Tην έκρηξη των online αγορών κατά την διάρκεια της μεγάλης Παρασκευής, λόγω και της απουσίας άλλης εναλλακτικής, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία των δύο μεγαλύτερων πλατφορμών σύγκρισης τιμών της ελληνικής αγοράς, Skroutz και Best Price.

Ειδικότερα στα 41,27 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος που παράχθηκε από τα 6.600 συνεργαζόμενα καταστήματα του Skroutz.gr όλη την προηγούμενη εβδομάδα, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 73% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Αντίστοιχα αποκλειστικά την ημέρα της Black Friday, δηλαδή την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, ο τζίρος μέσα από την πλατφόρμα του Skroutz.gr σημείωσε αύξηση 44% εν συγκρίσει με πέρυσι, όπου ήταν ανοιχτά και τα φυσικά καταστήματα. Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση των πωλήσεων, η οποία στην περίπτωση του Skroutz αγγίζει το 150% την εβδομάδα της Black Friday εν συγκρίσει με πέρυσι.

Την μαζική στροφή των καταναλωτών στις Online αγορές επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της BestPrice σύμφωνα με τα οποία από 20 έως 29 Νοεμβρίου, όλη την εκπτωτική εβδομάδα της Black Friday δηλαδή σημειώθηκαν 75% περισσότερες επισκέψεις στο ιστότοπο σε σχέση με το προηγούμενο δεκαήμερο. Μόνο την ημέρα της Black Friday σημειώθηκαν 69% περισσότερες επισκέψεις από πέρυσι, ενώ το δεκαήμερο της Black Friday η συνολική αύξηση έφτασε το 82%. Η αύξηση μάλιστα ανέρχεται στο 128% αν συγκριθεί με το χρονικό διάστημα ακριβώς πριν το 2ο lockdown. Η άνοδος αποτυπώνεται και σε επίπεδο πωλήσεων, με τον τζίρο των καταστημάτων κατά το δεκαήμερο της Black Friday από το Best Price να αυξάνεται κατά 143% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα. Συγκριτικά με την περίοδο πριν το lockdown, το ποσοστό της αύξησης φτάνει το 292%. Αύξηση της τάξης του 9% σημείωσε και το μέσο καλάθι.  Μάλιστα σύμφωνα με το Best Price, η αύξηση στις Online αγορές δεν περιορίστηκε στην Black Friday αλλά συνεχίστηκε και τη Δευτέρα που ακολούθησε, γνωστή και ως Cyber Monday. Συγκεκριμένα τη Δευτέρα 30/11 σημειώθηκε 66% και 63% αύξηση σε σχέση με μια τυπική Δευτέρα και την περυσινή Cyber Monday αντίστοιχα.

Ιστορικό υψηλό για το online shopping 

Το ιστορικό υψηλό για τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων από Έλληνες καταναλωτές κατά την διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), σύμφωνα με τα οποία η άνοδος στην αξία των online αγορών έφτασε στο 154,9% για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).

Λόγω του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων ο τζίρος αυξήθηκε σύμφωνα με τον GR.E.CA. κατά 43,6% σε σχεση με πέρυσι, αύξηση που έφτασε το 73,5% σε επίπεδο εβδομάδας. Από άποψη επισκεψιμότητας η αύξηση άγγιξε το 78,1% σε σχέση με πέρυσι σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών. 

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μαΐου της διοίκησης του GR.EC.A., οι οποίες περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση του eCommerce Europe, το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7% και θα προσεγγίσει σε συνολική αξία τα €10,7δισ.

300.000 παραγγελίες στο έξυπνο καλάθι του Skroutz

Ενδεικτικός της κατάστασης είναι και ο αριθμός των παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά με την υπηρεσία «Έξυπνο Καλάθι» του Skroutz.gr οι οποίες σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας έφτασαν τις 300.000. Από αυτές, το 53% παραδόθηκαν εντός 3 ημερών, ενώ το 43% των παραγγελιών παραδόθηκαν μεταξύ 3 και 7 ημερών, ένας χρόνος ιδιαίτερα ικανοποιητικός αν λάβουμε υπόψη τον αυξημένο όγκο των παραγγελιών.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες στο Best Price

Όσο για τις προϊοντικές κατηγορίες που κέρδισαν τις προτιμήσεις των καταναλωτών που επισκέφτηκαν το BestP Price, καταγράφοντας και την μεγαλύτερη αύξηση κατά το εκπτωτικό δεκαήμερο που προηγήθηκε ήταν:

  • Τεχνολογία +185%
  • Σπίτι & Κήπος +88%
  • Μόδα +90%
  • Υγεία & Ομορφιά +22%
  • Μηχανοκίνηση +13%
  • Παιδικά & Βρεφικά +179%
  • Ψυχαγωγία +167%
  • Σπορ & Χόμπυ +57%

Αντίστοιχα οι 10 υποκατηγορίες με τις περισσότερες online πωλήσεις ΄ήταν: 

  • Κινητά Τηλέφωνα
  • Τηλεοράσεις
  • Χριστουγεννιάτικα
  • Βιβλία
  • Playmobil & Lego
  • Αθλητικά Παπούτσια
  • Sneakers (Γυναικεία & Ανδρικά)
  • Αθλητικά Ρούχα (Γυναικεία & Ανδρικά )
  • PS4 Games
  • Μποτάκια (Γυναικεία και ανδρικά)