F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
F1: Οι προϋπολογισμοί των 10 ομάδων κόβουν την ανάσα
Ο φαντασμαγορικός κόσμος της F1 βρίσκεται στο top 5 των πιο δημοφιλών αθλημάτων παγκοσμίως και τα έξοδα των ομάδων που την απαρτίζουν είναι εντυπωσιακά.

Χορός εκατοντάδων εκατομμυρίων εξελίσσεται κάθε χρόνο στην F1, με τα νούμερα να αυξάνονται συνεχώς και τις διαφορές ανάμεσα στις κορυφαίες και τις μικρότερες ομάδες να είναι χαοτικές. Από το 2021 η FIA έχει θέσει ως στόχο ο ανώτατος ετήσιος προϋπολογισμός κάθε ομάδας να μην ξεπερνά τα 175 εκατομμύρια δολάρια. Κάτι που, όπως θα δείτε στη συνέχεια, με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται αδύνατο να συμβεί. Όπως θα διαπιστώσετε, τα έξοδα των ομάδων για το 2019, ακόμα και των όχι κορυφαίων, ξεπερνούν κατά πολύ αυτό το ποσό.

Η Mercedes έχει κερδίσει έξι διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών και, λαμβάνοντας υπόψη τον προϋπολογισμό τους, δεν χρειάζεται να αναρωτηθούμε γιατί. Ωστόσο, είναι money well spent.

Η Ferrari ξοδεύει σχεδόν τα ίδια με τη Mercedes, επιτυγχάνοντας να είναι μόνο στο κατόπι της. Έχει να πανηγυρίσει πρωτάθλημα οδηγού από το 2007 και πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008.

Οι πρώτες τρεις ομάδες που έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 137 αγώνες και τα τελευταία 10 πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών, ξοδεύουν πάνω από το μισό της συνολικής δαπάνης των 10 ομάδων που συμμετέχουν. Αγοράζεται η επιτυχία;

Σιγά – σιγά πιάνουν τόπο τα χρήματα της Renault, καθώς το 2019 κατάφερε να ξεφύγει από τον πάτο της κατάταξης των κατασκευαστών και να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Έχει, ωστόσο, πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.

Η βρετανική ομάδα κατέκτησε την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019, δικαιολογώντας απόλυτα τα έξοδά της. Θα είναι πάντως από τις ομάδες με δυναμική κορυφής που, αν ισχύσει το ανώτατο όριο budget του 2021, θα επηρεαστούν ελάχιστα.

Η Racing Point είναι μια ακόμα ομάδα που θα πρέπει να μειώσει τις δαπάνες της μέχρι το 2021 αν και βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο. Σε κάθε περίπτωση, η Toro Rosso τα καταφέρνει πολύ καλύτερα όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά έχει και τις πλάτες της Red Bull.

Η αμερικανική Haas δεν τας πήγε πολύ καλά φέτος, τερματίζοντας τη σεζόν στην προτελευταία θέση, δείχνοντας ότι ως ανεξάρτητη ομάδα με τέτοιο προϋπολογισμό δεν έχεις πολλές ελπίδες. Σίγουρα θα περιμένει το όριο του 2021 με μεγάλη ανυπομονησία.

Ακόμα μια ομάδα με «πλάτες», αυτές της Ferrari, που ξεκίνησε από την ανυπαρξία για να βρεθεί φέτος στην  όγδοη θέση του πρωταθλήματος. Με πολύ λιγότερο budget από την προτελευταία Haas.

Η δορυφορική ομάδα της Red Bull κατάφερε με τον δεύτερο χαμηλότερο προϋπολογισμό να βρεθεί φέτος στην 6η θέση του πρωταθλήματος. Φυσικά η μητρική ομάδα βοηθά πολύ, αλλά δεν παύει αυτό να είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Κανέναν δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η ομάδα με τα πιο αργά μονοθέσια κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών ξοδεύει τα λιγότερα. Αντίστοιχη, τελευταία δηλαδή, είναι και η κατάταξή της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2019.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:42

Πορτογαλία: Νέο ρεκόρ θερμοκρασίας για τον Ιούνιο - Στους 46,6 βαθμούς Κελσίου

23:36

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο

23:22

Wall Street: Πτωτική αρχή στο νέο εξάμηνο με «εξαίρεση» τον Dow

23:07

Βουλή: Εγκρίθηκε το ενεργειακό νομοσχέδιο - Στο επίκεντρο η τροπολογία για οικισμούς και οι τιμές ενέργειας

22:54

Κέρδη 1% για τον χρυσό μετά την έγκριση του φορολογικού νομοσχεδίου του Τραμπ

22:40

Banco Santander: Εξαγοράζει τη βρετανική μονάδα της Sabadell έναντι 2,65 δισ. λιρών

22:26

ΔΕΗ: Στα 15,6 λεπτά ανά kWh το «πράσινο» τιμολόγιο τον Ιούλιο

22:22

Γερμανία: Απροετοίμαστη η χώρα για το επικείμενο κύμα καύσωνα προειδοποιούν οι ειδικοί

22:02

ΗΠΑ: Τέλος εποχής για τον USAID μετά από έξι δεκαετίες

21:46

Fais Group: Εγκρίθηκε η συγχώνευση τεσσάρων θυγατρικών της

21:38

Νέος πρόεδρος του Ελληνο-Aμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης

21:27

Bloomberg: Ο Μασκ αναλαμβάνει επικεφαλής πωλήσεων της Tesla σε Ευρώπη και ΗΠΑ

21:22

Το Ισραήλ αναχαίτισε πύραυλο που εκτοξεύτηκε από την Υεμένη

21:09

Η Intralot εξαγοράζει την Bally’s International Interactive - Στα 2,7 δισ. ευρώ η αξία της

21:07

Σε ύφεση η φωτιά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

20:56

Τραμπ: «Θα είμαι πολύ αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί εκεχειρία στη Γάζα»

20:52

Σύνοδος ΕΕ - Δυτικών Βαλκανίων για το Σχέδιο Ανάπτυξης 6 δισ. ευρώ για την περιοχή

20:43

Τηλεφωνική επικοινωνία Μακρόν με Πούτιν για πρώτη φορά από το 2023 - Τι συζήτησαν

20:36

ΟΠΑΠ: Νέος CEO της Stoiximan ο Νίκος Φλίγκος

20:24

EXAE: Αξιολογούμε την πρόταση της Euronext από στρατηγική και οικονομική σκοπιά

20:12

Ιταλία: Μπλακ άουτ εν μέσω καύσωνα σε Φλωρεντία και Μπέργκαμο

19:59

Κομισιόν: Βελτίωση στην ανεξαρτησία και την ψηφιοποίηση της δικαιοσύνης το 2025

19:53

ΥΠΕΘΟ: «Έμπρακτη ψήφος εμπιστοσύνης» η πρόταση της Euronext

19:48

Τραμπ vs Μασκ: Το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο και το νέο πολιτικό κόμμα

19:46

Σδούκου: Η κυβέρνηση θα κριθεί στο τέλος της 4ετίας για τη συνολική αποτελεσματικότητά της

19:40

Ρωσικό μαχητικό Su-34 συνετρίβη στo Νίζνι Νόβγκοροντ - Σώοι οι πιλότοι

19:31

ΗΠΑ: Εγκρίθηκε στη Γερουσία με οριακή πλειοψηφία το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο του Τραμπ

19:28

ΗΠΑ: Ο Τραμπ χλευάζει όσους αποπειραθούν να δραπετεύσουν από το «Αλκατράζ με αλιγάτορες»

19:23

Απώλειες στις ευρωαγορές στην αυγή του νέου εξαμήνου

19:15

ΥΠΕΘΟ: Πλαίσιο για τη δημοσιονομική ισορροπία, ρυθμίσεις για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

gazzetta
gazzetta reader insider insider