Καλλιτσάντσης για Αττική Οδό: Η ΠΝΠ για τα διόδια παραβιάζει το Σύνταγμα 

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καλλιτσάντσης για Αττική Οδό: Η ΠΝΠ για τα διόδια παραβιάζει το Σύνταγμα 
«Πρόκειται για τροποποίηση του περιεχομένου της Σύμβασης, χωρίς συναίνεση του Παραχωρησιούχου», δήλωσε ο επικεφαλής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Με σκληρή γλώσσα μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ Αναστάσιος Καλλιτσάντσης για τη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της προηγούμενης κυβέρνησης που μπλόκαρε τις αυξήσεις διοδίων στην Αττική Οδό.

«Πρόκειται για τροποποίηση του περιεχομένου της Σύμβασης, χωρίς συναίνεση του Παραχωρησιούχου… Η τροποποίηση αυτή παραβιάζει τόσο το Σύνταγμα όσο και το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δήλωσε ο κ. Καλλιτσάντσης κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας χθές Πέμπτη. «Ο εν λόγω περιορισμός είναι ανεπίτρεπτος, διότι δεν δικαιολογείται από κάποιο θεμιτό λόγο γενικού συμφέροντος που εξυπηρετείται με σεβασμό της αρχής της ίσης μεταχείρισης», τόνισε ακόμη.

Υπενθυμίζεται ότι η Αττική Οδός ΑΕ (στην οποία η ΕΛΛΑΚΤΩΡ συμμετέχει με 65,75%) ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα αυξήσεις στα διόδια του αυτοκινητοδρόμου από τα 2,8 στα 3 ευρώ για τα ΙΧ ξεκινώντας από 1/7/2019 και στα 3,3 ευρώ από 1/1/2020. Ωστόσο η προηγούμενη κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «πάγωσε» τις αυξήσεις μονομερώς.

Ο κ. Καλλιτσάντσης σημείωσε ότι η Αττική Οδός και η Γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου είναι οι μόνες παραχωρήσεις που δεν κατέφυγαν στο Ελληνικό Δημόσιο για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και σχετικές έκτακτες ενισχύσεις, όπως έκαναν άλλοι αυτοκινητόδρομοι, κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα, παρόλο που οι διελεύσεις από 307.300 κατά μέσο όρο την ημέρα το 2009, καταποντίστηκαν σε 196.960 το 2014 κι έκτοτε δεν έχουν ακόμη επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα.

Τόνισε ακόμη ότι η Αττική Οδός, «σεβόμενη την οικονομική κατάσταση της χώρας και των πολιτών», δεν προχώρησε σε καμία αύξηση επί 13 χρόνια εξαιρουμένης της αύξησης από 2,70 ευρώ σε 2,80 ευρώ το 2010 λόγω ΦΠΑ, «τη στιγμή που στο διάστημα της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, άλλα έργα παραχώρησης προχώρησαν σε σημαντικές αυξήσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις έφταναν για τα Ι.Χ. ακόμα και αύξηση 1,55 ευρω ανά διέλευση».

Σύμφωνα με τον κ. Καλλιτσάντση η πρώτη χρονιά όμως που μπόρεσε να υλοποιηθεί διανομή προς τους μετόχους της «Αττική Οδός Α.Ε.», για τα κεφάλαια που επένδυσαν από το 2000, ήταν το 2013, δηλαδή 13 έτη μετά την επένδυση τους στο έργο. Μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση των μετόχων ανήλθε σε 6,23% η οποία «υπολείπεται σημαντικά του συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου» του 13,1%. «Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και οποιαδήποτε συζήτηση για πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο είναι εκτός τόπου και χρόνου», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Καλλιτσάντσης «ακόμα κι αν αναπροσαρμόζονται σταδιακά τα διόδια στο ανώτατο επιτρεπτό όριο τα επόμενα χρόνια, και πάλι η τελική απόδοση εκτιμάται πως δεν θα ξεπεράσει το 10% μέχρι το τέλος της παραχώρησης, τη στιγμή που η συμφωνηθείσα απόδοση επί του Έργου, σύμφωνα με το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ανέρχεται σε 13,1%».

Ως προς τα έξοδα λειτουργίας της Αττικής Οδού, ο ίδιος τόνσιε «ότι οι δαπάνες της Αττική Οδός Α.Ε. ελέγχονται εξονυχιστικά και συνεχώς από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, από την PricewaterhouseCoopers Α.Ε., από την Ernest & Young Α.Ε. και από τους εκάστοτε βεβαίως Συμβούλους του Ελληνικού Δημοσίου και από την αρμόδια Εποπτεύουσα Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Είμαστε έτοιμοι να σώσουμε τα ελληνικά λιβάδια της Ποσειδωνίας και τα ψάρια μας από τους Τούρκους;

Τράπεζες: Πού θα φτάσει ο «λογαριασμός» για τις χρεώσεις στα ATMs

Καλπάζει το Airbnb - Οι περιοχές πρωταθλητές στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider