Αυτή η σπάνια Mercedes-Benz 300 SL Roadster του 1957 «βγαίνει στο σφυρί» λίγο κάτω από 1 εκατ. ευρώ

Ένα πλήρως ανακατασκευασμένο Mercedes-Benz 300 SL Roadster του 1957 μόλις καταχωρήθηκε για ιδιωτική πώληση στο Μονακό από την RM Sotheby's
To ασημί 300 Mercedes-Benz SL Roadster του 1957 μόλις καταχωρήθηκε για ιδιωτική πώληση στο Μονακό από την RM Sotheby's (Πηγή: RM Sotheby's)

Ακόμη και οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια παρουσιάζουν ένα αρχικό μοντέλο τόσο άρτιο που οποιαδήποτε μετέπειτα βελτίωση μοιάζει περιττή. Το 300 SL Coupe της Mercedes-Benz είναι η εξαίρεση. Από το πρώτο κιόλας μοντέλο η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τα έκανε όλα σωστά. Αυτό ωστόσο δεν φαίνεται να την εμπόδισε να συνεχίσει να «ανακατεύει» το σχεδιασμό του, βάζοντας τον πήχη ακόμη ψηλότερα. Σήμερα ένα υπέροχο αποτέλεσμα αυτής της εμμονής για τελειότητα θα μπορούσε να γίνει δικό σας.

Ένα ασημί 300 Mercedes-Benz SL Roadster του 1957 μόλις καταχωρήθηκε για ιδιωτική πώληση στο Μονακό από την RM Sotheby's. Μπορεί να μη διαθέτει τις εμβληματικές πόρτες του προκατόχου του, αλλά το συγκεκριμένο πλήρως ανακαινισμένο μοντέλο εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για το πόσο πρωτοποριακός μπορούσε να είναι ο σχεδιασμός αυτοκινήτων τον 20ό αιώνα.

Εικόνα

Το 300 SL Coupe παρουσιάστηκε το 1954 και θεωρείται ευρέως ως ένα από τα πιο όμορφα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών. Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον των πελατών για τη νόμιμη έκδοση δρόμου του αγωνιστικού αυτοκινήτου W194 είχε εξασθενίσει μέσα σε λίγα χρόνια από την κυκλοφορία του και η αυτοκινητοβιομηχανία έψαχνε τρόπο να δώσει ώθηση στο κομψό δίθυρο. Η απάντηση ήταν μάλλον απλή: κόψτε την οροφή του.

Εικόνα

Φυσικά, η Mercedes έκανε κάτι περισσότερο από το να ξεφορτωθεί την οροφή του 300 SL. Το αμάξωμα και ο χώρος του αυτοκινήτου έπρεπε να διαμορφωθούν και να βελτιωθούν για να εφαρμοστεί μια τέτοια τροποποίηση. Η Mercedes χρησιμοποίησε τον λεπτομερή επανασχεδιασμό ως ευκαιρία να απαντήσει σε μερικά από τα μεγαλύτερα παράπονα των πελατών σχετικά με το 300 SL. Αυτό περιλάμβανε τη μείωση των μαρσπιέ των νέων συμβατικών θυρών του οχήματος, γεγονός που όχι μόνο διευκόλυνε τους επιβαίνοντες να μπουν και να βγουν, αλλά κατάφερε να αυξήσει και το χώρο της καμπίνας. Το ανταλλακτικό ελαστικό μεταφέρθηκε κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ και το ρεζερβουάρ συρρικνώθηκε για να αυξηθεί ο αποθηκευτικός χώρος.

Εικόνα

Κατά τη διάρκεια των έξι δεκαετιών της «ζωής» του, το συγκεκριμένο 300 SL Roadster είχε έξι ιδιοκτήτες και έχει διανύσει 64.000 μίλια, όπως τουλάχιστον γράφει το οδόμετρο. Αποκαταστάθηκε πλήρως το 2017 και διαθέτει το ασημί χρώμα-σήμα κατατεθέν του μοντέλου, με κλασικό κόκκινο δερμάτινο εσωτερικό και μαύρη οροφή. Εξακολουθεί να «φοράει» τον ίδιο εξακύλινδρο κινητήρα M198 και το τετρατάχυτο σασμάν με τα οποία βγήκε από το εργοστάσιο . Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 240 ίππους, αν και φανταζόμαστε ότι δεν έχει καν πλησιάσει στο όριο τις τελευταίες δεκαετίες. Το roadster διατίθεται με μια ωραία μικρή προσθήκη: ένα σετ αποσκευών που ταιριάζει με την περίοδο κυκλοφορίας τού αυτοκινήτου, παράπλευρη δημιουργία της ανακατασκευής του μοντέλου.

Εικόνα

Το 300 SL Roadster δεν είναι μόνο ένα από τα υπέροχα αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1950. Είναι επίσης εξαιρετικά σπάνιο. Η Mercedes κατασκεύασε μόλις 618 κομμάτια του μοντέλου το 1957 και μόνο 1.858 πριν σταματήσει οριστικά η παραγωγή του, το 1963. Αυτό εξηγεί γιατί ο σημερινός ιδιοκτήτης του ζητά μόλις 925.000 ευρώ για το αυτοκίνητο. Αν όμως τα κλασικά μοντέλα είναι το σπορ σας, αυτό το κάμπριο μάλλον είναι το κύπελλο.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ