Η αντίστροφη μέτρηση για την χρήση της ψηφιακής υπογραφής και για τα μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιά ξεκίνησε καθώς από τον Απρίλιο θα προσφέρει στις επιχειρήσεις-μέλη του, την δυνατότητα χρήσης της απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής". Η έκδοση της ψηφιακής υπογραφής γίνεται με τέσσερα απλά βήματα:
-Δημιουργία προσωπικού λογαριασμού στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης "Ermis" (www.ermis.gov.gr), χρησιμοποιώντας τους κωδικούς TAXISnet και ηλεκτρονική επιλογή έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών.
-Υποβολή αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στο Ε.Β.Ε.Π. για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών και έγκριση του αιτήματος.
-Έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών από ηλεκτρονικό υπολογιστή, μέσω της πύλης "Ermis".
- Χρήση απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής από οποιαδήποτε συσκευή τελικού χρήστη (smartphone, tablet, ipad, laptop, desktop).
Η διάρκεια των ψηφιακών πιστοποιητικών και της υπηρεσίας/άδειας χρήσης της Ασφαλούς Διάταξης Υπογραφής θα είναι 5 έτη και το συνολικό κόστος θα ανέρχεται στο ποσό των 80 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. 23%.
Βασικό πλεονέκτημα της απομακρυσμένης ψηφιακής υπογραφής είναι πως, μπορεί να δημιουργηθεί με τη χρήση φορητών συσκευών (tablet, smartphones, ipad, iphone), χωρίς τη διαρκή φύλαξη π.χ. μιας συσκευής USB, όπου συνήθως αποθηκεύονται τα κλειδιά κρυπτογράφηση είναι πλήρως ασφαλής και έχει νομική ισχύ ισοδύναμη με την ιδιόχειρη υπογραφή και βασιζόμενη σε αναγνωρισμένο πιστοποιητικό, που έχει εκδοθεί σε ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναγνωρίζεται, ως τέτοια, σε όλα τα άλλα κράτη μέλη.
Για την υποστήριξη των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων - μελών του στην ενεργοποίηση της Ψηφιακής Υπογραφής τους, το Ε.Β.Ε.Π. έχει δημιουργήσει ειδική «Ψηφιακή υπηρεσία» στο επιμελητήριο με εκπαιδευμένο προσωπικό.