Κρουαζιέρες: Το «πράσινο» κρουαζιερόπλοιο Swap2Zero της Ponant θέτει νέα στάνταρντ στο βιώσιμο τουρισμό

Η γαλλική εταιρεία Ponant μόλις αποκάλυψε ένα νέο «πράσινο» κρουαζιερόπλοιο που θα συνδυάζει έξι πρωτοποριακές τεχνολογίες για την επίτευξη πλεύσης χωρίς εκπομπές ρύπων. Το υπερωκεάνιο πλοίο έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί το 2030.
Κρουαζιέρες: Το «πράσινο» κρουαζιερόπλοιο Swap2Zero της Ponant θέτει νέα στάνταρντ στο βιώσιμο τουρισμό

Τα πλοία επόμενης γενιάς βρίσκουν σιγά-σιγά το δρόμο τους προς τη θάλασσα. Με κινητήρια δύναμη την πράσινη ενέργεια και στόχο το βιώσιμο τουρισμό, σχεδιαστές και ναυπηγικές εταιρείες κατασκευάζουν γιοτ αλλά και μεγαθήρια για κρουαζιέρες που θα διασχίζουν τους ωκεανούς χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Διαβάστε ακόμα: Frauscher x Porsche -Tο Taycan της θάλασσας - Ένα ταχύπλοο 5,5 μέτρων με τεχνολογία από το νέο ηλεκτρικό supercar

Ένα τέτοιο «πράσινο» κρουαζιερόπλοιο κατασκευάζει η εταιρεία Ponant. Η γαλλική εταιρεία κρουαζιέρας μόλις αποκάλυψε ένα νέο concept που θα συνδυάζει έξι πρωτοποριακές τεχνολογίες για την επίτευξη πλεύσης χωρίς εκπομπές ρύπων. Το υπερωκεάνιο πλοίο αναπτύχθηκε ως μέρος του προγράμματος Swap2Zero της Ponant και έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί το 2030.

Το κρουαζιερόπλοιο επόμενης γενιάς σχεδιάστηκε από την ομάδα Ε&Α της Ponant σε συνεργασία με τη Stirling Design International και άλλους ειδικούς του κλάδου. Η γαλλική ομάδα δεν έχει ακόμη επιλέξει το ναυπηγείο που θα εκτελέσει την προηγμένη κατασκευή, αλλά είναι βέβαιο ότι το πλοίο θα πέσει στη θάλασσα πριν τελειώσει η δεκαετία.

Εικόνα

Με μήκος 181 μέτρα, το οικολογικό cruiser θα είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα ιστιοπροώθησης που θα παράγει περίπου το 50% της τρέχουσας ισχύος από τον άνεμο. Η Ponant δεν έχει ακόμη καταλήξει στην ακριβή ρύθμιση, αλλά εξετάζει το ενδεχόμενο της πλατφόρμας Solid Sail και του συστήματος Oceanwings της Ayro (στην εικόνα επάνω).

Το ιστιοπλοϊκό γιοτ θα είναι εξοπλισμένο με περίπου 1.000 τετραγωνικά μέτρα φωτοβολταϊκών πλαισίων και άλλες ηλιακές συσκευές που θα συλλαμβάνουν ενέργεια από τον ήλιο. Μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου χαμηλής θερμοκρασίας θα παρέχει επιπλέον ενέργεια για την πρόωση, ενώ μια κυψέλη καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας θα τροφοδοτεί τις εγκαταστάσεις διαμονής.

Το νερό και η θερμότητα που παράγεται από αυτά τα συστήματα θα ανακυκλώνονται ενώ ο άνθρακας θα κατακρατείται. Το ιστιοφόρο θα διαθέτει επίσης ένα προσαρμοσμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας για τον έλεγχο και τη διανομή της χωρίς τη χρήση γεννητριών. Το Ponant στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την ιστιοπλοΐα ή τη στάθμευση αλλά και αυτονομία ενός μήνα.

Το πράσινο ήθος του concept επεκτείνεται ακόμη και στην ίδια τη ναυπηγική του. Ο εξοπλισμός και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα επιλεγούν βάσει ανάλυσης του κύκλου ζωής τους για τη μείωση της ρύπανσης και των αποβλήτων. Επιπλέον, το πλοίο θα φιλοξενήσει τελικά ερευνητές που εμπλέκονται στην ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης. Θα διαθέτει συνολικά περίπου 100 καμπίνες, επομένως θα υπάρχει επίσης άφθονος χώρος για τους ταξιδιώτες.

Η Ponant φιλοδοξεί ότι το πλοίο θα αποτελέσει καταλυτική πρόταση για νέες ενεργειακές λύσεις και θα βοηθήσει στην εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Με το Swap2Zero, χτίζουμε μια γαλλική τεχνολογική βιτρίνα για να πείσουμε άλλους ενδιαφερόμενους να δεσμευτούν στην πλοήγηση με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ponant, Ερβέ Γκαστινέλ.

Η Ponant δεν είναι η μόνη εταιρεία που συμμετέχει σε αυτή την οικολογική εκστρατεία. Η Hurtigruten Norway φιλοδοξεί επίσης να λανσάρει ένα κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών έως το 2030 ενώ η Explora Journeys έχει δύο νέα πλοία υδρογόνου που θα τεθούν σε λειτουργία το 2027 και το 2028, αντίστοιχα.