Eurobank: Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός για 13η χρονιά

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Eurobank: Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός για 13η χρονιά
Από αριστερά προς τα δεξιά: Αντρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Eurobank - Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) - Δημήτρης Οικονόμου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Retail Business banking, Eurobank-Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Retail Banking, Eurobank Φώτης Μπακογιάννης, Βοηθός Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Τομέα Στρατηγικού Σχεδιασμού και Εμπορικής Ανάπτυξης Retail Business
Όλα όσα χρειάζεται μία επιχείρηση σε ένα πρόγραμμα.

Η Eurobank υλοποιεί το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός («Πρόγραμμα») για 13η διαδοχική χρονιά, με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού «οικοσυστήματος». Το Πρόγραμμα, που έχει υποστηρίξει έως σήμερα περισσότερες από 52.000 επιχειρήσεις, προσφέρει φέτος νέα προνόμια και ανταγωνιστικές, αναβαθμισμένες λύσεις τραπεζικών προϊόντων & υπηρεσιών, καθώς και λοιπών υπηρεσιών, που παρέχονται μέσω συνεργειών στο πλαίσιο ενός δυναμικού δικτύου συνεργατών, προς όλες τις τουριστικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας και όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών της, αλλά και της Χαλκιδικής.

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, η παρουσίαση του Προγράμματος έγινε τη Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2023, από τη Γενική Διεύθυνση Retai Business Banking της Eurobank, στο Eurobank Hub, στη Νέα Ιωνία Αττικής, παρουσία του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου της Eurobank, κ. Αντρέα Αθανασόπουλου.

Ο κ. Α. Αθανασόπουλος υπογράμμισε τη διαχρονική δέσμευση της Τράπεζας στην ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού κλάδου, ο οποίος συμβάλλει ουσιαστικά στην αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ, που ανακάμπτει δυναμικά μετά την υγειονομική κρίση, με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις για το 2022, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, να προσεγγίζουν προ-πανδημικά επίπεδα φθάνοντας τα €17,6 δισ.. Με δεδομένη την ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας, στόχος της αναβαθμισμένης ολιστικής στρατηγικής της Eurobank είναι να ενισχύσει τη δυναμική του τουρισμού να παράγει αξία για την οικονομία, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να απαντήσουν σε πέντε (5) μεγάλες προκλήσεις: τη διατήρηση της ανθεκτικότητάς τους σε συνθήκες κρίσης με την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, την ψηφιακή τους αναβάθμιση, τις βιώσιμες παρεμβάσεις για τον περιορισμό του ενεργειακού τους κόστους, την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό και την εξασφάλιση αναβαθμισμένων και ασφαλών υποδομών.

Την ενημερωτική εκδήλωση για το Business Banking Τουρισμός 2023 παρακολούθησαν, συνολικά, περισσότεροι από 400 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με φυσική ή ψηφιακή παρουσία. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι νέες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Τράπεζα με πρωτοποριακές λύσεις, όπως το ανταγωνιστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με προνομιακό επιτόκιο POS Cash Advance, αλλά και το πρόγραμμα Eurobank Ανάπτυξη, που υποστηρίζει επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν επενδύσεις μέσω της ένταξής τους σε αναπτυξιακά προγράμματα της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027 («Αναπτυξιακά Προγράμματα»).

Θέτοντας τις τουριστικές επιχειρήσεις στο προσκήνιο, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Αντρέας Αθανασόπουλος, δήλωσε: «Με τις προβλέψεις για την πορεία του Τουρισμού το 2023 να κάνουν λόγο για μία χρονιά ισχυρών αποτελεσμάτων, ο στόχος που τίθεται είναι η περαιτέρω ενίσχυση της ανθεκτικότητας του κλάδου. Αυτό θα επιτευχθεί με τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητάς του, απαντώντας σε μεγάλες προκλήσεις όπως η ανάπτυξη σύγχρονων επιχειρηματικών, διαφοροποιημένων μοντέλων και η υποστήριξη επενδύσεων σε κρίσιμες υποδομές. Η Eurobank με μακροχρόνια δέσμευση στη στήριξη του εγχώριου τουριστικού «οικοσυστήματος», παρέχει σε επιχειρήσεις του κλάδου αναβαθμισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, ενισχύοντας την ρευστότητα, την επενδυτική δραστηριότητα και τον εκσυγχρονισμό στη συνολική «αλυσίδα αξίας» που σχετίζεται με τον Τουρισμό, μια διαχρονική «ατμομηχανή» ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία. Το μήνυμά μας είναι ένα και ξεκάθαρο: η επιτυχία στον τουρισμό είναι μία συνάρτηση διαρκούς προσαρμογής και επενδύσεων.».

Ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), κ. Άρης Ίκκος, ο οποίος παρουσίασε τα συμπεράσματα έρευνας με θέμα Ανάπτυξη του τουρισμού με σχέδιο – προϊόντα, αγορές, επενδύσεις, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Η μέχρι στιγμής ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα υπήρξε σε μεγάλο βαθμό αυθόρμητη. Καθώς, όμως, η Ελλάδα αποτελεί πλέον έναν από τους πιο δημοφιλείς και ανεπτυγμένους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, η διατήρηση της θέσης αυτής και η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού χρειάζεται συνεκτικό σχεδιασμό και μάλιστα σε επίπεδο προορισμού ώστε να παρέχεται μια σύνθετη και ελκυστική εμπειρία στους τουρίστες. Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης θέτει τη βάση για αυτόν τον σχεδιασμό.».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Eurobank, κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, υπογράμμισε ότι η Τράπεζα αναγνωρίζει τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου και βρίσκεται έμπρακτα δίπλα στους επιχειρηματίες. Τονίζοντας πως, και φέτος, τα μηνύματα που έρχονται από όλες τις πλευρές είναι πολύ θετικά, παρουσίασε το ολιστικό πλάνο της Eurobank για την ενίσχυση του τουριστικού οικοσυστήματος, τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, τα προνόμια καθώς και τις διευκολύνσεις που τίθενται στη διάθεση των επιχειρήσεων.

Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας & επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Retail Business Banking, κ. Δημήτρης Οικονόμου, συνόψισε τα κύρια συμπεράσματα της εκδήλωσης.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του κ. Ανδρέα Αθανασόπουλου:

Ο τουρισμός ως έσοδα, ως δράσεις, ως κινητικότητα, ως ρίσκο, ως ευκαιρία, ως επιτυχία, ως ανέλπιστη επιτυχία κ.λπ. είναι διαρκώς στο πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό προσκήνιο. Αυτές οι βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις και ο τρόπος αντιμετώπισης από κάθε εταιρεία του κλάδου είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμων προσπαθειών και ετοιμότητας, και δεν εξαρτώνται μόνο από αυτό που μας συμβαίνει κάθε χρονική στιγμή, δηλαδή τον πόλεμο, την ενέργεια, τον πληθωρισμό.

Η στρατηγική τοποθέτηση της Τράπεζάς μας να είναι κοντά στον κλάδο του Τουρισμού, επίσης, δεν είναι βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα και είναι από τις περιοχές που έχουμε μακροχρόνια παρουσία και αποδείξεις της δέσμευσης μας αυτής. Δεν υπάρχει αμφιβολία, βέβαια, ότι ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο και ευμετάβλητο «προϊόν» που αν χαθεί μία πώληση σήμερα μάλλον χάνεται και για τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό η ματιά μας να είναι διαρκώς στο αύριο και στο πώς θα πάρουμε προδραστικά μέτρα που θα εξασφαλίσουν την επιτυχημένη τοποθέτηση της κάθε εταιρείας στον ανταγωνισμό και τις προκλήσεις που έρχονται. Το 2022 η Ελλάδα απέδειξε ότι ήταν περισσότερο ανθεκτική σε συνθήκες κρίσης, πιθανώς περισσότερο από ότι και οι ίδιοι πιστεύαμε, και αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες κάποιων χωρών μας επέλεξαν σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Αυτό δεν συνέβη στιγμιαία.

Ο τουρισμός είναι από τις λίγες βιομηχανίες ανά τον κόσμο που εκτίθεται σε κάθε μορφή διεθνούς μεταβολής είτε είναι το Covid, είτε είναι ο πόλεμος, είτε είναι η ενέργεια και τα καύσιμα, είτε είναι ο πληθωρισμός. Όμως, αυτές οι κρίσεις δημιουργούν ανάγκες για την προσαρμοστικότητα της Ελλάδaς ως τουριστικού προορισμού. Άρα, αν πέρυσι μιλούσαμε για την ανάκαμψη, τώρα μιλάμε για την διατηρησιμότητα δηλαδή, την αντοχή, το resilience των επιχειρήσεων.

1. Από τον τουρισμό στην ευεξία (well being)

Πώς όμως θα γίνει αυτό; Το διακύβευμα πλέον δεν είναι η διαχείριση μίας κρίσης αλλά η ανάπτυξη και διατήρηση μελλοντικής ανθεκτικότητας. Ο τουρισμός πρέπει να ενδυναμώσει την ανθεκτικότητά του. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διαφοροποίησης: ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, υιοθέτηση νέων ψηφιακών δεξιοτήτων, λήψη πρωτοβουλιών για μια βιώσιμη ανάπτυξη που θα οδηγήσουν σε μια ξεχωριστή εμπειρία πελάτη, που ζητάει περισσότερα από έναν ακόμη τουριστικό προορισμό. Από εδώ και στο εξής, το στοίχημα δεν πρέπει να είναι η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών αλλά τα καλύτερα, πιο άνετα ταξίδια, η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, η ξεχωριστή εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα προσιτές τιμές.

2. Ψηφιακή υποδομή

Γι’ αυτό πιστεύω ότι η μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μια μεγάλη, μοναδική ευκαιρία για κάθε μικρή επιχείρηση. Η τεχνολογία καταρρίπτει τα φυσικά σύνορα στις αγορές, παρέχει απεριόριστες δυνατότητες για όσους έχουν τα αντανακλαστικά να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους για να βελτιώσουν την τουριστική εμπειρία, να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά οικοσυστήματα και τα δεδομένα των πελατών τους, να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους αλλά και να ενισχύσουν το αίσθημα προστασίας και ασφάλειας για τον πελάτη, που είναι πλέον επιτακτικά. Η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων μπορεί να έχει εφαρμογή καθ’ όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας, από την προσέλκυση πελάτη, την τιμολόγηση και τις κρατήσεις μέχρι τη δημιουργία νέας εμπειρίας πελάτη και τη σύνδεση της ζήτησης με την εφοδιαστική αλυσίδα.

3. Ενεργειακό κόστος και βιώσιμη ανάπτυξη

Για το οικοσύστημα του τουρισμού, η πίεση για βιώσιμη ανάπτυξη σε όλες τις διαστάσεις (περιβάλλον, οικονομία, κοινωνία, πολιτισμός) αποτελεί εθνική πρόκληση διότι εδώ δεν κρίνεται μόνο η μεμονωμένη μονάδα αλλά όλο το τοπικό και εθνικό οικοσύστημα.

Η τεράστια ενεργειακή αναστάτωση που προκάλεσε ο πόλεμος είναι μία απλή υπενθύμιση ότι το ενεργειακό αποτύπωμα του ξενοδοχειακού κλάδου είναι σημαντικό και, ειδικά, όσο θέλουμε να επεκτείνουμε τις ωφέλιμες περιόδους τόσο μεγαλώνει η πίεση της κατανάλωσης ενέργειας. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε η επένδυση στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας αποτελεί μονόδρομο, όσο επίπονη και αν φαίνεται, ακόμα και σε περιόδους υψηλών επιτοκίων. Τα μαθηματικά βγαίνουν, αλλά όχι μέσω επιδομάτων και ευκαιριακών λύσεων. Αν δεν γίνουν οι απαιτούμενες επενδύσεις σήμερα, τα επόμενα χρόνια δεν θα υπάρχει αυτό το παράθυρο ευκαιρίας.

4. Ανθρώπινο δυναμικό και ταλέντο

Το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού είναι πολύπλοκο και ιδιαίτερο. Έχει διαστάσεις οικονομικές, πολιτισμικές, επιρροής πάνω στο προϊόν και στην δυνατότητα αναβάθμισης του προϊόντος. Στο παρελθόν μιλούσαμε για την ανάγκη ποιοτικού ανθρωπίνου δυναμικού και έχουμε βρεθεί σε κατάσταση άμεσου ποσοτικού προβλήματος. Εξακολουθούμε να μην παράγουμε στελέχη, να μην πιστοποιούμε στελέχη, να μην κάνουμε την εργασία στον κλάδο να είναι επιδίωξη αλλά να την βλέπουν πολλοί ως ευκαιριακή και πολύ δύσκολη απασχόληση. Θα το πληρώσουμε όσο το ανθρώπινο στοιχείο δεν είναι σημείο αναφοράς και διαφορετικότητας για το ελληνικό προϊόν, όσο το στοιχείο της εγγενούς φιλοξενίας που μας χαρακτηρίζει ως έθνος δεν γίνει συνειδητό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την προσφορά των υπηρεσιών μας.

5. Προηγμένο προϊόν (augmented product), πέρα από τη διαμονή

Οι υποδομές πάνω στις οποίες χτίζουμε το τουριστικό προϊόν έχουν αδυναμίες σε επίπεδο ποσότητας και ποιότητας. Το augmented product περιλαμβάνει ένα πολυσχιδές πλέγμα από μοναδικές εμπειρίες για τις οποίες οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν χρήματα. Οι πελάτες αναζητούν πλέον αυθεντικές και προσωποποιημένες εμπειρίες, είναι πιο ενημερωμένοι, πιο απαιτητικοί, και ειδικά σε θέματα ασφάλειας. Ιδιαίτερα, δε, λόγω των ψηφιακών μέσων που έχουν αυξήσει τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα στην ποιότητα προσφοράς. Γεγονός που μπορεί να δώσει και πλεονέκτημα για τις πιο μικρές επιχειρήσεις που πλέον μπορούν να έχουν συγκρίσιμη προβολή με μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

Η ΙΝΣΕΤΕ είναι ένας σύμμαχος στην προσπάθεια των επιχειρήσεων του τουρισμού να προσαρμοστούν σε όσα ανέφερα. Η μελέτη που έχει κάνει αναφορικά με «τα Σχέδια Δράσης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της διαρθρωτικής προσαρμογής του τουριστικού τομέα» είναι ένας πολύτιμος οδηγός, ένα εργαλείο για κάθε επιχείρηση που θέλει να αναπτύξει τη θέση της στον κλάδο. Όχι μόνο γιατί περιγράφει τις διεθνείς τάσεις αλλά γιατί είναι ουσιαστικά ένα πρακτικό βοήθημα που κάνει προτάσεις ανά γεωγραφική περιφέρεια και ανά τουριστικό προϊόν και αναλύει τις βασικές προϋποθέσεις για την υλοποίηση αυτών προσφέροντας ακόμα και ενδεικτικά επιτυχημένα παραδείγματα από το εξωτερικό.

Οι 3 άξονες υποστήριξης από την Eurobank

Αυτές οι διαστάσεις δεν αντιμετωπίζονται με ευχές ή μόνο με κρατικές ενισχύσεις, παρότι το κράτος έχει σπουδαίο λόγο και έργο στις υποδομές υποστήριξης του τουρισμού. Εμείς εκτιμούμε ότι έχουμε υποστηρικτικό ρόλο σε:

1. Υποστήριξη και ενίσχυση των επενδύσεων που απαιτούνται πέρα από το να χτίζονται νέες μονάδες αλλά και να αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν. Άλλη υποδομή στον διατροφικό κύκλο του ξενοδοχείου χρειάζεται εάν κάποιος ξεφύγει από το all inclusive, ή άλλες υποδομές ecommerce and digital marketing κλπ. Άρα μιλάμε για ένα εντελώς συμπληρωματικό επίπεδο επενδύσεων που είναι αναγκαίο για να υποστηριχθούν οι βασικές προκλήσεις που αναφέραμε.

2. Ο τουρισμός έχει ανασφάλεια σε ότι αφορά τις χρηματοροές αλλά φέτος υπάρχει ανασφάλεια και στην εξεύρεση των πρώτων υλών ή του capacity που είναι απαραίτητο. Και εδώ έχουμε παρουσία με πολλαπλά προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας αλλά και μείωσης αβεβαιότητας μέσω των στοχευμένων λύσεων που προσφέρουμε για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

3. Ο τουρισμός απαιτεί δικτύωση όλων των παραγόντων που σχετίζονται με την αλυσίδα αξίας. Εκεί η Τράπεζά μας έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος αμοιβαίων οφελών μεταξύ των stakeholders του τουριστικού κλάδου. Τόσο η μαζική συμμετοχή προμηθευτών αλλά και επιχειρήσεων του κλάδου όσο και η πολύ μεγάλη χρήση των δικαιωμάτων από πλευράς σας, μας έχει δώσει δύναμη να βελτιώνουμε και ενισχύουμε διαρκώς το οικοσύστημα του τουρισμού

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Attica Group: Ξεκινά η περίοδος αποδοχής της δημόσιας πρότασης της Τρ. Πειραιώς

Attica Bank: Σε κομβικό σημείο η νέα συμφωνία μετόχων – Στην πόρτα εξόδου η Thrivest

ΔΕΛΤΑ: Σημαντική διάκριση στα The Economist Beyond Innovation Awards 2023

gazzetta
gazzetta reader insider insider