Ferrari 412 P Berlinetta: Γιατί θα γίνει ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα στην ιστορία των δημοπρασιών

Μια Ferrari 412 P Berlinetta θα μπορούσε να γίνει ένα από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία. Το σπάνιο αγωνιστικό μοντέλο βοήθησε την ιταλική μάρκα να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 1967.
Ferrari 412 P Berlinetta: Γιατί θα γίνει ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα στην ιστορία των δημοπρασιών

Ένα εξαιρετικά σπάνιο παράδειγμα ενός από τα πιο περιζήτητα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Ferrari θα μπορούσε να γίνει ένα από τα πιο ακριβά οχήματα που πουλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία. Ένας μεγαλοπρεπές 412 P Berlinetta πρόκειται να προσφερθεί προς πώληση από τον οίκο δημοπρασιών Bonhams κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αυτοκινήτου του Μοντερέι.

Διαβάστε ακόμα: Τζέιμς Μποντ - Η Aston Martin V8 του 007 από την ταινία «Living Daylights» οδεύει σε δημοπρασία

Πέρα από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, το συγκεκριμένο μοντέλο βοήθησε επίσης την ιταλική μάρκα να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 1967.

Το 412 P κυκλοφόρησε το 1967 και ήταν η «πελατειακή έκδοση» των επιτυχημένων αγωνιστικών αυτοκινήτων 330 P3 και P4 της Ferrari. Το όχημα συνδύαζε το πλαίσιο του P3 με το αμάξωμα, την ανάρτηση και τους τροχούς του P4 -γι' αυτό μερικές φορές είναι γνωστό ως P3/4- και τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα V-12 4,0 λίτρων με καρμπιρατέρ Weber, τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Εικόνα

Το αυτοκίνητο αγωνίστηκε στο κορυφαίο επίπεδο μόνο για ένα χρόνο λόγω αλλαγής στους κανονισμούς της FIA, αλλά έγινε θρύλος λόγω κυρίως της σπανιότητάς του. Μόνο δύο 412 P Berlinetta κατασκευάστηκαν αρχικά, ενώ άλλα δύο 330 P3 μετατράπηκαν σε 412 Ps από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Εικόνα

Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, το συγκεκριμένο κομμάτι, με αριθμό πλαισίου 0854, ήταν το δεύτερο από τα αρχικά 412 P Berlinettas που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής της Ferrari στο Μαρανέλο. Το αυτοκίνητο παραδόθηκε αρχικά στη Maranello Concessionaires Ltd του συνταγματάρχη Ronnie Hoare, το 1967, και ολοκληρώθηκε με το αγαπημένο του, ιταλικό αγωνιστικό κόκκινο χρώμα με μπλε λεπτομέρεια στη μύτη.

Εικόνα

Εκείνη τη σεζόν θα οδηγούνταν από τους Richard Attwood, Piers Courage και Lucien Bianchi, μεταξύ άλλων, και θα συμμετείχε σε πολλούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένων των 24 Ωρών του Λε Μαν και τα 1.000 Χιλιόμετρα στη βελγική πίστα του Σπα, όπου τερμάτισε τρίτο συνολικά και κέρδισε ζωτικούς βαθμούς πρωταθλήματος για τη Ferrari.

Το αυτοκίνητο συνέχισε να αγωνίζεται για το υπόλοιπο της δεκαετίας, αλλά εκείνη η πρώτη σεζόν ήταν η κορυφαία του. Πέρασε από τα χέρια αρκετών ενθουσιωδών συλλεκτών προτού το αποκτήσει ο σημερινός ιδιοκτήτης του, το 2005.

Εικόνα

Ο ανώνυμος επιχειρηματίας αυτοκινήτων με έδρα τις ΗΠΑ προέβη σε μια επίπονη αποκατάσταση που χρειάστηκε εννέα χρόνια για να ολοκληρωθεί, κατά τη διάρκεια της οποίας το αυτοκίνητο επέστρεψε στην ίδια κατάσταση που βρισκόταν κατά την αγωνιστική περίοδο του 1967. Πιστεύεται επίσης ότι είναι το μοναδικό 412 P που διατηρεί το αρχικό του πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και αμάξωμα.

Εικόνα

Όπως ίσως έχετε μαντέψει μέχρι τώρα, ένα αυτοκίνητο όπως το 412 P Berlinetta δεν θα είναι φθηνό. Καθώς απομένει λίγο λιγότερο από ένας μήνας πριν τη δημοπρασία Quail Auction, η οποία θα διεξαχθεί στις 18 Αυγούστου, υπάρχουν προσδοκίες ότι το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να φτάσει τα 40 εκατ. δολάρια στο τελευταίο χτύπημα του δημοπράτη. Εάν τελικά η τιμή του φτάσει σ’ αυτά τα ύψη, πιθανότατα θα γίνει το τρίτο πιο ακριβό όχημα που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.

Εικόνα

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Ferrari 412 P Berlinetta μπορείτε να επισκεφθείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα του οίκου Bonhams.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ