ποντάρει πολλά και στις συνεργασίες της με επιχειρήσεις στο κανάλι του HORECA.

Οι… φουρτούνες λόγω Avramar

Τη δεδομένη στιγμή ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις προσπάθειες διάσωσης της Avramar, του ισχυρότερου «παίκτη» της εγχώριας ιχθυοκαλλιέργειας που εδώ και μήνες έχει μπλεχτεί στα… δίχτυα της αβεβαιότητας.

«Η κατάσταση της Avramar έχει επηρεάσει ολόκληρο τον κλάδο. Έριξε τις τιμές σε επίπεδα κάτω του κόστους παραγωγής για να καλύψει τις ανάγκες της σε ρευστότητα και μας επηρέασε όλους. Τώρα οι τιμές κινούνται σε ανεκτά επίπεδα και σίγουρα πάνω από το κόστος παραγωγής», ανέφερε ο κ. Λυμπέρης.

Τα προβλήματα της Avramar με τους προμηθευτές επηρεάζουν και τις σχέσεις των άλλων εταιρειών του κλάδου με τους προμηθευτές, με τον κ. Λυμπέρη να μιλά για μεταβολές πχ στις μέρες που αφορούν σε πιστώσεις.

Η Philosofish μάλιστα δεν έχει αναπτύξει ακόμη επενδυτικό πλάνο για το 2024, τηρώντας στάση αναμονής λόγω της κατάστασης της Avramar, ενώ, όπως αποκάλυψε ο κ. Λυμπέρης, δηλώνει ανοιχτή στο ενδεχόμενο κάποιας εξαγοράς στην περίπτωση υλοποίησης του σεναρίου πώλησης της Avramar σε «κομμάτια».

H νέα τάση στην κατανάλωση

To επόμενο βήμα της εταιρείας αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Απρίλιο, καθώς αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά τα αποστεωμένα, απεντερωμένα και φιλεταρισμένα ψάρια που πωλούνται σε περιβάλλον τροποποιημένης ατμόσφαιρας (MAP).

«Τα ψάρια θα είναι έτοιμα για μαγείρεμα», σχολίασε ο κ. Λυμπέρης, αναπτύσσοντας το σκεπτικό αυτής της νέας καταναλωτικής τάσης.

Παγκόσμια πρωτοπορία τα ανακυκλωμένα δίχτυα

Σε συνεργασία με τις εταιρείες Diopas και Aquafil, η Philosofish γίνεται η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα δίχτυα στην ιχθυοκαλλιέργεια, θέτοντας νέα δεδομένα στον κλάδο και υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή της για βιώσιμες πρακτικές και περιβαλλοντική προστασία.

Η πιλοτική χρήση των οικολογικών διχτυών (eco net) εγκαινιάστηκε χθες στις εγκαταστάσεις στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ, προάγοντας την καινοτομία αλλά και τη βιωσιμότητα. Τα νέα, επαναστατικής τεχνολογίας ανακυκλωμένα δίχτυα θα παραμείνουν στο νερό για αξιολόγηση και στη συνέχεια θα ανασυρθούν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας σε εξειδικευμένα εργαστήρια. Εκεί θα ελεγχθούν για αλλοιώσεις, εξασφαλίζοντας την ανθεκτικότητά τους και την απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες.

Η εν λόγω πρωτοποριακή ενέργεια αποτελεί κοινή πρωτοβουλία της Philosofish με την Diopas, που είναι η εταιρεία που κατασκευάζει τα βιώσιμα δίχτυα και την Aquafil, η οποία διατηρεί μακροχρόνια εμπειρία στην παραγωγή του ανακυκλωμένου νάιλον ECONYL®.

«Για κάθε έναν τόνο ανακυκλωμένο δίχτυ που κατασκευάζεται, εξοικονομώνται επτά τόνοι πετρέλαιο», αποκάλυψε, με αφορμή την έναρξη χρήσης των ανακυκλωμένων διχτυών από τη Philosofish ο Γενικός Διευθυντής της Diopas, Ιωακείμ Διαμαντίδης.

Η Philosofish απασχολεί σήμερα περισσότερους από 600 εργαζομένους. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στον κλάδο της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το 2015 όταν το ελληνικών συμφερόντων επενδυτικό fund Diorasis εξαγόρασε τις Υδατοκαλλιέργειες Μπιτσάκος. Μεγάλος σταθμός για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν η απόκτηση το 2019 των περιουσιακών στοιχείων των εταιρειών Νηρεύς και Σελόντα όταν αυτές συγχωνεύθηκαν με την Ανδρομέδα, ενώ πρόσφατα η Philosofish ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρείας μεταποίησης και συσκευασίας καπνιστού σολομού Aurora Salmon.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Οι νέοι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας», η «βαριά» ατζέντα και το ρευστό τοπίο

Εταιρείες Διαχείρισης: Αντίστροφη μέτρηση για ψηφιακές πλατφόρμες και νέες άδειες - Τι αλλάζει για τους δανειολήπτες  

gazzetta
gazzetta reader insider insider