ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Mytilineos, ΑΒΑΞ στη «μάχη» για το ΣΔΙΤ φυλακών 765 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Mytilineos, ΑΒΑΞ στη «μάχη» για το ΣΔΙΤ φυλακών 765 εκατ. ευρώ
Ισχυρά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για τη «Μετεγκατάσταση Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού» στον Ασπρόπυργο, μέσω ΣΔΙΤ. Απούσα η Intrakat που είχε «σαρώσει» σε σχετικού κτηριακούς διαγωνισμούς αξίας 400 εκατ. ευρώ.

Με υψηλό ενδιαφέρον, και μάλιστα από το σύνολο σχεδόν των ισχυρών ομίλων του τομέα υποδομών – κατασκευών, όπως από χτες είχε αναδείξει το insider.gr, έληξε το πρώτο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο «Μετεγκατάσταση Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού με Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα», αξίας έως 765 εκατ. ευρώ, που προωθείται μέσω της μονάδας PPF του ΤΑΙΠΕΔ, υπό τον Π. Σταμπουλίδη, για λογαριασμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάλτωρ), ΑΒΑΞ, Mytilineos εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον δημόσιο διεθνή διαγωνισμό επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις ότι το παρών θα δώσουν τα περισσότερα εκ των μεγάλων σχημάτων, όπως έχει γίνει στα περισσότερα αυτά έργα (τουλάχιστον στις αρχικές φάσεις διαγωνισμών), είτε αυτόνομα είτε με συνεργασίες (π.χ. η Mytilineos με Dimand κ.α.). Απούσα ήταν στη διαδικασία η Intrakat, η οποία όμως έχει ήδη «σαρώσει» συμβάσεις συνολικού ύψους 440 εκατ. ευρώ περίπου σε κτηριακά ΣΔΙΤ (φοιτητικές εστίες Κρήτης 200 εκατ. ευρώ και Θεσσαλίας σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, αλλά και τα νέα γραφεία της Γ.Γ. Υποδομών με τη Redex, αξίας 140 εκατ.) και ενδεχομένως να μην έκρινε σκόπιμο να «ριχτεί στη μάχη» για έναν ακόμα κτηριακό διαγωνισμό υψηλού προϋπολογισμού.

Η συνέχεια

H A’ Φάση του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί με την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος και την προεπιλογή των υποψήφιων που θα συνεχίσουν στη Β Φάση, η οποία αποτελείται από τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και την υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών.

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των υποδομών που θα στεγάσουν το νέο πρότυπο Δικαστικό Σωφρονιστικό Κατάστημα Αθηνών (ΔΣΣΑ) και τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής (ΔΜΔΑ), σε ακίνητο έκτασης περίπου 100 στρεμμάτων, στη θέση του παλαιού Στρατοπέδου «Αμερικάνικης Ευκολίας» στον Ασπρόπυργο Αττικής.

Η σύμβαση

Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης εκτιμάται ότι θα ανέλθει κατά μέγιστο σε τριάντα (30) έτη από τη θέση αυτής σε ισχύ, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κατ’ αρχήν με ίδια ή και δανειακά κεφάλαια του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ). Η Αναθέτουσα Αρχή εξετάζει την πιθανή συμμετοχή της στη χρηματοδότηση της κατασκευαστικής αξίας του Έργου, με την καταβολή ποσού, το όποιο δεν θα υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Κατά τη λειτουργία του έργου και μέχρι τη λήξη της διάρκειας της Σύμβασης Σύμπραξης, η Αναθέτουσα Αρχή θα καταβάλλει στον ΙΦΣ πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε παρούσα αξία, στο ποσό των 617.187.784 πλέον ΦΠΑ (στα 765 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).

Η μετεγκατάσταση του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο θα συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη ενός εκ των βασικών στόχων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη που αφορά στην αναμόρφωση της Σωφρονιστικής Πολιτικής. Η συμβολή του έργου στην εθνική οικονομία θα είναι επίσης σημαντική, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας ενώ θα απελευθερωθεί χώρος στον Δήμο Κορυδαλλού για αστικές αναπλάσεις, αναβαθμίζοντας το επίπεδο ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής.

Τα ειδικά χαρακτηριστικά

Όπως και χτες αναφέραμε, το έργο έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα σε αξία projects που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, και μάλιστα κτηριακού, τα οποία, όπως πολλές φορές έχει αναδείξει και αναλύσει το insider.gr προκαλούν προβληματισμούς και επιφυλάξεις στους επενδυτές (χρηματοδοτικές ανάγκες, αυξημένα κόστη, δυσμενές περιβάλλον κ.α.). Εξάλλου, όπως κατά καιρούς έχουμε αποκαλύψει, σε πλήθος κτηριακών ΣΔΙΤ είτε οι διαγωνισμοί «ναυάγησαν» και προκηρύχθηκαν εκ νέου λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος (π.χ. ΧΡΩΠΕΙ κ.α.) είτε εν τέλει, στο βασικό στάδιο της κατάθεσης προσφορών, είχαμε μόνο μια οικονομική πρόταση (π.χ. από Intrakat κ.α.). Αλλά και το ίδιο το project είναι πρωτοποριακό καθώς μέχρι τώρα είχαμε μοντέλο ΣΔΙΤ σε οδικά έργα, σε φράγματα/αρδευτικά, για μονάδες αποβλήτων, για σιδηρόδρομο (κι ας μην έχει προχωρήσει), σε κάποια ψηφιακά αλλά και σε κτηριακά άλλου όμως χαρακτήρα (φοιτητικές εστίες, γραφεία όπως της Γ.Γ. Υποδομών, σχολεία κ.α.). Κατά συνέπεια, αποτελεί ένα νέο εγχείρημα, σε νέο περιβάλλον, με τη μονάδα PPF του ΤΑΙΠΕΔ όμως να έχει δείξει ότι κινείται με επιτυχία στους διαγωνισμούς που καλείται να ωριμάσει και προωθήσει.

Η χρηματοδότηση του Έργου θα γίνει κατ’ αρχήν με ίδια ή / και δανειακά κεφάλαια του Υποψηφίου. Η Αναθέτουσα Αρχή εξετάζει την πιθανή συμμετοχή της στη χρηματοδότηση της κατασκευαστικής αξίας του Έργου, με την καταβολή ποσού, το όποιο εκτιμάται ότι δεν θα υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Στην περίπτωση αυτή, η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής της Αναθέτουσας Αρχής θα γίνεται τμηματικά, ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών του Έργου. Η τυχόν Χρηματοδοτική Συμβολή της Αναθέτουσας Αρχής θα προσδιοριστεί ειδικότερα στην Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών και δεν θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς η ΤΕΡΝΑ «καπάρωσε» σύμβαση άνω των 82 εκατ. ευρώ κερδίζοντας «ΑΒΑΞ - ΑΚΤΩΡ – ΕΚΤΕΡ»

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: «Ανοίγει ο δρόμος» για αποζημίωση 85 εκατ. στην κοινοπραξία, για το «ναυάγιο» της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης

ΤΑΙΠΕΔ: Έρχεται ο διαγωνισμός αξιοποίησης του Λιμένα Λαυρίου, στην «ατζέντα» κρουαζιέρα/mega yachts

gazzetta
gazzetta reader insider insider