Ένα Airbus A340 μόλις προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική

Η Airbus μόλις πέτυχε αεροπορική πρώτη στην Ανταρκτική. Ένα από τα αεροπλάνα της, τύπου A340, προσγειώθηκε με επιτυχία στον παγωμένο διάδρομο της νοτιότερης ηπείρου του πλανήτη για πρώτη φορά στην ιστορία. Η Hi Fly, μια μπουτίκ εταιρεία leasing αεροσκαφών με έδρα την Πορτογαλία, πρωτοστάτησε στην πτήση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου.
Ένα Airbus A340 μόλις προσγειώθηκε για πρώτη φορά στην Ανταρκτική

Με πιλότο τον Carlos Mirpuri, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο αντιπρόεδρος της Hi Fly, το αεροπλάνο ευρείας ατράκτου πέταξε συνολικά 2.500 ναυτικά μίλια από τη Νότια Αφρική στην Ανταρκτική και πίσω. Κάθε πτήση διήρκεσε λίγο περισσότερο από πέντε ώρες, ενώ ο Mirpuri και το πλήρωμά του παρέμειναν περίπου τρεις ώρες στη Λευκή Ήπειρο.

Διαβάστε ακόμα: Νέα Υόρκη - Λονδίνο σε 3 ώρες με υπερηχητικά αεροπλάνα της United Airlines

Το μεταφορικό αεροσκάφος ναυλώθηκε από το Wolf’s Fang, ένα νέο πολυτελές camp περιπέτειας που διευθύνεται από την τουριστική εταιρεία της Ανταρκτικής White Desert, για να φέρει τις απαραίτητες προμήθειες στο Νότιο Πόλο.

Εικόνα
To Α340 της Airbus πέταξε συνολικά 2.500 ναυτικά μίλια από τη Νότια Αφρική στην Ανταρκτική και πίσω (Πηγή: Marc Bow/HiFly)

Η παγωμένη «πίστα» στο Wolf's Fang, η οποία έχει πλάτος σχεδόν 1.600 μέτρα και μήκος 3 χλμ., ήταν η μεγάλη πρόκληση στο εγχείρημα. Χρειάστηκε μάλιστα να χαραχτούν ειδικές αυλακώσεις στο διάδρομο για να δώσουν στο αεροπλάνο καλύτερο κράτημα κατά το φρενάρισμα. «Όσο πιο παγωμένος είναι, τόσο το καλύτερο», διαπίστωσε ο Mipuri αμέσως μετά την προσγείωση.

Εικόνα
Οι ειδικές αυλακώσεις στο διάδρομο χαράχτηκαν για να δώσουν στο αεροπλάνο καλύτερο κράτημα κατά το φρενάρισμα (Πηγή: Marc Bow/HiFly)

Ένας άλλο δύσκολο σημείο ήταν η λάμψη που αντανακλάται από το χιόνι και τον πάγο. Το φαινόμενο, όχι μόνο δυσκολεύει τον πιλότο να διακρίνει το διάδρομο, αλλά και να προσαρμόσει την όρασή του μεταξύ του εκτυφλωτικού εξωτερικού και τη σκοτεινής καμπίνας με τα όργανα πτήσης του αεροπλάνου.

Τα ειδικά γυαλιά με τα οποία εφοδιάστηκαν οι πιλότοι έδωσαν τη λύση, ωστόσο και πάλι υπήρχαν άλλες λεπτομέρειες που χρειάστηκαν ειδικούς χειρισμούς. «Η μείξη του διαδρόμου με το περιβάλλον έδαφος και την απέραντη λευκή έρημο τριγύρω, καθιστά δύσκολο να καταλάβεις το ύψος που βρίσκεται το αεροσκάφος», πρόσθεσε ο κυβερνήτης.

Εικόνα
Το μεταφορικό αεροσκάφος ναυλώθηκε από το Wolf’s Fang, ένα νέο πολυτελές camp περιπέτειας, για να φέρει τις απαραίτητες προμήθειες στο Νότιο Πόλο (Πηγή: Marc Bow/HiFly)

Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες, ο Mipuri κατέβασε με επιτυχία τους τροχούς του jet. Μετά από αυτή την πτήση-ορόσημο, το A340 θα χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει έναν μικρό αριθμό τουριστών και επιστημόνων στην Ανταρκτική, μαζί με βασικό φορτίο.

Εικόνα
Μετά από την πτήση-ορόσημο, το A340 θα χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει έναν μικρό αριθμό τουριστών και επιστημόνων στην Ανταρκτική (Πηγή: Marc Bow/HiFly)

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ακόμη πραγματικό αεροδρόμιο στην Ανταρκτική. Η παγωμένη ήπειρος διαθέτει μόνο 50 λωρίδες και διαδρόμους προσγείωσης, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα υπάρξουν μερικές ακόμη δύσκολες προσγειώσεις στο μέλλον. Ο Mipuri και το πλήρωμά του απέδειξαν ότι είναι εφικτές.

Στο website της HiFly μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το ημερολόγιο του κυβερνήτη Carlos Mirpuri, ενώ στο video που ακολουθεί έχουν καταγραφεί τα κυριότερα στιγμιότυπα του επιτεύγματος.