Ο Στεφ Κάρι είναι ξανά... σινγκλ ενώ τα παπούτσια του ψάχνουν νέα στέγη! Ο θρύλος των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς ανακοίνωσε ότι αυτός και η Under Armour χώρισαν τους δρόμους τους, τερματίζοντας μια 13ετή συμφωνία που έθεσε για τα καλά τη μάρκα ένδυσης στα μπασκετικά παρκέ. Η αποχώρησή του συμπίπτει με την στροφή της Under Armour μακριά από την αγορά της «σπυριάρας», εν μέσω πιέσεων στην τιμή της μετοχής της (πτώση άνω του 50% τους τελευταίους 12 μήνες).
Με την οριστικοποίηση του «διαζυγίου», ο «Σεφ»θα διατηρήσει τα δικαιώματα του «Curry Brand», μιας υποκατηγορίας προϊόντων εντός της Under Armour, και σκοπεύει να την προχωρήσει ανεξάρτητα, κάτι που θα μπορούσε να περιλαμβάνει συνεργασία με έναν άλλο συνεργάτη. Οι δύο κάποτε φαινόταν να ταιριάζουν απόλυτα: ο άσσος των «Πολεμιστών» ήταν ένα αουτσάιντερ από το Ντέιβιντσον Κόλετζ, και η Under Armour προσπαθούσε να ταρακουνήσει άλλους τιτάνες αθλητικών ειδών όπως η Nike και η Adidas.

Μια σειρά αθλητικών παπουτσιών μπάσκετ μπορεί να αποφέρει έσοδα πολλών δισ. δολαρίων. Σούπερ σταρ του NBA όπως οι Μάικλ Τζόρνταν, ΛεΜπρόν Τζέιμς, Κέβιν Ντουράντ και Στεφ Κάρι έχουν αποκομίσει σχεδόν τόσα έσοδα εκτός γηπέδου όσο και κέρδη εντός παρκέ, εν μέρει χάρη στις σειρές αθλητικών προϊόντων με αιχμή τα παπούτσια τους, με το success story τους σχεδόν πάντα να υποστηρίζεται από έναν ισχυρό συνεργάτη.
Η συμφωνία του 37χρονου με την Under Armour τον εκτόξευσε στην κορυφή των υψηλότερα αμειβόμενων αθλητών του NBA: Το πρώτο του deal με την εταιρεία το 2013 αποτιμήθηκε σε 4 εκατ. δολάρια ετησίως, ενώ οι επακόλουθες συνεργασίες με την Under Armour ανήλθαν σε 215 εκατ. δολάρια και 75 εκατ. δολάρια σε μετοχές ανεβάζοντας τα συνολικά κέρδη του από την εταιρεία σε περίπου 300 εκατ. δολάρια σύμφωνα με το MarketWatch.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί είναι καλό που ο Στεφ Κάρι δεν ξέρει το net worth του
Ωστόσο, η μετακίνηση μιας σειράς αθλητικών παπουτσιών από μια γνωστή μάρκα όπως η Under Armour σε μια ανεξάρτητη θα είναι δύσκολη. «Η αγορά των ΗΠΑ έχει τεράστιο ανταγωνισμό με μάρκες-κολοσσούς όπως η Nike και η Adidas, των οποίων οι προϋπολογισμοί μάρκετινγκ επισκιάζουν εύκολα οτιδήποτε θα μπορούσε να παράγει μια ανεξάρτητη μάρκα», επεσήμανε ο δημιουργός περιεχομένου Ντέιβιντ Ντάνιελς, γνωστός ως SneakerPhetish στα social media.
«Εάν τo Curry Brand γίνει ανεξάρτητο, θα είναι μια απότομη ανηφόρα για να την ανέβει κανείς» υπογράμμισε, εκτιμώντας πως η έρευνα και η ανάπτυξη παπουτσιών μπάσκετ είναι δαπανηρή, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολο για τους μικρότερους παίκτες του κλάδου να παραμείνουν στην επιφάνεια. «Θα είναι πολύ ακριβό να προσπαθήσουμε να γίνουμε μια ανεξάρτητη μάρκα», συμφώνησε ο Ματ Πάουελ, ειδικός στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών στην εταιρεία συμβούλων Spurwink River.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εκατομμυριούχοι, διάσημοι και... μακαρίτες - Οι 13 πλουσιότεροι νεκροί celebrities
Πιστοί του κλάδου υποστηρίζουν ότι ίσως η καλύτερη επιλογή θα ήταν για τον 4 φορές πρωταθλητή ΝΒΑ να συνεργαστεί με μια άλλη μάρκα που ήδη κατασκευάζει παπούτσια και να τους παραχωρήσει άδεια για την Curry Brand του, αντί να προσπαθήσει να εισέλθει στην ακριβή επιχείρηση κατασκευής υποδημάτων. Άλλωστε, σε παιχνίδι με τους Σαν Αντόνιο Σπερς εθεάθη να φορά Nike και έριξε 49 πόντους με 9 τρίποντα και φημολογείται πως έκλεισε 10ετές deal έναντι 780 εκατ. δολαρίων.
Ένας αθλητής που αφήνει μια μεγάλη χορηγία για να γίνει ανεξάρτητος μπορεί να είναι επικίνδυνος - αλλά αυτό το ρίσκο μερικές φορές συνοδεύεται από μεγάλες ανταμοιβές. Ο θρύλος του τένις Ρότζερ Φέντερερ έληξε την 24χρονη συνεργασία του με τη Nike το 2018, αφού φέρεται να μη συμφώνησαν σε ανανέωση στο συμβόλαιό του. Μετά, υπέγραψε ένα τεράστιο 10ετές 300 εκατ. δολαρίων με την Uniqlo, που του απέφερε πολύ περισσότερα χρήματα από ό,τι έβγαλε στη Nike.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί δεν ρισκάρει στις επενδύσεις του ο ΛεΜπρόν Τζέιμς
Αλλά ίσως η καλύτερη σύγκριση με τον Κάρι είναι ο GOAT του γκολφ Τάιγκερ Γουντς, που έφυγε από τη Nike το 2024 και εγκατέλειψε το λογότυπό του "TW" για να ξεκινήσει την Sun Day Red με την TaylorMade Golf. Η μάρκα είναι νέα και πουλάει προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως πόλο γκολφ αξίας 150 δολαρίων, και η επιτυχία της δεν φαίνεται ακόμη να έχει ταβάνι.
Το Curry 13, το τελευταίο παπούτσι υπό το Curry Brand της Under Armour, έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο του 2026 ενώ περαιτέρω χρώματα και σχετικές συλλογές ρούχων θα είναι διαθέσιμες έως τον Οκτώβριο του 2026. Ο συμπαίκτης του, Ντρέιμοντ Γκριν, σχολίασε πως ο ΜVP τρων τελικών «έχτισε μια απίστευτη μάρκα, μια απίστευτη σειρά, έκανε τους ανθρώπους να φορούν Under Armour και ήταν κουλ. Κανείς δεν φορούσε Under Armour στο μπάσκετ πριν τον Στεφ».