Από ρούχα μέχρι κοσμήματα - Οι δασμοί πυροδοτούν νέο ράλι τιμών

Με την συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων διεθνών brands να παράγεται στην Ασία, οι καταναλωτές θα κληθούν να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, χωρίς μόνιμη συμφωνία στο μέτωπο των δασμών.
Από ρούχα μέχρι κοσμήματα - Οι δασμοί πυροδοτούν νέο ράλι τιμών

Ισχυροί παίκτες του λιανεμπορίου, από την Puma μέχρι την Hugo Boss και την Pandora, έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου πως οι δασμοί θα φέρουν ανατιμήσεις στα προϊόντα τους στις ΗΠΑ και όχι μόνο, ειδικά εάν δεν υπάρξει μία συμπαγής συμφωνία διαρκείας ειδικά ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα. Άλλα brands τροποποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και αναθεωρούν τις προβλέψεις πωλήσεών τους εν μέσω αβεβαιότητας για την αμερικανική εμπορική πολιτική.

Οι εταιρείες παγκοσμίως ζυγίζουν τι θα μπορούσαν να σημαίνουν οι διάφορες χρεώσεις για τις επιχειρήσεις τους, με μεγάλα ονόματα όπως η Mattel με τις κούκλες Μπάρμπι, η UPS και η Ford να αποσύρουν ή να ματαιώσουν το ετήσιο guidance τους. Η δανέζικη μάρκα Pandora, γνωστή για τα δημοφιλή βραχιόλια με γούρι και τα ασημένια κοσμήματά της, προειδοποίησε για σημαντικές αυξήσεις τιμών σε ολόκληρη τη βιομηχανία εάν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί του Τραμπ.

Εικόνα

Η εταιρεία πραγματοποιεί περίπου το 1/3 των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την παραγωγή των προϊόντων της στην Ασία, κυρίως στην Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, την Ινδία και την Κίνα, γεγονός που την ώθησε τον Απρίλιο να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανό πλήγμα στον τζίρο της. «Τα περισσότερα κοσμηματοπωλεία εισάγουν σχεδόν εξολοκλήρου από Ασία. Άρα, εάν οι δασμοί παραμείνουν, θα ακριβύνουν τα πάντα για όλους», τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Αλεξάντερ Λάσικ.

Ερωτηθείς για το ύψος των αυξήσεων που θα μπορούσαν να περιμένουν οι καταναλωτές εάν οι δασμοί δεν μεταβληθούν, ο CEO της Pandora επεσήμανε πως αν και έχουν μελετηθεί μια σειρά από σενάρια, το τελικό ποσό παραμένει ασαφές. Η γερμανική μάρκα αθλητικών ειδών Puma έκανε λόγο επίσης για πιθανές αυξήσεις τιμών σε ολόκληρο τον κλάδο ως αποτέλεσμα των δασμών, σημειώνοντας ότι εξετάζει επί του παρόντος τη «βελτιστοποίηση του κόστους» στις ΗΠΑ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο 32χρονος που... παίζει άμυνα, εξοπλίζει την Ευρώπη και πλουτίζει

«Ενδεχομένως θα αλλάξουμε τις τιμές μας. Είμαστε προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο σενάριο για να μετριάσουμε τον αντίκτυπο των δασμών», επεσήμανε ο οικονομικός διευθυντής, Μάρκους Νιούμπαρντ. Η εταιρεία που βασίζεται ομοίως στην παραγωγή των προϊόντων της στην Ασία, ανακοίνωσε ότι αναμένει και άλλες επωνυμίες με μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ να αναπροσαρμόσουν ανοδικά τις τιμές τους

«Δεν θέλουμε να είμαστε ο ηγέτης όσον αφορά την αλλαγή των τιμών στις αγορές των ΗΠΑ. Υπάρχουν άλλοι παίκτες στον κλάδο μας που τους αφορά πολύ περισσότερο ο Αμερικανός καταναλωτής. Ως το τρίτο μεγαλύτερο brand παγκοσμίως, δεν θα πρέπει να πρωτοστατήσουμε σε αυξήσεις στα ράφια» τόνισε, ενώ ένας γίγαντας αθλητικών ειδών, η Adidas που ανταγωνίζεται την Puma ανακοίνωσε ότι οι δασμοί θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών για όλα τα αμερικανικά προϊόντα της.

Εικόνα

Από την πλευρά του, ο οίκος μόδας Hugo Boss, ακολουθώντας άλλους παίκτες των πολυτελών ειδών υψηλής ποιότητας, γνωστοποίησε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο αναπροσαρμογών στις τιμές ως μέρος ευρύτερων μέτρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του πρόσθετου κόστους. Η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς, οι κίνδυνοι ύφεσης και η μεταναστευτική πολιτική του Λευκού Οίκου μειώνουν τόσο τις εγχώριες όσο και τις τουριστικές δαπάνες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη ενιαία αγορά του, όπως ανέφερε.

Ο CEO της Hugo Boss, Ντάνιελ Γκρίντερ σχολίασε πως η αγοραστική διάθεση στις ΗΠΑ «σίγουρα έχει μειωθεί, αλλά πρόσθεσε ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να κρίνουμε τον πραγματικό αντίκτυπο, παρά τις χαμηλές πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο». «Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση. Δεδομένης της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς, είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εξαχθούν τελικά συμπεράσματα» πρόσθεσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο πρώτος δισεκατομμυριούχος της Αλβανίας - Από πρόσφυγας «έχτισε» αυτοκρατορία

Τέλος, η διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων Zalando μέχρι στιγμής δεν έχει δει καμία «αξιοσημείωτη επίδραση» στις δραστηριότητές της ως αποτέλεσμα των δασμών, ενώ η καταναλωτική ζήτηση ήταν «μάλλον σταθερή». Είναι σε θέση να χειριστεί «οποιεσδήποτε εξωτερικές εξελίξεις» στο «ταχέως μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον».

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ