Τεχνολογία
02-08-2021 | 07:51

Recycled iPhones, Nothing και άλλες αφίξεις θα έχουμε από Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά smartphones

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Recycled iPhones, Nothing και άλλες αφίξεις θα έχουμε από Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά smartphones
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Δύο νέες αφίξεις αναμένονται από Σεπτέμβριο στην εγχώρια αγορά smartphones, η οποία το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί εν αντιθέσει με την συρρίκνωση των παικτών που καταγράφηκε τα προηγούμενα χρόνια.  

Ειδικότερα και σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr από τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει το project «Give me a second chance», το οποίο περιλαμβάνει την ανακατασκευή και επανακυκλοφορία παλαιών iPhone στην αγορά με προνομιακή τιμή. Αρχικά θα διατίθενται στην αγορά δύο κωδικοί iPhone, οι οποίοι θα κυκλοφορούν με έκπτωση τουλάχιστον 30% από την αρχική τους τιμή. Πρόκειται για recycled/refurbished iPhones, στα οποία θα έχουν αλλαχθεί τα περισσότερα μέρη εκτός από την πλακέτα, και θα μεταπωλούνται χωρίς φορτιστές και καλώδια με έναν χρόνο εγγύηση. Η διάθεση θα γίνεται από συγκεκριμένους retailers με τους οποίους θα συνεργαστεί η TCCM, o επίσημος διανομέας στην Ελλάδα των Honor, Cat και Moto Defy, η οποία και υλοποιεί το πρότζεκτ. 

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η αγορά smartphones από δεύτερο χέρι (second hand market) ανήλθε το 2020 στο 10% της συνολικής αγοράς smartphones η οποία έφτασε τις 1,3 δισ. συσκευές περίπου. Η πρόβλεψη ωστόσο για την τρέχουσα χρονιά αναφέρει τον διπλασιασμό της, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 23% της συνολικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένων και των τηλεφώνων που αλλάζουν ανεπίσημα χέρια. To ποσοστό αυτό στην περίπτωση της ελληνικής αγοράς η οποία φτάνει περί τα 2 εκατ. smartphones ετησίως, ανέρχεται σε τουλάχιστον  200 χιλιάδες τηλέφωνα, αριθμός διόλου αμελητέος.

Έρχονται στην Ελλάδα τα εκκεντρικά «Nothing»

Η ίδια εταιρεία (TCCM) αναμένεται να φέρει από Σεπτέμβριο στην ελληνική αγορά και τα πολυσυζητημένα ακουστικά της Nothing, της startup εταιρείας που ξεκίνησε ο συν-ιδρυτής της One Plus, Carl Pei, και στην οποία συμμετέχει και ο Άκης Ευαγγελίδης. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Carl Pei, υπήρξε ένα από τα μεγάλα στελέχη της Meizu πριν κάνει το επόμενο βήμα κι αποφασίσει σε ηλικία μόλις 24 ετών να ιδρύσει μαζί με τον Pete Lau την OnePlus. Η νέα του επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία ακούει στο εκκεντρικό όνομα Nothing, στηρίζεται από την GV (Google Ventures) ενώ η μεγάλη λίστα των επενδυτών της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Tony Fadell (δημιουργό του iPod) και τον συν-ιδρυτή του Twitch, Kevin Lee.

Όσο για το πρώτο της προϊόν είναι ένα ζευγάρι ακουστικά τα οποία έκαναν πρεμιέρα στις 27 Ιουλίου. Τα Nothing ear (1), όπως ονομάζονται, προσπαθούν να ξεχωρίσουν από τα λοιπά προϊόντα ήχου, αρχικά με τον σχεδιασμό τους, τον οποίο έχει αναλάβει η σουηδική Teenage Engineering - έχουν διαφανές σώμα και μέσα από το διαφανές πλαστικό μπορείτε να δείτε το εσωτερικό τους. 

Τα Ear 1 της Nothing φιλοδοξούν να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος των Apple AirPods και των Samsung Galaxy Buds, με παράγοντες της αγοράς να επισημαίνουν πως έχουν πιθανότητα να το καταφέρουν. Άλλωστε παρά το γεγονός ότι οι πληροφορίες για τα νέα ακουστικά ήταν ελάχιστες πριν την κυκλοφορία τους, η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει αρκετό «θόρυβο» για το λανσάρισμά τους. Σύμφωνα δε, με τον ιδρυτή της, η εταιρεία, η οποία συνηθίζει να δίνει στα προϊόντα της αντί για κωδικούς ονόματα από Pokemon - τα ακουστικά είχαν την κωδική ονομασία Aipom- έχει πολλά ακόμα προϊόντα στα σκαριά, χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινώσει αν αφορούν περιφερειακά ή smartphones.  

Οι προαναφερθείσες αποτελούν μόνο δύο από τις νέες αφίξεις που αναμένεται να δούμε το προσεχές διάστημα στην εγχώρια αγορά smartphones και περιφερειακών. 

Ξεκινούν και οι Oppo και Vivo 

Να θυμίσουμε ότι ντεμπούτο στην ελληνική αγορά ετοιμάζονται να κάνουν και δύο ακόμα κινεζικές εταιρείες εκμεταλλευόμενες τα περιθώρια που δημιούργησε η προαναφερθείσα συρρίκνωση. Ο λόγος για τις Oppo και Vivo, οι οποίες συγκεντρώνουν υψηλά μερίδια παγκοσμίως και από την αρχή του 2021 έχουν ξεκινήσει και στελεχώνουν τα γραφεία τους στη χώρα.

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι η συρρίκνωση που παρατηρήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα - να θυμίσουμε ότι σήμερα το 90% περίπου των πωλήσεων smartphones στην Ελλάδα αφορά συσκευές 4 κατασκευαστών, θα ακολουθηθεί από την προσθήκη αρκετών νέων brands. 

Την πόλωση ακολουθεί αύξηση της μέσης τιμής 

Σημειωτέον ότι ήδη από πέρυσι η ελληνική αγορά smartphones αποδεικνύεται «παιχνίδι για λίγους» και καταγράφει πτωτικές τάσεις όπως και η παγκόσμια, εξαιτίας κυρίως της πανδημίας και των αρρυθμιών που δημιούργησε στην τροφοδοτική αλυσίδα και στην παραγωγή.  

Η πτώση ωστόσο, αφορά κυρίως τα τεμάχια smartphones που πουλήθηκαν, αφού σε αξία πωλήσεων η αγορά κατάφερε να κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα. Αυτό όμως σημαίνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής «βάζει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη» για να αναβαθμίσει το κινητό του τηλέφωνο.

Παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στο insider.gr ανέφεραν ότι η αύξηση της μέσης τιμής είναι μια τάση που θα συνεχιστεί και για φέτος και υπολογίζεται να φτάσει το 15% με 20%. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά και η έλευση του 5G οι συμβατές συσκευές με το οποίο ανήκουν αποκλειστικά στην μεσαία ή ανώτερη κατηγορία τιμής, τουλάχιστον προς ώρας. 

Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους της λιανικής αγοράς προϊόντων τεχνολογίας, το 2020 έκλεισε με τις πωλήσεις, όσον αφορά στα τεμάχια, να διαμορφώνονται λίγο κάτω από τα 1,8 εκατ. συσκευές όταν το αντίστοιχο νούμερο το 2019 είχε αγγίξει τα 2 εκατ., κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι υπήρξε μία μείωση της τάξεως περίπου του 10%.

Από τα 1,784 εκατ. smartphones το 33,2% ήταν Samsung, ποσοστό κατάτι υψηλότερο από το 31% των τεμαχίων που είχε του 2019. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Xiaomi η οποία φαίνεται να κάλυψε το κενό που δημιούργησαν οι περιπέτειες της MLS. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Xiaomi εκτινάχθηκε στο 28,2% από το 17% που ήταν το 2019. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Huawei το μερίδιο της οποίας έπεσε στο 17% από το 24,5% που ήταν το 2019. 

Ανοδικά στο 8,5% κινήθηκε η Apple από το 6,7% που είχε το 2019 από άποψη τεμαχίων, άνοδος που συνεχίστηκε τόσο παγκόσμια όσο και εγχώρια και το 2021. Να υπενθυμίσουμε ότι η αμερικανική εταιρεία παρότι δεν συγκαταλέγεται στις πρώτες θέσεις της λίστας από άποψη τεμαχίων πετυχαίνει πολύ υψηλότερα ποσοστά από άποψη αξίας, αφού ακόμα και οι μη ναυαρχίδες της κινούνται στα υψηλότερα κλιμάκια τιμών. 

Την «χρυσή πεντάδα» έκλεισε η Honor, η οποία κινήθηκε σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα πέφτοντας στο 3,6% από το 3,9% που ήταν πέρυσι.

Από άποψη αξίας, το σύνολο της αγοράς των smartphones κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα και διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 517 εκατ. ευρώ έναντι 523 εκατ. ευρώ που είχε «κλείσει» το 2019, υπογραμμίζοντας την άνοδο της μέσης τιμής πώλησης των συσκευών που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές. 

Όσον αφορά στα μερίδια ανά κατηγορία τιμής, οι συσκευές με τιμή πώλησης κάτω από 100 ευρώ ήταν το 2020 -με βάση τα τεμάχια- περίπου το 8% του συνολικού όγκου όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν 5 μονάδες υψηλότερο. Το 48% των πωληθέντων συσκευών στην Ελλάδα το 2020 κινούνταν στην κατηγορία μεταξύ 100 και 200 ευρώ, ποσοστό σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από το 2019.

Από την άλλη πλευρά, στη «μεσαία» κατηγορία (200-600 ευρώ) υπήρξε μία αύξηση του μεριδίου τους της τάξης των δύο μονάδων, με το 2020 να φτάνουν περίπου στο 34%. Αύξηση 2 μονάδων είχαμε και στην «υψηλή» κατηγορία (πάνω από 600 ευρώ) που έφθασε να αντιπροσωπεύει το 10,5% της αγοράς.

Με βάση την αξία, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική. Οι συσκευές κάτω των 100 ευρώ αντιπροσωπεύουν μόλις το 2% της συνολικής αγοράς όσον αφορά το 2020 (από 4% το 2019), ενώ εκείνες μεταξύ 100 – 200 ευρώ το 26% (πτώση μίας μονάδας). Η «μεσαία» κατηγορία (200-600 ευρώ) επίσης έπεσε κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 37%, οι οποίες πήγαν όλες στην «υψηλή» κατηγορία (πάνω από 600 ευρώ) που έφθασε να αντιπροσωπεύει το 36% των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν αρκετά μοντέλα με τιμή πώλησης πάνω από τα 1000 ευρώ. 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες για κινητό - Η χρυσή πεντάδα των κατασκευαστών

Δύο ακόμα μάρκες smartphones έρχονται το 2021 στην ελληνική αγορά

Ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά smartphones το β' τρίμηνο του 2021 - Έχασε τη 2η θέση η Apple