Νέα μόδα στη Νέα Υόρκη οι ρομποτικοί χώροι στάθμευσης - Μια θέση πάρκινγκ κοστίζει έως και 595.000 δολάρια

Σε ορισμένα εξαιρετικά ακριβά κτίρια της Νέας Υόρκης, τα ρομποτικά συστήματα πάρκινγκείναι η επόμενη πολυτέλεια. Οι ρομποτικοί χώροι στάθμευσης, διαθέσιμοι μόνο στους κατοίκους, κοστίζουν από 300.000 έως 595.000 δολάρια, επιπλέον φυσικά από το ενοίκιο που πληρώνει κάποιος σε οποιοδήποτε διαμέρισμα.
Νέα μόδα στη Νέα Υόρκη οι ρομποτικοί χώροι στάθμευσης - Μια θέση πάρκινγκ κοστίζει έως και 595.000 δολάρια

Το να προσπαθείς να βρεις χώρο στάθμευσης στο κέντρο οποιασδήποτε μεγαλούπολης στον πλανήτη είναι πλέον μια καθημερινή περιπέτεια. Στη Νέα Υόρκη, αλλά και σε άλλα μέρη του πλανήτη όπως το Τόκιο ή το Πεκίνο, τα ρομπότ της γειτονιάς, αναλαμβάνουν αυτή τη δουλειά χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση αλλά με το ανάλογο τίμημα.

Διαβάστε ακόμα: Ziggy - Το νέο ρομπότ της EV Safe Charge σάς βρίσκει θέση για πάρκινγκ και φορτίζει το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σας

Σε ορισμένα εξαιρετικά ακριβά κτίρια της Νέας Υόρκης, τα ρομποτικά συστήματα στάθμευσης είναι η επόμενη πολυτέλεια. Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του CNBC, οι ρομποτικοί χώροι στάθμευσης, διαθέσιμοι μόνο στους κατοίκους, κοστίζουν από 300.000 έως 595.000 δολάρια, επιπλέον φυσικά από το πόσα πληρώνει κάποιος σε οποιοδήποτε διαμέρισμα.

Εικόνα

«Όσο τρελό κι αν ακούγεται, τα 300.000 δολάρια για μια θέση στάθμευσης θεωρούνται λογική τιμή στη Νέα Υόρκη», δήλωσε στο CNBC η μεσίτρια ακινήτων Σενάντα Άντζεμ. «Η συνολική έλλειψη στάθμευσης στην πόλη, ένα διαρκές πρόβλημα χωρίς τέλος, θα κλιμακώσει αυτή την τιμολόγηση», σημείωσε με έμφαση.

Πώς λειτουργούν τα ρομποτικά πάρκινγκ

Σταθμεύετε το αυτοκίνητό σας σε ένα κιόσκι όπου μια κάρτα αναγνώρισης (RFID) σας δίνει πρόσβαση στο γκαράζ στάθμευσης.

Στη συνέχεια, τοποθετείτε το όχημά σας σε μια παλέτα που λειτουργεί με ρομπότ, η οποία εκτοξεύεται στο χώρο παράδοσης και στη συνέχεια απομακρύνει το όχημα στο υπόγειο, όπου τοποθετείται σε έναν κενό χώρο από το μηχανικό σύστημα στάθμευσης.

Για να ανακτήσετε το αυτοκίνητό σας, εμφανίζετε ξανά την κάρτα RFID και η διαδικασία αντιστρέφεται σε λίγο περισσότερο από δύο λεπτά.

Το σύστημα προσφέρει λύσεις σε περιοχές όπου οι χώροι στάθμευσης είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Δεδομένου ότι δεν χρειάζονται ράμπες ή λωρίδες οδήγησης σε μια οριζόντια κατασκευή, όπως ένα κανονικό παλιομοδίτικο γκαράζ, ένα ολόκληρο διαθέσιμο ακίνητο της περιοχής μπορεί να καταληφθεί από σταθμευμένα αυτοκίνητα σε κάθετη διάταξη.

Σε ποιους απευθύνονται τα ρομποτικά πάρκινγκ

Οι κάτοικοι που δύνανται να πληρώσουν επιπλέον για τις ανέσεις που προσφέρει, φαίνεται ότι έχουν υιοθετήσει ήδη τα ρομποτικά πάρκινγκ, ειδικά οι ενοικιαστές υψηλού προφίλ που επιθυμούν να παρκάρουν άνετα χωρίς να ρισκάρουν την ιδιωτικότητά τους λόγω υπαλλήλων ή παρκαδόρων. Επιπλέον, το σύστημα εγγυάται την ελάχιστη δυνατή αναμονή για να παραδώσει ή να παραλάβει κανείς το αυτοκίνητό του.

Εικόνα

«Το αυτοκίνητο παραλαμβάνεται και επιστρέφεται στον ιδιοκτήτη του από ένα ρομπότ», ανέφερε στο CNBC η Λόρι Αλφ, ιδιοκτήτρια μιας τέτοιας θέσης στάθμευσης στο Μανχάταν. «Ποιος στη Νέα Υόρκη δεν θέλει ένα ρομπότ που κάνει τις δουλειές σωστά;», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Η Αλφ, που κατοικεί σε ένα κτίριο στην 121 East 22nd Street κοντά στο Gramercy Park, πλήρωσε 300.000 δολάρια για τη θέση του γκαράζ ως μέρος μιας συμφωνίας 9,45 εκατ. δολαρίων, που αφορά την πιο ακριβή μονάδα του ακινήτου.

Ένας χώρος για ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να αγοραστεί για 350.000 δολάρια σε ορισμένες τοποθεσίες και κάθε ιδιοκτήτης μιας θέσης στάθμευσης είναι πιθανό να πληρώνει 150 δολάρια το μήνα σε τέλη συντήρησης. Αλλού στη Νέα Υόρκη, οι θέσεις κοστίζουν 450.000 δολάρια, ενώ μπορούν να φτάσουν και σε τιμές άνω των 595.000 δολαρίων.

Αν λοιπόν η άναρχη στάθμευση στην Αθήνα κάποια στιγμή κυνηγηθεί σοβαρά, ίσως δούμε παρόμοιες λύσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ