Το πρώτο «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση του mega deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το πρώτο «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση του mega deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ
Εισήγηση των υπηρεσιών της Επιτροπής Ανταγωνισμού υπέρ της έγκρισης της εξαγοράς. Θα δημιουργηθεί το δεύτερο μεγαλύτερο σχήμα σε κατασκευές – υποδομές με συνολικό ανεκτέλεστο 5 δισ. ευρώ και υγιή περιθώρια. Η κρίσιμη συνεδρίαση της 1ης Νοέμβρη και η επόμενη ημέρα.

Προ των πυλών βρίσκεται πλέον, και εφόσον δεν προκύψουν μεγάλες ανατροπές, η ολοκλήρωση του mega deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ που θα οδηγήσει στον σχηματισμό του δεύτερου μεγαλύτερου επιχειρηματικού πόλου στον τομέα κατασκευών – υποδομών. Χτες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι η ολομέλειά της θα συνεδριάσει την Τετάρτη, 1 Νοεμβρίου 2023, για να εξετάσει την αρχική θετική εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της «ΑΚΤΩΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» από την «INTRAKAT ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ». Προφανώς και η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών, ωστόσο, πηγές της INTRAKAT αναφέρουν ότι «είναι μια θετική εξέλιξη και αισιοδοξούμε για το τελικό αποτέλεσμα».

Η τελική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού λοιπόν αναμένεται από τον επόμενο μήνα, αν και δεν είναι γνωστό ακόμα αν ανακοινωθεί στις 1 Νοεμβρίου ή λίγες ημέρες αργότερα. Η εισήγηση ανέφερε ότι «τα ευρήματα που τέθηκαν υπόψη της Υπηρεσίας κατά τη διαδικασία της πλήρους διερεύνησης της συγκέντρωσης, κατέδειξαν ότι η συγκέντρωση δεν δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές στις οποίες αφορά κι ως εκ τούτου προτείνεται η έγκρισή της από την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Το δεύτερο μεγαλύτερο σχήμα με ανεκτέλεστο 5 δισ. ευρώ

Εφόσον όλα πάνε καλά, όπως ευελπιστούσαν εξαρχής τόσο στον όμιλο Intrakat όσο και στην Ελλάκτωρ, της οποίας θυγατρική κατασκευαστική είναι η ΑΚΤΩΡ, θα δημιουργηθεί ένας όμιλος με συνολικό ανεκτέλεστο που θα φέρει το κοινό σχήμα στην δεύτερη θέση του κλάδου. Το ανεκτέλεστο της Intrakat έφτασε στα 2,1 δισ. ευρώ και μαζί με την ΑΚΤΩΡ θα δημιουργηθεί ένα από τα μεγαλύτερα σχήματα υποδομών στην χώρα, με συνολικό ανεκτέλεστο άνω των 5 δις ευρώ, στρατηγική στόχευση στις αγορές της Ελλάδας και των Βαλκανίων και ειδικότερα της Ρουμανίας. Το σχήμα θα είναι πίσω μόνο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι αδιαμφισβήτητος leader του κλάδου, ενώ θα έπονται ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ (Mytilineos), με τους ισχυρούς να γίνονται πλέον «4» όταν δοθεί το τελικό «ΟΚ» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Όπως κατά καιρούς έχει δηλώσει ο επικεφαλής της Intrakat, Αλ. Εξάρχου, ο βασικός λόγος απόκτησης της ΑΚΤΩΡ, αν και εκκρεμεί η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συνδέεται με την ενίσχυση της Intrakat σε επίπεδο τεχνικής επάρκειας, εξοπλισμού, δυναμικού, ώστε να «βγει» το μεγάλο ανεκτέλεστο και μάλιστα με όρους κερδοφορίας. Η Ελλάκτωρ θα λάβει 100 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα η Intrakat εγγυάται για την αποπληρωμή ενδοομιλικών δανείων της ΑΚΤΩΡ ύψους 114 εκατ. ευρώ μέσα στους επόμενους 19 μήνες.

Όσον αφορά στον εταιρικό μετασχηματισμό επανέλαβε ότι ακόμα δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση, η ΑΚΤΩΡ θα λειτουργήσει για κάποιο διάστημα ως 100% θυγατρική, θα φανεί αν απαιτηθούν μετασχηματισμοί και απορρόφηση αλλά μετά την έγκριση της Ε.Α. και τους νέους ελέγχους που θα γίνουν.

Σε ότι αφορά την από κοινού συμμετοχή σε κάποιες κοινοπραξίες, το νέο σχήμα, αφού λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα μπορεί να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακος και συνέργειες που δημιουργούνται. Ο κ. Εξάρχου ξεκαθάριζε και το πλαίσιο για τους επόμενους διαγωνισμούς. Η ΑΚΤΩΡ, όπως είχε αναφέρει, θα συνεργάζεται με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις σε συμβάσεις παραχώρησης ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που αναλαμβάνει η τελευταία. Όμως δεν θα είναι δεσμευτική η συνεργασία καθώς η Άκτωρ Παραχωρήσεις θα μπορεί να συνεργαστεί και με τρίτο κατασκευαστή αν το επιθυμεί.

Τα περιθώρια κέρδους

Επίσης, η Intrakat εστιάζει, πέραν των ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεων που εξασφαλίζουν μακροχρόνιες και σταθερές ροές, και στις ΑΠΕ, προσδοκώντας όταν ωριμάσει το επενδυτικό πλάνο σε pro forma ebitda πάνω από 120 εκατ. ευρώ ετησίως in full capacity (χωρίς τις μπαταρίες, βάσει σημερινών τιμών). «Τα θετικά μεγέθη του πρώτου 6μήνου μας γεμίζουν αισιοδοξία για ανάλογη συνέχεια στο β’ εξάμηνο 2023 αλλά και για να κάνουμε το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ. Όπως διοικήσαμε την Intrakat για να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα 6μήνου, έτσι θα κάνουμε και στη νέα δομή, τα δεδομένα μας δίνουν βάση για τη συνέχεια μαζί με την ΑΚΤΩΡ». Με αυτά τα λόγια, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Intrakat και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου εξέφραζε την αισιοδοξία του για το νέο σχήμα, κλείνοντας την πρόσφατη παρουσίαση σε αναλυτές. Το μικτό περιθώριο στην κατασκευή ανήλθε στο 6μηνο 2023 σε περίπου 12%, με τη διοίκηση της εισηγμένης να εκτιμά ότι είναι εφικτή η διατήρηση gross margin 10% - 12% προσεχώς και με την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ. Ο κ. Εξάρχου εξήγησε ότι «όσο τελειώνουν τα παλιά έργα η κερδοφορία θα αυξάνεται, δίναμε παλιά χαμηλές εκπτώσεις, αυτά τα έργα τελειώνουν σχεδόν στο 100%, μπήκαμε σε νέα έργα υγιή, με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, άρα είμαστε αισιόδοξοι ότι θα διατηρηθεί θετικό περιθώριο κέρδους». Κάτι αντίστοιχο εκτιμά και για το ανεκτέλεστο της ΑΚΤΩΡ. Επίσης, επανάλαβε ότι δεν θα χρειαστεί κάποια νέα ΑΜΚ άμεσα.

Αναφορικά με τυχόν επέκταση σε άλλες αγορές, σημείωνε «ότι παλιά η ΑΚΤΩΡ είχε δράση σε πολλές, εστιάζουμε όμως σε Ελλάδα και Ρουμανία, δεν θα διακινδυνεύουμε επέκταση σε άλλες, έχουμε σοβαρό ανεκτέλεστο, ελπίζουμε να το αυξήσουμε, για 2-3 έτη αυτά αρκούν. Όμως, οι αγορές μεταβάλλονται, το ανεκτέλεστο μειώνεται, τα έργα τελειώνουν, οπότε θα αναζητήσουμε νέες διεξόδους αλλά με ασφάλεια. Η επέκταση θα είναι συντηρητική ώστε να μην έχουμε ζημιές από άγνοια της αγοράς».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΕΕΑΠ – Ακίνητα: Το discount, οι ζυμώσεις λόγω ΧΑ και οι επενδύσεις 4,6 δισ. ευρώ

ΥΠΕΝ – ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά διαγωνισμός για το Εθνικό Σχέδιο Αναδάσωσης – Δέσμευση 70 εκατ. ευρώ

Λιμάνι Βόλου - ΟΛΘ: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Goldair Cargo - Goldair Handling για αναστολή διαγωνισμού, τον Νοέμβριο η κύρια εκδίκαση

gazzetta
gazzetta reader insider insider