Model A: Το ιπτάμενο μοντέλο της Alef είναι πρώτο ηλεκτρικό όχημα που οδηγείται σαν αυτοκίνητο και πετάει σαν ελικόπτερο

Το Model A που μόλις παρουσίασε η Alef Aeronautics είναι το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο που οδηγείται πραγματικά σαν αυτοκίνητο στο δρόμο αλλά μπορεί, να απογειώνεται, να πετά και να προσγειώνεται σαν ελικόπτερο.
Model A: Το ιπτάμενο μοντέλο της Alef είναι πρώτο ηλεκτρικό όχημα που οδηγείται σαν αυτοκίνητο και πετάει σαν ελικόπτερο

Το ηλεκτρικό όχημα Model A της εταιρείας Alef Aeronautics, με τιμή περίπου 300.000 δολάρια, πρόκειται να γίνει το μόνο πιστοποιημένο ιπτάμενο αυτοκίνητο που θα μπορεί να κάνει κάθετη απογείωση και προσγείωση όπως τα ηλεκτροκίνητα eVTOL, συμπεριλαμβανομένων των Joby S4, Lilium Jet και Vertical Aerospace VX4.

Διαβάστε ακόμα: Doroni H1 - Το διθέσιο ηλεκτρικό drone που μπορείτε σε λίγους μήνες να παρκάρετε στο γκαράζ σας

Η Alef, με έδρα τη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνια, παρουσίασε πρόσφατα το Model A για δύο επιβάτες, αναφέροντας ότι το όχημα θα βρίσκεται σε «προπώληση» έναντι κατάθεσης 1.500 δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, με τις πρώτες παραδόσεις nα πραγματοποιούνται προς το τέλος του 2025.

Εικόνα

Εκτός από τη ρετρο-φουτουριστική του εμφάνιση (χάρη στον Hirash Razaghi που έχει σχεδιάσει μοντέλα της Jaguar και της Bugatti), το Model A διαφέρει από άλλα ιπτάμενα αυτοκίνητα που εισέρχονται στην αγορά λόγω της ικανότητάς του να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα και στη συνέχεια να κινείται στο έδαφος.

Ένα βίντεο δείχνει το μοντέλο Α να πλησιάζει σε τροχαίο, να μπαίνει σε λειτουργία ανύψωσης, να περνά εναέρια το εμπόδιο, να προσγειώνεται πίσω στον αυτοκινητόδρομο και να απομακρύνεται, ενώ τα άλλα αυτοκίνητα έχουν κολλήσει σε αδιέξοδο. Το αν αυτό θα είναι νόμιμο ή όχι μένει να φανεί. Αλλά αυτού του είδους η μανούβρα είναι σίγουρα η φαντασίωση κάθε οδηγού σε μποτιλιάρισμα.

Η εκτελεστική ομάδα της Alef περιλαμβάνει βετεράνους στον τομέα της μηχανικής και της ανάπτυξης, με κύριο επενδυτή τον αστέρα του NBA, Λούις Σκόλα, ο οποίος ήταν και πρώιμος υποστηρικτής της Tesla και πρώην επικεφαλής της Ford Aerospace. Η εταιρεία ισχυρίζεται μάλιστα ότι δοκιμάζει ένα πρωτότυπο πλήρους μεγέθους από το 2019.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alef, Τζιμ Ντουκόβνι δήλωσε στον ιστότοπο Robb Report ότι το Model A σχεδιάστηκε για σύντομες μετακινήσεις. «Οι περισσότεροι μετακινούμενοι ταξιδεύουν συνήθως κάτω από 50 χλμ. κατά μέσο όρο», λέει. «Το σχεδιάσαμε ώστε να είναι η ταχύτερη και πιο βολική μεταφορά που δημιουργήθηκε ποτέ για αγροτικές και αστικές περιοχές».

Εικόνα

Το γεγονός ότι τα φτερά είναι ενσωματωμένα στο αμάξωμα από ανθρακονήματα αντί να είναι πτυσσόμενα, σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν θα χρειάζεται να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε αεροδρόμια. «Αυτό μπορεί να εξαλείψει το 50% του χρόνου ταξιδιού», επισημαίνει ο Ντουκόβνι.

Ενώ στη λειτουργία εδάφους το Model A μοιάζει με ένα στυλιζαρισμένο αυτοκίνητο, η σχεδίαση του σασί από ανθρακονήματα είναι η ουσιαστική καινοτομία. Τα δύο καθίσματα, ή το πιλοτήριο, είναι κλειστά, ώστε να γέρνουν 90 μοίρες προς τα εμπρός καθώς το όχημα μεταβαίνει σε λειτουργία αεροσκάφους.

Από το έδαφος, φαίνεται ότι το όχημα πετά στο πλάι, με τους τροχούς στραμμένους προς τα πίσω. Ωστόσο το διάτρητο αμάξωμα από ανθρακονήματα, επιτρέπει στον αέρα να ρέει μέσα από αυτό, στη δομή του φτερού στο εσωτερικό του η οποία είναι παρόμοια με εκείνη ενός διπλάνου.

Εικόνα

Το μοντέλο Α έχει σχεδιαστεί με κατανεμημένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, λογισμικό σταθεροποίησης πτήσης και οδήγηση σε όλους τους τροχούς. Οκτώ κινητήρες είναι ενσωματωμένοι στους τέσσερις τροχούς ως εφεδρεία ασφαλείας. Θα διαθέτει επίσης ανίχνευση και αποφυγή εμποδίων καθώς και αλεξίπτωτο πλήρους οχήματος.

Εικόνα

Σύμφωνα με την εταιρεία, η προβλεπόμενη εμβέλειά του είναι 322 χλμ. στο δρόμο και 177 χλμ. στον αέρα. Η τελική ταχύτητα των 56 χλμ. θα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για ηλεκτρικά οχήματα χαμηλής ταχύτητας, αν και ο Ντουκόβνι πιστεύει ότι οι ταχύτητες θα αυξηθούν καθώς τα νέα πιστοποιημένα μοντέλα των ιπτάμενων αυτοκινήτων θα μετακινούνται πιο μακριά.

Μέχρι το 2030, η Alef σκοπεύει να έχει κατασκευάσει το Model Z, το οποίο θα διατίθεται στη λογική τιμή των 35.000 δολαρίων, περίπου 11.000 δολάρια λιγότερα από ένα Tesla Model 3 του 2023. Το νέο όχημα μάλιστα θα διαθέτει αυτονομία 645 χλμ. περίπου στο δρόμο και 323 χλμ. στον αέρα και φυσικά θα μπορεί να κάνει ό,τι το Tesla δεν θα μπορέσει ίσως ποτέ: να πετάξει πάνω από την κίνηση.