Καλάθι του Αη-Βασίλη: Πού αποδίδεται η «έκρηξη» ενδιαφέροντος των καταστημάτων – Οι προσδοκίες της αγοράς

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καλάθι του Αη-Βασίλη: Πού αποδίδεται η «έκρηξη» ενδιαφέροντος των καταστημάτων – Οι προσδοκίες της αγοράς
Σε 34 ανέρχονται τα καταστήματα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στην πλατφόρμα e-katanalotis. Ποιο το αμοιβαίο όφελος για καταστήματα και καταναλωτές. Πώς κινείται η αγορά παιχνιδιού το τελευταίο διάστημα και πού ποντάρουν οι καταστηματάρχες. Τι δηλώνει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, Ιωάννης Παπαδόπουλος.

Κάθε προσδοκία έχει ξεπεράσει μέχρι στιγμής η βούληση των καταστημάτων παιχνιδιών να συμμετάσχουν στο μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το «καλάθι του Αη-Βασίλη» που έκανε πρεμιέρα την περασμένη Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου.

Η πρωτοβουλία να στηριχθούν τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, προκειμένου να είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των παιδιών ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, κόντρα στο κύμα ακρίβειας που πλήττει τους καταναλωτές, τυγχάνει ήδη από τις πρώτες ώρες εφαρμογής της, μεγάλης αποδοχής από τα καταστήματα.

Αυτή τη στιγμή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis φιγουράρουν τα καλάθια του Αη Βασίλη από 34 συνολικά καταστήματα, παρέχοντας στους καταναλωτές μια ευρεία γκάμα παιδικών παιχνιδιών σε καλές τιμές.

«Περίπου 50 καταστήματα έχουν ζητήσει το ειδικό σήμα για το καλάθι του Αη Βασίλη»

«Τα καταστήματα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι πολύ περισσότερα από τα 30 και πλέον καλάθια που έχουν αναρτηθεί στο e-katanalotis. Περίπου 50 καταστήματα παιχνιδιών έχουν ζητήσει το ειδικό σήμα για το καλάθι του Αη Βασίλη, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το πραγματικό ενδιαφέρον είναι πολύ μεγαλύτερο», δηλώνει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, Ιωάννης Παπαδόπουλος.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το μέτρο του καλαθιού του Αη-Βασίλη έκανε ντεμπούτο το πρωί της Τετάρτης με τη συμμετοχή 15 καταστημάτων κι ενώ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, εκτίμησε ότι ως το βράδυ της ίδιας ημέρας τα καταστήματα θα αυξηθούν σε 20, τελικά προσέγγισαν τα 30. Αριθμός που τελικά ξεπεράστηκε το αμέσως επόμενο 24ωρο.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η μεγάλη συμμετοχή των καταστημάτων στην πρωτοβουλία αποδίδεται κυρίως σε μια πραγματικότητα: «Υπάρχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία σε ό,τι αφορά το θέμα παιδί».

Αμοιβαίο όφελος για καταναλωτές και καταστήματα

Μάλιστα, όπως επισημαίνει, το όφελος για τα καταστήματα και τους καταναλωτές από το καλάθι του Αη-Βασίλη είναι αμοιβαίο.

«Οι μεν καταναλωτές που θα ψωνίσουν από το καλάθι θα βρουν παιχνίδια σε χαμηλή τιμή – αλλά όχι και σε χαμηλή ποιότητα – ενώ την ίδια στιγμή θα στηριχθούν και τα καταστήματα. Το καλάθι θα βάλει κόσμο μέσα στα καταστήματα παιχνιδιών. Όπως αποδεικνύεται, ο επιχειρηματίας έχει λόγο να δημιουργήσει το καλάθι του Αη-Βασίλη», εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος.

Την ίδια στιγμή, παράγοντες της αγοράς εκφράζουν την πεποίθησή τους πως θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές για το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο θα φανεί τις αμέσως επόμενες ημέρες κι ενώ θα βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

«Περιμένουμε μια συνολική τόνωση της κινητικότητας στην αγορά παιχνιδιού τις επόμενες μέρες όσο θα κορυφώνεται η εορταστική περίοδος», σχολιάζει ο κ. Παπαδόπουλος, εξηγώντας πως το προηγούμενο διάστημα η αγορά ήταν αρκετά υποτονική λόγω του φόβου των καταναλωτών για το κύμα ακρίβειας. Ωστόσο, το παιχνίδι «πήγε ανέλπιστα καλά το καλοκαίρι», λόγω του τουρισμού.

Τα παιχνίδια

Υπενθυμίζεται εδώ πως στο καλάθι του Άη Βασίλη εντάσσονται δέκα κατηγορίες παιχνιδιών ως εξής: επιτραπέζια και παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.

Καλάθι του Άη Βασίλη υποχρεούνται να δημιουργήσουν οι επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στη διάθεση προς πώληση παιδικών παιχνιδιών στο καταναλωτικό κοινό, με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών που υπερβαίνει το ένα εκατ. ευρώ, ενώ θα πρέπει να αποστέλλουν τις λίστες τους στο υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να αναρτηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ekatanalotis, όπως και το καλάθι του νοικοκυριού.

Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν, πρέπει να εντάξουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία παιχνιδιού που παρουσιάστηκε παραπάνω και να το διαθέσουν σε προσιτή τιμή, ενώ τα προϊόντα του καλαθιού του Άη-Βασίλη θα φέρουν στο ράφι πώλησης το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί ώστε να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές. Παράλληλα, ευκρινής κατάλογος των προϊόντων θα υπάρχει σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος και θα αναγράφει τις τιμές.

Το καλάθι του Άη-Βασίλη θα βρίσκεται σε ισχύ έως και τις 11 Ιανουαρίου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider