Harbor Lab: Η ελληνική startup που σήκωσε 6,1 εκατ. για να καλύψει τα κενά στην ψηφιοποίηση της ναυτιλίας

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Harbor Lab: Η ελληνική startup που σήκωσε 6,1 εκατ. για να καλύψει τα κενά στην ψηφιοποίηση της ναυτιλίας
Η χρηματοδότηση, τα σχέδια επέκτασης και η καινοτομία της πλατφόρμας της Harbor Lab «DA Tool».

Μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις seed stage σήκωσε η ελληνική startup Harbor Lab, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας (ship tech) και ψηφιοποιεί, με τη βοήθεια του λογισμικού της, τη διαχείριση λιμενικών τελών και λοιπών εξόδων, ευρύτερα γνωστών στον κλάδο ως «λιμανιάτικων».

Η χρηματοδότηση και τα επόμενα βήματα

Του χρηματοδοτικού γύρου ηγήθηκαν το VentureFriends, το ευρωπαϊκό VC του Απόστολου Αποστολάκη που επενδύει σε εταιρείες πρώιμου σταδίου και πλέον συνεχίζει την παρουσία του στην αγορά της νεοφυούς επιχειρηματικότητας με το τρίτο του fund και η Speedinvest, έτερο ευρωπαϊκό VC με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 600 εκατ. ευρώ από 40 επενδυτές με έδρα το Βερολίνο, το Λονδίνο, το Μόναχο, το Παρίσι και τη Βιέννη που εξειδικεύεται σε επενδύσεις πρώιμου σταδίου. Στο γύρο συμμετείχαν και άλλοι γνωστοί και σχετικοί με tech ή shipping επενδυτές όπως οι theDOCK, Signal Ocean Ltd, Motion Ventures, TecPier, Innoport, και Charge VC καθώς και επιτυχημένοι επιχειρηματίες του ευρύτερου χώρου των startups, όπως ο Αλέξανδρος Xατζηελευθερίου, ιδρυτής της Blueground.

Με καύσιμο τα 6,1 εκατ. ευρώ η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει το προσωπικό της, αλλά και να εξελίξει περαιτέρω τις καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρει στον ναυτιλιακό κλάδο. Απώτερος στόχος της, να εδραιώσει το αποτύπωμά της σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους όπως η Κοπεγχάγη και η Σιγκαπούρη αλλά και να εξελίξει την τεχνολογία της με την βοήθεια της μηχανικής μάθησης (machine learning), συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση και την διαφάνεια.

harbor lab

To disrupt της Harbor Lab στη ναυτιλία

Ήδη άλλωστε οι λύσεις ψηφιοποίησης που προσφέρει έχουν στον πυρήνα τους τα δύο προαναφερθέντα συστατικά. Για την ακρίβεια το λογισμικό της Harbor Lab στοχεύει στην αποδοτικότερη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων ενώ ταυτόχρονα εντοπίζει τυχόν δυσλειτουργίες και γραφειοκρατικές δαπάνες που προσαυξάνουν τα έξοδα των port calls.

Όπως εξηγεί ο CEO και ιδρυτής της Harbor Lab, Αντώνης Μαλαξιανάκης, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του από την Thenamaris εταιρεία της οποίας ηγείται ο Νικόλας Μαρτίνος, «παρότι πολλά κενά στη διαδικασία της ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν κλείσει, η διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι συχνά ανεπαρκής και επιρρεπής στη γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα ο operator του πλοίου να μην έχει συχνά πλήρη εικόνα για τα συνολικά κόστη που σχετίζονται με τα port calls. Το «DA Tool» όπως ονομάζεται η πλατφόρμα της Harbor Lab, αντιμετωπίζει ακριβώς αυτά τα ζητήματα και εξοικονομεί από τους operators περίπου 2000 δολάρια ανά port call, όταν το πλοίο δραστηριοποιείται στην spot αγορά και 1500 δολάρια όταν βρίσκεται σε χρονοναύλωση». Μειώνει δηλαδή τα έξοδα των port calls έως και 6% ανά port call ενώ περικόπτει τις διοικητικές ή γραφειοκρατικές δαπάνες κατά 75%.

Κλειδί στην όλη διαδικασία είναι τα δεδομένα πραγματικού χρόνου - σε απλή μετάφραση οι πιο ακριβείς και επικαιροποιημένες λιμανιάτικες ταρίφες - που περιλαμβάνονται στην βάση της πλατφόρμα της Harbor Lab, οι οποίες συμβάλλουν στη λήψη σωστών επιχειρησιακών αποφάσεων, ικανών να μειώσουν δραστικά το κόστος των ναυτιλιακών εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λιμανιάτικα έξοδα ή αλλιώς Disbursements, περιλαμβάνουν όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί ο πράκτορας για λογαριασμό των operators της ναυτιλιακής εταιρείας όσο το καράβι βρίσκεται στο λιμάνι. Αποτελούν δε, τη δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μετά την παροχή καυσίμων για χρήση από τα πλοία (bankering), με το κόστος του να εκτιμάται σε περίπου 120 δισ. δολάρια το χρόνο.

Μέσω της πλατφόρμας DA Tool της Harbor Lab μάλιστα, ο operator του πλοίου επικοινωνώντας με έναν εκπρόσωπο του λιμανιού, μπορεί να μειώσει και την διαχείριση της όλης διαδικασίας έως και 500%, φτάνοντας από τα 6-8 πλοία που διαχειριζόταν μέχρι χθες, τα 40 πλοία. Αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των υπό διαχείριση πλοίων, μπορεί να εξασφαλίζει εκπτώσεις σε ναυτιλιακές υπηρεσίες και σε έξοδα αντιπροσώπευσης που χρεώνουν οι πράκτορες (agency fees), εξοικονομώντας κατά μέσο όρο το επταπλάσιο του ποσού που δαπανάται για τις υπηρεσίες της Harbor Lab.

Η ελληνική startup, με βάση την Αθήνα, αποτελεί την πρώτη του κλάδου που χρησιμοποίησε λογισμικό SaaS (Software-as-a- Service) για την ανάλυση των λιμανιάτικων εξόδων. Αυτός είναι και ο λόγος που από τον Μάρτιο του 2020 που δημιουργήθηκε έως και σήμερα έχει λάβει ιδιαίτερα θετικές κριτικές και τα port calls που υλοποιήθηκαν με την χρήση του λογισμικού της ξεπερνούν τα 10.000. Έχοντας διευρύνει ήδη την πελατειακή της βάση στην Ευρώπη, το προσεχές διάστημα, μετά και την εν λόγω χρηματοδότηση, η Harbor Lab στοχεύει να επεκταθεί περαιτέρω σε Ασία και Βόρεια Αμερική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Intracom: Ίδρυση θυγατρικής για επενδύσεις σε τεχνολογία, ναυτιλία και τουρισμό - Μετοχικό κεφάλαιο 30 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Αναγκαία η ύπαρξη "πράσινου" διαλυτηρίου πλοίων στην Ελλάδα

Ναυτιλία: Η έλλειψη πλοίων διπλασίασε τις τιμές για τερματικά LNG στην Ευρώπη