Ποιο σημαντικό για τη Βόρεια Ελλάδα οδικό έργο είναι στα «σκαριά»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο σημαντικό για τη Βόρεια Ελλάδα οδικό έργο είναι στα «σκαριά»
Σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την προώθηση του διαγωνισμού της κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, ύψους 70 εκατ. ευρώ.

Τις απαραίτητες διαδικασίες για την προώθηση ενός σημαντικότατου για τη Βόρεια Ελλάδα διαγωνισμού, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., εκτιμώμενου κόστους άνω των 70 εκατ. ευρώ «βάζει μπρος» το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, αποφάσισε την έναρξη των διεργασιών για την ανάθεση υπηρεσιών Τεχνικού αλλά και Χρηματοοικονομικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία - Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας στις διατάξεις του ν. 3389/2005, με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου. Όπως γίνεται αντιληπτό, πρόθεση του υπουργείο Υποδομών είναι το project να γίνει με μοντέλο ΣΔΙΤ.

Ειδικότερα περιλαμβάνονται:

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση. Για το έργο, όπως και για το αντίστοιχο Δράμας – Αμφίπολης, είχε δείξει ενδιαφέρον και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης. «Η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια», δήλωνε τον περασμένο Απρίλιο ο πρωθυπουργός στην εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Προσθέτοντας ότι «οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές εξυπηρετώντας χιλιάδες οδηγούς. Έχουν μεγάλη συμβολή στην απασχόληση και στις χερσαίες μεταφορές. Τα δύο αυτά έργα είναι επιλογές με πολιτικό περιεχόμενο. Όταν μειώνονται οι αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Έτσι σπάει και η απομόνωση των συγκεκριμένων δύο περιφερειακών ενοτήτων. Αυτά τα δύο έργα δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης και του συγκεκριμένου Υπουργείου για την Περιφέρεια».

Να υπενθυμίσουμε ότι ο οδικός αυτός άξονας είχε παρουσιαστεί «πακέτο» με την αναβάθμιση αυτοκινητόδρομου Δράμας – Αμφίπολης (αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.).

«Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ. Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά standards λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο», είχε σημειώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής.

Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη - Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» είχε τονίσει ο κ. Καραμανλής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider