Maersk: «Βλέπει» συρρίκνωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2022 και 2023

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Maersk: «Βλέπει» συρρίκνωση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2022 και 2023
«Σκοτεινά σύννεφα στον ορίζοντα» βλέπει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων (container) A.P. Moller-Maersk στον κλάδο, παρά τα κέρδη-ρεκόρ που κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο. 

«Σκοτεινά σύννεφα στον ορίζοντα» βλέπει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων (container) A.P. Moller-Maersk στον κλάδο για την ερχόμενη χρονιά, παρά τα κέρδη-ρεκόρ που κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο.

Ο δανέζικος «κολοσσός», που θεωρείται και βαρόμετρο για τις κινήσεις στο παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε σήμερα, Τετάρτη, τα υψηλότερα κέρδη στην ιστορία του χάρη στη συνεχιζόμενη άνοδο των ναύλων. Συγκεκριμένα, η Maersk εμφάνισε άνοδο 60% στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 10,9 δισ. δολάρια, άνω των εκτιμήσεων των αναλυτών που τα τοποθετούσαν στα 9,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Søren Skou, χαρακτήρισε μεν τα αποτελέσματα «εξαιρετικά» χάρη στα υψηλά ναύλα, αλλά πρόσθεσε πως είναι σαφές πως έχουν φθάσει στο ζενίθ τους και θα ξεκινήσουν να ομαλοποιούνται στο τέταρτο τρίμηνο, εν μέσω της μείωσης της ζήτησης και της άμβλυνσης των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παράλληλα η εταιρεία επανέλαβε τις προβλέψεις της για τα EBITDA στο σύνολο του έτους, που αναμένει να διαμορφωθούν στα 37 δισ. δολάρια και ελεύθερες ταμειακές ροές της άνω των 24 δισ. δολαρίων

«Βλέπει» συρρίκνωση στη ζήτηση της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματοκιβωτίων

Η Maersk αναμένει συρρίκνωση της παγκόσμιας ζήτησης για εμπορευματοκιβώτια μεταξύ 2%-4% το 2022, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για εξέλιξη στη διεθνή ζήτηση μεταξύ -1% και 1%, επισημαίνοντας τη κάμψη στις τιμές των ναύλων και τη σχετική χαλάρωση των περιορισμών της Κίνας στο ζήτημα του κορονοϊού. Για το 2023, η εταιρεία ανέφερε πως αναμένει περαιτέρω συρρίκνωση της ζήτησης ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της διεθνούς οικονομίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου επισήμανε πως «με τον πόλεμο στην Ουκρανία (να συνεχίζεται), τον υψηλό πληθωρισμό και επικείμενη παγκόσμια ύφεση, υπάρχουν πολλά σκοτεινά σύννεφα στον ορίζοντα. Αυτά επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών που με τη σειρά της επιδρά πάνω στην παγκόσμια ζήτηση για μεταφορές και logistics. Αν και αναμένουμε πως η επιβράδυνση της διεθνούς οικονομίας θα επιδράσει αρνητικά στην αγορά των Ωκεανών, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε ευκαιρίες ανάπτυξης στις δραστηριότητες μας στον κλάδο των Logistics».

Οι μετοχές της Maersk έχουν χάσει από την αρχή του έτους 31%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η στρατηγική των ελληνικών επιχειρήσεων για το 2023: Στροφή σε ψηφιακές επενδύσεις και έρευνα- Έμφαση σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό

Goldman Sachs: 'Ερχεται «βουτιά» 30% στην τιμή του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου, αλλά προσωρινή...

gazzetta
gazzetta reader insider insider