Επιβεβαιώνει το guidance για το σύνολο του 2025 η Coca-Cola HBC, προβλέποντας πως, παρά την αβέβαιη διεθνή συγκυρία, είναι εφικτός ο στόχος για αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις στο εύρος 6-8% σε οργανική βάση, καθώς και για άνοδο των λειτουργικών κερδών σε ένα εύρος μεταξύ 7-11%.
«Κρατάμε τρία βασικά σημεία των αποτελεσμάτων μας. Είχαμε ένα ακόμη τρίμηνο ισχυρής ανάπτυξης εσόδων και μια καλή εκκίνηση για το 2025 σε ένα απρόβλεπτο και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον σε μακροοικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Αυξήσαμε τα μερίδια αγοράς μας στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών και τέλος, αυτή η ανάπτυξη των εσόδων σε συνδυασμό με τη σταθερή προσήλωσή μας σε ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων κατανάλωσης 24/7, μας επιτρέπει να επιβεβαιώσουμε το guidance για το σύνολο του τρέχοντος έτους που είχαμε εκδώσει τον Φεβρουάριο», σχολίασε χθες η διοίκηση του ομίλου, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η διοίκηση έκανε λόγο για ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο, παρά την αυξημένη μεταβλητότητα, υπογραμμίζοντας την ουσιαστική ανάπτυξη όλων των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος, με γνώμονα πάντοτε την κάλυψη των αναγκών του καταναλωτικού κοινού.
«Αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς έχουμε ακόμη τρία τρίμηνα μπροστά μας», σημείωσαν χαρακτηριστικά οι κ. κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος και Αναστάσης Σταμούλης, Chief Financial Officer του ομίλου, ενώ για το υπόλοιπο του έτους εκτίμησαν ότι το περιβάλλον θα συνεχίσει να είναι απρόβλεπτο και γεμάτο προκλήσεις, ωστόσο ο όμιλος θα επιδιώξει, αναπτύσσοντας τη στρατηγική του, να θωρακίσει την ανάπτυξή του.
«Δεν θα λέγαμε ότι σήμερα το περιβάλλον είναι καλύτερο, αλλά σταθερό. Παρακολουθούμε σε κάθε χώρα τι γίνεται και πως αντιδρά ο καταναλωτής. Παρακολουθούμε τον πληθωρισμό και τις ισοτιμίες, παραμένοντας πιστοί στα σχέδιά μας», τόνισαν.
Συνεχίζονται οι ανατιμήσεις αλλά θα είναι μικρότερες
Σύμφωνα με τη διοίκηση, οι τιμές παραμένουν βασικός μοχλός της ανάπτυξης του ομίλου, ενώ την ίδια ώρα σημαντική κρίνεται και η αύξηση του όγκου πωλήσεων.
«Οι ανατιμήσεις θα παραμείνουν βασικός οδηγός ανάπτυξης προσεχώς, σε μικρότερο ωστόσο βαθμό», εξήγησαν οι ισχυροί άντρες του ομίλου.
Ταυτόχρονα, ανέφεραν ότι ο όγκος των πωλήσεων θα αυξηθεί μεν, με χαμηλούς ρυθμούς δε.
Το επαναλανσάρισμα καμπάνιας μετά από μια δεκαετία
Από τις αρχές Απριλίου, σχεδόν όλες οι αγορές του ομίλου έχουν ξεκινήσει να ενεργοποιούν την εκστρατεία «Share a Coke» με συνεχιζόμενη ενεργοποίηση στη διάρκεια του καλοκαιριού.
«Πρόκειται για μια καμπάνια την οποία είχαμε τρέξει πριν από μια δεκαετία και πλέον επανέρχεται. Τότε είχε πάει πολύ καλά και τώρα περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει. Είναι μια ευκαιρία για τον όμιλο και σίγουρα μέρος της ευρύτερης στρατηγικής μας για τα επόμενα χρόνια», αποκάλυψε η διοίκηση, δηλώνοντας μάλιστα ενθουσιασμένη για την εν λόγω εξέλιξη.
Το «στοίχημα» στον καφέ
Τα τελευταία χρόνια, ο όμιλος επιχειρεί να καταστεί ηγέτιδα δύναμη σε έναν ιδιαίτερα δυναμικό χώρο, όπως είναι εκείνος του καφέ.
Ήταν το 2020 όταν έγινε γνωστό ότι η Coca-Cola Τρία Έψιλον φέρνει στην Ελλάδα τα προϊόντα Costa Coffee, με στόχο ο όμιλος να καταστεί ένας ισχυρός «παίκτης» στην αγορά του καφέ.
Ωστόσο, πέντε χρόνια αργότερα και δη τον Ιανουάριο του 2025, η Coca-Cola έκανε γνωστό ότι αποσύρει από όλα τα ράφια των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα Costa Coffee, ώστε να τα διαθέσει αποκλειστικά στη Horeca.
Όπως είναι φυσικό, οι όγκοι των πωλήσεων του καφέ επηρεάστηκαν από την εν λόγω στρατηγική απόφαση για επανεστίαση στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, όπου ο όμιλος «βλέπει» μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη δυναμική.
«Υπήρξε επίδραση βραχυπρόθεσμα, όμως παραμένουμε μακροπρόθεσμα αισιόδοξοι, καθώς για εμάς ο καφές είναι ένας χώρος που παρουσιάζει ευκαιρίες. Είναι για εμάς κορυφαία κατηγορία αλλά και προτεραιότητα», σημείωσε η διοίκηση, εξηγώντας πως «ο όμιλος συνεχίζει να διαβάζει την αγορά μετά την αλλαγή στρατηγικής με την Costa Coffee».
Οι κρίσιμες αγορές
Εστιάζοντας στις επιμέρους αγορές, οι κ. κ. Bogdanovic και Σταμούλης δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις της ιταλικής αγοράς, κάνοντας λόγο για ετήσια ανάπτυξη 11% την τελευταία τριετία, παρά τα όποια εμπόδια. Σε ό,τι δε αφορά την προοπτική επιβολής φόρου στη ζάχαρη (sugar tax) στην Ιταλία από την 1η Ιουλίου 2025, η διοίκηση της Coca Cola HBC δήλωσε καθ’ όλα έτοιμη, όπως και σε κάθε άλλη χώρα όπου έχει επιβληθεί αντίστοιχος φόρος. «Δεν είναι βέβαιο ότι θα ισχύσει αλλά αν τελικώς επιβληθεί, εμείς είμαστε πλήρως έτοιμοι. Η επιβολή του εν λόγω φόρου δεν αποτελεί εμπόδιο για την ανάπτυξη του ομίλου στην Ιταλία», τόνισαν.
Σε ό,τι δε αφορά τη Νιγηρία - μια στρατηγική αγορά για την Coca-Cola HBC - αναγνώρισαν ότι παρά τη μεταβλητότητα και την όποια αναταραχή καταγράφεται σε επίπεδο πληθωρισμού, σημειώνονται ικανοποιητικές επιδόσεις. «Τις όποιες αναταράξεις στον πληθωρισμό τις αντιμετωπίζουμε με αναπροσαρμογή της τιμολογιακής μας πολιτικής, αλλά την ίδια ώρα και οι όγκοι πωλήσεων παρουσιάζουν καλή εικόνα».
Όσο για την αγορά της Αιγύπτου, παραδέχθηκαν ότι το περιβάλλον είναι δύσκολο, ενώ οι επιδόσεις του ομίλου πλέον κινούνται σε τροχιά ανάκαμψης μετά τη σημαντική επίδραση που δέχθηκαν το 2024, στη σκιά του μποϊκοτάζ στο οποίο επιδόθηκαν οι καταναλωτές, λόγω των σφοδρών πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης.
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του προηγούμενου έτους. Ο όγκος πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με υψηλή μονοψήφια αύξηση στην Coke Zero και αύξηση στις Fanta και Sprite. Στα ποτά ενέργειας σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στον καφέ σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην αύξηση που καταγράφηκε στα εμφιαλωμένα νερά και στην ισχυρή διψήφια αύξηση, σε μικρή συγκριτική βάση που σημειώθηκε στα ισοτονικά ποτά.
Οργανική αύξηση εσόδων κατά 10,6%
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους ο όμιλος εμφάνισε οργανική αύξηση των εσόδων κατά 10,6%, καθώς και αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία οφείλεται στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 1,1% και στα ποτά ενέργειας κατά 25,5%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 8,7% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών του ομίλου για την αύξηση των εσόδων.
Στις αναπτυγμένες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,1% σε οργανική βάση, με ανθεκτικές επιδόσεις στον όγκο πωλήσεων και μικρή διεύρυνση των εσόδων ανά κιβώτιο. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% σε οργανική βάση, λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο, ενώ σημειώθηκε μικρή μείωση του όγκου πωλήσεων. Τέλος, στις αναδυόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20,3% σε οργανική βάση λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο και των καλών επιδόσεων του όγκου πωλήσεων.