Motor Oil: Αίτηση για ένταξη της πλωτής «πύλης» LNG στις στρατηγικές επενδύσεις

Κώστας Δεληγιάννης
Μοιράσου το
Motor Oil: Αίτηση για ένταξη της πλωτής «πύλης» LNG στις στρατηγικές επενδύσεις
Στόχος της υπαγωγής στις στρατηγικές επενδύσεις του FSRU που υλοποιεί η Διώρυγα Gas, θυγατρική του πετρελαϊκού Ομίλου, είναι η ταχεία αδειοδότηση της υποδομής. Σύμφωνα με τη Στρατηγική Ενεργειακής Μετάβασης, που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Όμιλος, το FSRU προγραμματίζεται να είναι έτοιμο στο τέλος του 2023 με αρχές του 2024, ενώ η Τελική Επενδυτική Απόφαση θα ληφθεί εντός του 2022.

Σε εξέλιξη βρίσκεται από το Enterprise Greece η δημόσια διαβούλευση του αιτήματος της Motor Oil για την υπαγωγή στις στρατηγικές επενδύσεις του επενδυτικού σχεδίου με αντικείμενο την υλοποίηση της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), την οποία ο πετρελαϊκός Όμιλος σχεδιάζει να εγκαταστήσει στην περιοχή του Διυλιστηρίου, στον Κόλπο των Αγίων Θεοδώρων στην Κόρινθο.

Το αίτημα έχει υποβληθεί από τη Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική της Motor Oil και φορέα υλοποίησης του έργου. Με τον χαρακτηρισμό του σχεδίου ως στρατηγικής επένδυσης, στόχος είναι η ταχεία αδειοδότηση της υποδομής. Σύμφωνα με τη Στρατηγική Ενεργειακής Μετάβασης, που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Όμιλος, το FSRU προγραμματίζεται να είναι έτοιμο στο τέλος του 2023 με αρχές του 2024.

Η πλωτή μονάδα προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 130.000 -180.000 κυβ. μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της μονάδας θα είναι 300-500 κ.μ. LNG ανά ώρα. Έτσι θα μπορεί να τροφοδοτήσει το σύστημα σε ετήσια βάση με 2-3 bcm (δισεκατομμύρια κυβ. μέτρα) φυσικού αερίου. Παράλληλα, το FSRU θα είναι συμβατό και με υδρογόνο.

Σε εξέλιξη η βʼ φάση του Market Test

Σχεδιάζεται να αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου. Μέσω ενός συστήματος υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, θα συνδέεται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς. Έτσι, οι ποσότητες LNG που θα καταφθάνουν ακτοπλοϊκώς στο FSRU θα επαναεριοποιούνται, ώστε να εγχυθούν στο σύστημα και από εκεί να φτάσουν στην τελική κατανάλωση.

Για την υλοποίηση του έργου, σε εξέλιξη βρίσκεται έως τις 15 Δεκεμβρίου η δεύτερη φάση του Market Test, με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών δέσμευσης δυναμικότητας. Το δεύτερο αυτό στάδιο έρχεται μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του Market Test, στο πλαίσιο της οποίας 15 ελληνικές και διεθνείς εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον αξιοποίησης της υποδομής.

Επίσης, οι ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που δέσμευσαν οι υποψήφιοι αυτοί χρήστες του έργου, για το σύνολο των προϊόντων που διατέθηκαν και για την πρώτη πενταετία λειτουργίας του FSRU, ήταν υπερδιπλάσιες των αρχικών εκτιμήσεων του Ομίλου. Αν ολοκληρωθεί με επιτυχία και η δεύτερη φάση, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για την Τελική Επενδυτική Απόφαση, την οποία η Motor Oil τοποθετεί έως το τέλος του τρέχοντος του έτους.

Ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού

Η ανάπτυξη του FSRU θα σηματοδοτήσει τη δημιουργία μίας ακόμη «πύλης» υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με συνέπεια να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή. Επίσης, θα συμβάλει στην ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της εγχώριας αγοράς με φυσικό αέριο, αφού θα αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα αποθήκευσης LNG κατά 80%.

Σημαντικά είναι επίσης τα οφέλη από τη χωροθέτησή του, δηλαδή το γεγονός ότι θα βρίσκεται στο κέντρο της κατανάλωσης του εθνικού συστήματος, όπως επίσης και κοντά στα μεγαλύτερα σημεία κατανάλωσης φυσικού αερίου στον Νότο καθώς και στις σχεδιαζόμενες μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου στην Πελοπόννησο.

Επίσης, θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, μέσω εφαρμογών LNG μικρής κλίμακας (small-scale LNG) ή «εικονικών αγωγών» συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.