Bazaar: Τα discount stores που κερδίζουν από τον τουρισμό και τις νέες καταναλωτικές τάσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Bazaar: Τα discount stores που κερδίζουν από τον τουρισμό και τις νέες καταναλωτικές τάσεις
Αύξηση πωλήσεων για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που διατηρεί πάνω από 180 καταστήματα. Επενδύσεις και στόχοι. Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις.

Η ανάπτυξη του δικτύου, η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά, καθώς και η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, είναι ο τριπλός στόχος που θέτει για το 2024 η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar που αναπτύσσεται δυναμικά στον χώρο των convenience discount stores με περισσότερα από 180 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας που διοικείται από τον Γεώργιο Βερούκα και οι οποίες καταχωρήθηκαν πρόσφατα στο ΓΕΜΗ, «παρά την αυξανόμενη πίεση για μείωση στις τιμές πώλησης, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα είναι ανοδικές για το 2024, καθόσον αφ’ ενός συνεχίζει η τάση αλλαγής του καταναλωτικού μοντέλου, με στροφή στα convenient stores και αφετέρου αυξάνονται οι χονδρικές πωλήσεις τροφίμων καθώς βελτιώνονται οι επιδόσεις του τουριστικού προϊόντος και βελτιώνεται η διείσδυση της εταιρείας στην αγορά HORECA».

Η αναπτυξιακή στρατηγική

Προς αυτή την κατεύθυνση, η βασική αναπτυξιακή στρατηγική της αλυσίδας επικεντρώνεται στην επέκταση τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού με τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, τη διεύρυνση του κωδικολογίου ειδών που εμπορεύεται με έμφαση σε είδη private label υψηλών προδιαγραφών και ποιότητας αλλά και ειδών Horeca, καθώς και στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων στην αγορά χονδρικής πώλησης τροφίμων με το σύστημα Cash & Carry.

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 9,54% το 2023

Σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2023 ήταν μία επιτυχημένη χρονιά. Σε αυτό συνέβαλε η συνεχιζόμενη σταθερότητα της κατάστασης της αγοράς σούπερ μάρκετ και η συνολική αναπτυξιακή πορεία της οικονομίας. Επίσης, οι καλές επιδόσεις του τουριστικού/ξενοδοχειακού κλάδου ενίσχυσε τη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων χονδρικής.

Το 2023 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ κατόρθωσε να καταγράψει αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 9,54%, η οποία κρίνεται ικανοποιητική σε σχέση με την αγορά και τον κλάδο που δραστηριοποιείται η Εταιρεία. Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν μια ανάσα από τα 245 εκατ. ευρώ και δη στα 244,91 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων ύψους 223,58 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022.

Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε σε ποσοστό 24% παραμένοντας σταθερό σε σχέση με την παρελθούσα χρήση. Το μικτό κέρδος για το 2023 ανήλθε σε 58,68 εκατ. ευρώ από 53,40 εκατ. ευρώ το 2022 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,87%, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 5,79 εκατ. ευρώ από 3,34 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, υποχωρώντας στα επίπεδα των 446.953,75 ευρώ το 2023 από 503.848,11 ευρώ που ήταν το 2022, ενώ ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας μηδενίστηκε και όλες οι υποχρεώσεις προς τρίτους εξυπηρετούνται από ίδια κεφάλαια.

Στις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονταν σε 13,79 εκατ. ευρώ από 8,09 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Επενδύσεις στην ανάπτυξη δικτύου

Την προηγούμενη χρονιά, η αλυσίδα προχώρησε στην υλοποίηση επενδύσεων με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου της και συγκεκριμένα σε τεχνικές εγκαταστάσεις κτηρίων νέων καταστημάτων (ύψους 1,12 εκατ. ευρώ), αγορά μηχανημάτων νέων καταστημάτων (αξίας 598.878,62 ευρώ), καθώς και σε λοιπό εξοπλισμό - εγκαταστάσεις καταστημάτων κλπ (ύψους 298.265,31 ευρώ).

Αστάθεια τιμών και ένταση ανταγωνισμού

Όπως επίσης αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, βασικός κίνδυνος που αντιμετωπίζει η εταιρεία το 2024 είναι η αστάθεια στις τιμές που θα κληθεί να πληρώσει για λήψη υπηρεσιών και αγορά εμπορευμάτων και συγκεκριμένα αναμένονται διακυμάνσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, των ενοικίων, των μεταφορικών εξόδων και αύξηση κόστους μισθοδοσίας που μπορεί να επηρεάσουν το λειτουργικό κόστος.

Άλλος ένας κίνδυνος που συνεχίζει επιτυχώς να αντιμετωπίζει η αλυσίδα είναι η ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ «που αναμένεται να αποτελέσει πρόκληση για μία ακόμα χρονιά τόσο σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου όσο και στη διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας».

Η εταιρεία το 2023 απασχόλησε 1.591 εργαζομένους.

Πώς λειτουργεί το επιχειρηματικό μοντέλο της αλυσίδας

Η Bazaar AE αναπτύσσεται δυναμικά στο χώρο των convience discount stores, με περισσότερα από 180 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και δη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο, Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Εύβοια, Τρίπολη, Αλεξανδρούπολη, Μεσσηνία, Λακωνία.

Το μοντέλο Bazaar/Fresh Express λειτουργεί κυρίως σε καταστήματα ιδιόκτητα και franchise – μεγέθους έως 400 τ.μ – σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές πόλεων ή τουριστικά σημεία, με εμπορικά χαρακτηριστικά discount και convenience store.

Το μοντέλο καταστήματος δίνει έμφαση στα φρέσκα, στο deli, στις αποκλειστικότητες προϊόντων και στα private και own label προϊόντα, ενώ ειδική κατηγορία αποτελούν τα προϊόντα Foodservice - Horeca (τροφοδοσίας ξενοδοχείων – εστιατορίων) με 450 αποκλειστικούς κωδικούς που καλύπτουν όλη την απαιτούμενη γκάμα. Η εταιρεία, έχοντας μακροχρόνια εμπειρία στο χονδρεμπόριο τροφίμων και στο σύγχρονο δίκτυο διανομής, καλύπτει πλήρως όλες τις κατηγορίες προϊόντων σε όλη την Ελλάδα.

Η εταιρεία Bazaar AE ιδρύθηκε το 1994 και εδρεύει στο Μοσχάτο, επί της οδού Πειραιώς 8, ενώ αποτελεί μέρος του ομίλου εταιρειών Βερούκας Τρόφιμα. Ο όμιλος δραστηριοποιείται στο χώρο των τροφίμων για περισσότερα από 50 χρόνια και περιλαμβάνει τις εταιρείες: Bazaar A.E Discount Super Markets, Βερούκας Τρόφιμα ΑΕΒΕ (δραστηριοποιείται στο χώρο της χονδρικής πώλησης τροφίμων, στην παρασκευή και συσκευασία τροφίμων με ιδιαίτερη εξειδίκευση στην εμπορία γαλακτοκομικών προϊόντων) και ΑΛΠΙΚΟ ΨΥΓΕΙΑ ΑΕ (δραστηριοποιείται στο χώρο της παροχής υπηρεσιών Logistics και παροχής υπηρεσιών ψύχους).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πικρός καφές: Ορατός ο κίνδυνος για ανατιμήσεις στο ράφι του σούπερ μάρκετ το 2025

Λουξ: Το ενδιαφέρον για νέο εργοστάσιο στην Τρίπολη και η συζήτηση για στρατηγικό επενδυτή

Σούπερ μάρκετ: Έρχονται νέες αυξήσεις για τους εργαζόμενους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider