Daimler Truck: «Χαλαρώνει» η έλλειψη των ημιαγωγών - Δεν προκαλεί πλέον διακοπές στην παραγωγή

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Daimler Truck: «Χαλαρώνει» η έλλειψη των ημιαγωγών - Δεν προκαλεί πλέον διακοπές στην παραγωγή
Κατασκευαστές όπως η Daimler Truck αναγκάστηκαν να περιορίσουν την παραγωγή τους καθώς τα εργοστάσια παγκοσμίως δεν μπορούσαν να προμηθευτούν αρκετά εξαρτήματα υψηλής τεχνολογίας, ακόμη και όταν η ζήτηση αυξήθηκε. 

Πολλά υποσχόμενα σημάδια για το ξεπέρασμα της παρατεταμένης έλλειψης ημιαγωγών στην παγκόσμια οικονομία, διαβλέπει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο, Daimler, «αδελφή» της Mercedes-Benz.

Μετά από μήνες όπου διακόπηκε η παραγωγική λειτουργία πολλών εργοστασίων λόγω ελλείψεων εξαρτημάτων, το ανεκτέλεστο των παραγγελιών κρατά τα εργοστάσια απασχολημένα, ακόμη και όταν η παγκόσμια οικονομία δείχνει σημάδια «κόπωσης», είπε σε συνέντευξή της η Karin Radstrom, η οποία ηγείται της Daimler Truck στην Ευρώπη και τη Νότια Αμερική. Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια φορτηγών στον κόσμο έχει μέχρι στιγμής αποφύγει τις επιπτώσεις από τα lockdown στην Κίνα, προσέθεσε σύμφωνα με το Bloomberg.

«Είναι καλύτερα, δεν είναι τέλεια, αλλά είναι καλύτερα από πέρυσι», εξήγηση η Radstrom. «Προσπαθώ να μην πανηγυρίζω υπερβολικά νωρίς, εξακολουθούμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση».

Κατασκευαστές όπως η Daimler Truck, η οποία περιλαμβάνει επίσης τις μάρκες Freightliner, Western Star και Fuso, καθώς και η ανταγωνιστική Volvo, αναγκάστηκαν να περιορίσουν την παραγωγή τους καθώς τα εργοστάσια παγκοσμίως δεν μπορούσαν να προμηθευτούν αρκετά εξαρτήματα υψηλής τεχνολογίας, ακόμη και όταν η ζήτηση αυξήθηκε.

Τα σχόλια της Radstrom συμφωνούν με την εκτίμηση του επικεφαλής παραγωγής της Mercedes-Benz AG, Joerg Burzer, αυτή την εβδομάδα, ο οποίος είπε ότι η κρίση των τσιπ δεν προκαλεί πλέον σοβαρές διακοπές παραγωγής.

Η παγκόσμια έλλειψη φορτηγών συνέβαλε στην άνοδο των ναύλων, καθώς οι εταιρείες αγωνίζονταν για να αποκαταστήσουν τα εξαντλημένα αποθέματα. Ενώ οι προειδοποιήσεις για την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας εντείνονται, η Radstrom είπε ότι δεν υπάρχουν ακόμη σημάδια επιβράδυνσης στην κατασκευή φορτηγών, αν και συνήθως είναι ένας κλάδος που είναι «ευαίσθητος» σε παρόμοιες πτώσεις.

«Υπάρχει ακόμα πολύ, πολύ υψηλή ζήτηση σε σχέση με την προσφορά», συμπλήρωσε η Radstrom. «Παρά τις αλλαγές στην οικονομία, δεν βλέπουμε καμία ύφεση στη ζήτηση. Ωστόσο, αυτό μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα».

Η Daimler Truck, η οποία αυτονομήθηκε από τη Mercedes πέρυσι, εργάζεται για να βελτιώσει τα περιθώρια κέρδους μετά από μακροχρόνιο αγώνα ενάντια σε ανταγωνιστές όπως οι Volvo και η Paccar. Εν τω μεταξύ, εταιρείες ειδικευόμενες στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η Tesla, σχεδιάζουν «εισβολή» στην αγορά των φορτηγών εν μέσω της παγκόσμιας «στροφής» προς την πράσινη μετάβαση.

Η στρατηγική μηδενικών εκπομπών ρύπων της Daimler Truck εστιάζει στην ανάπτυξη φορτηγών που λειτουργούν με μπαταρίες για μικρότερες διαδρομές και μοντέλων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για μεγαλύτερες διαδρομές.

Ο κατασκευαστής ξεκίνησε πέρυσι την παραγωγή του ηλεκτρικού οχήματος eActros στη Γερμανία. Οι παραγγελίες για μεγάλες μπαταρίες αυξήθηκαν σε 619 το α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με 169 την ίδια περίοδο του 2021.

«Η υποδομή πρέπει να επιταχυνθεί», δήλωσε η Radstrom σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία για να επιταχύνει τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης. «Πρέπει επίσης να ξέρουμε από πού θα προέλθει η ηλεκτρική ενέργεια και το πράσινο υδρογόνο. Είμαι υπέρ της τιμολόγησης του άνθρακα για να επιταχυνθεί».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ημιαγωγοί: TSMC και Samsung θέλουν πρόσβαση σε αμερικανικές επιδοτήσεις, ύψους 52 δισ. δολαρίων 

Nissan: Έως το 2023 η κρίση των ημιαγωγών - «Η νέα κανονικότητα»

Πάνω από 41 δισ. ευρώ τα έσοδα της Stellantis - Η κρίση των ημιαγωγών έπληξε τις αποστολές οχημάτων

gazzetta
gazzetta reader insider insider