Ένα-ένα «θάβει» τα όπλα της η Paypal, διαλέγοντας τον δρόμο της συμμαχίας από αυτόν της σύγκρουσης προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξανόμενες προκλήσεις στον χώρο των ψηφιακών πληρωμών.
Μετά τον συμβιβασμό με τη Visa τον Ιούλιο, η εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών κατέληξε σε συμφωνία με μία ακόμη ανταγωνιστική εταιρεία, τη Mastercard, βάζοντας έτσι τέλος στη διένεξη που είχε προκαλέσει η παρότρυνση της Paypal προς τους 188 εκατ. χρήστες της να συνδέσουν τον λογαριασμό τους απευθείας με τραπεζικούς λογαριασμούς. Με την επιβολή υψηλότερων προμηθειών στις συναλλαγές μέσω των πιστωτικών καρτών, η Paypal ουσιαστικά έβγαζε τις κάρτες «από το παιχνίδι».
Πλέον, όμως, η Paypal δεν θα δίνει κίνητρα στους πελάτες τους να συνδέουν απευθείας τον λογαριασμό τους με την τράπεζα και, ως αντάλλαγμα, θα έχει παρουσία σε περισσότερα φυσικά καταστήματα που δέχονται πληρωμή με ψηφιακό πορτοφόλι. Επίσης, θα παρέχονται κίνητρα στην Paypal για αύξηση του όγκου συναλλαγών, ενώ θα απολαμβάνει και μακροπρόθεσμη σταθερότητα στις προμήθειες για τις συναλλαγές μέσω καρτών.
Εύκολα μπορεί να κατανοήσει κανείς ότι πίσω από αυτές της συμμαχίες βρίσκεται η αγωνία της εταιρείας για το μέλλον. Είναι βέβαιο ότι εάν οι πελάτες της χρησιμοποιούν τις κάρτες τους, αντί για τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, τα περιθώρια κέρδους της θα μειωθούν. Ταυτόχρονα, δεν είναι καθόλου βέβαιο εάν η αύξηση του όγκου συναλλαγών στα καταστήματα θα αντισταθμίσει τη ζημία αυτή, καθώς αυτό εξαρτάται από μια σειρά παράγοντες –όπως είναι, για παράδειγμα, πόσοι έμποροι θα αποδέχονται πληρωμές με ψηφιακό πορτοφόλι.
Πίσω από την απόφαση του CEO της Paypal, Dan Schulman, κρύβεται ένα «σοφό στοίχημα στο μέλλον, όσο και εάν σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα υπάρχουν αρκετές προκλήσεις. Με τον ανταγωνισμό στις ψηφιακές πληρωμές να κλιμακώνεται από όλες τις πλευρές, είναι ούτως ή άλλως αβέβαιο κατά πόσο η εταιρεία μπορεί να διατηρήσει τις υψηλές της προμήθειες, οπότε η στενή συνεργασία με τις κάρτες διασφαλίζουν ένα πιο ασφαλές πλαίσιο λειτουργίας για το μέλλον.
Παγιώνοντας τις συμμαχίες της, η Paypal ενισχύει τις πιθανότητές της να διαφυλάξει το μερίδιο αγοράς και να κατορθώσει να γίνει αναπόσπαστο μέρος των ψηφιακών συναλλαγών τώρα και στο μέλλον. Με την ενίσχυση της παρουσίας στα φυσικά καταστήματα, η εταιρεία προσδοκά να ενισχύσει το βαθμό εξάρτησης των χρηστών της από το Paypal και την «αδερφική» εφαρμογή Venmo.