SPEND IT

ANN2: Μια ηλεκτρική αερολιμουζίνα μετατρέπεται τώρα σε αεροσκάφος μεταφοράς γιατρών και οργάνων

19-05-2022 | 07:33
Μοιράσου το
Μια ηλεκτρική αερολιμουζίνα που μεταφέρει όργανα για μεταμόσχευση
Το ηλεκτρικό αεροσκάφος ANN2 της Manta Design σχεδιάστηκε αρχικά ως αερολιμουζίνα. Τώρα η εταιρεία προσανατολίζεται σε μια έκδοση κατάλληλη για μεταφορά οργάνων, παροχής πρώτων βοηθειών αλλά και αποστολές διάσωσης.

Η Manta Design, η οποία κατασκευάζει ένα πολυτελή ηλεκτρικά αεροπλάνα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), προσανατολίζεται τώρα στον κλάδο των ιατρικών μεταφορών.

Διαβάστε ακόμα: Air-One - Το πρώτο αεροδρόμιο για ιπτάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνοιξε στη Βρετανία

Αν και το αεροσκάφος ANN2 της ιταλικής εταιρείας σχεδιάστηκε αρχικά για τη μεταφορά στελεχών επιχειρήσεων σε περιφερειακά ταξίδια, διαπιστώθηκε πως ο υβριδικός σχεδιασμός του το καθιστά βιώσιμο για τη μεταφορά οργάνων και ιατρικού προσωπικού.

Η ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία eVTOL ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του αεροσκάφος της για την Avionord, μια εταιρεία με έδρα το Μιλάνο με αντικείμενο τις υπηρεσίες ασθενοφόρων αεροσκαφών. Η Avionord, η οποία έχει αναλάβει μειοψηφικό μερίδιο στη Manta, συμφώνησε να αγοράσει έως και 15 αεροσκάφη ANN.

Με δεδομένο ότι το κόστος λειτουργίας του υβριδικού αεροσκάφους είναι πολύ χαμηλότερο από ένα συμβατικό ελικόπτερο, η Manta προχωρά στην αναδιαμόρφωσή του ώστε να καταστεί κατάλληλο για μεταφορές οργάνων προς μεταμόσχευση αλλά και ιατρικού προσωπικού από νοσοκομείο σε νοσοκομείο.

«Η πλατφόρμα Manta ANN είναι η μόνη έκδοση eVTOL που προσφέρει εμβέλεια πολλών εκατοντάδων μιλίων, η οποία είναι χρήσιμη για τις αποστολές μεταφοράς οργάνων για μεταμόσχευση από το ένα νοσοκομείο στο άλλο, αποφεύγοντας την εξάρτηση από αεροδρόμια και οδικές μεταφορές», ανέφερε ο Eugenio Cremascoli, Διευθύνων Σύμβουλος της Avionord.

«Τα ANN eVTOL θα μας επιτρέψουν να μειώσουμε το χρόνο μεταφοράς των οργάνων, που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής όταν δεν είναι συνδεδεμένα με ειδικά μηχανήματα. Η μεταφορά τους θα έχει επίσης μειωμένο κόστος», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τη Manta, το ANN2 θα έχει εμβέλεια 373 μιλίων (περίπου 600 χλμ.) και ταχύτητα πτήσης 186 μίλια/ώρα (περίπου 300 χλμ.). Το σκάφος είναι κατασκευασμένο με σύνθετο άνθρακα, πλαίσιο με δύο πτερύγια, ουρά V και τέσσερις ανακλινόμενους προωθητήρες.

Οι ενσωματωμένες γεννήτριες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια κατά την πτήση για να επεκτείνουν την εμβέλεια. Χάρη ωστόσο στον υβριδικό του σχεδιασμό, το ANN μπορεί επίσης να λειτουργεί και ως αεροσκάφος eSTOL (μικρής περιοχής απογείωσης και προσγείωσης). Μπορεί δηλαδή να ανυψωθεί κατακόρυφα σαν ελικόπτερο ή να απογειωθεί σε διάδρομο 100 μέτρων όπως ένα συμβατικό αεροπλάνο.

«Από την αρχή, το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με γνώμονα τη σχετικά μεγάλη εμβέλεια και ταχύτητα σε συνδυασμό με τις χαμηλές απαιτήσεις υποδομής και το συνολικό κόστος –πολύ μικρότερο από εκείνο ενός ελικοπτέρου- προκειμένου να είναι κατάλληλο για πολλαπλές αποστολές», αναφέρει ο Lucas Marchesini. Διευθύνων Σύμβουλος της Manta Aircraft.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι η κατασκευή αεροσκαφών ικανών να μεταφέρουν από 2 έως πέντε επιβάτες. Η Manta σκοπεύει να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις πιστοποίησης το 2023, ενώ το αεροσκάφος αναμένεται να μπει σε παραγωγή το 2025.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ANN2 μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Manta Design.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης SPEND IT

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:49

Οι ευρωαγορές «παραδίνονται» στις ανησυχίες για ύφεση στην παγκόσμια οικονομία

13:49

Συνάντηση Μητσοτάκη - Μετσόλα: Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει κόμβο μεταφοράς ενέργειας

13:44

Εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» 2021-2027 αξίας 913 εκατ. ευρώ

13:41

ΔΙΑΣ: Εκτόξευση των κερδών κατά 114% το 2021 - Αυξημένα κατά 19% τα έσοδα

13:31

Οικονόμου: Ο ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει γιατί έχει μπερδευτεί με την υπόθεση Παπαγγελόπουλου

13:30

ΤτE: Σταθερά τα επιτόκια καταθέσεων για τον Μάιο

13:29

Μαγιορκίνης: Σε κάθε έξαρση του κορονοϊού ακούγονται «φωνές» για την λήψη μέτρων

13:23

Τουριστικό άνοιγμα της Σκιάθου στην τουρκική αγορά

13:23

Citi: Στα 65 δολάρια «βλέπει» το πετρέλαιο σε περίπτωσης ύφεσης και μειωμένης ζήτησης

13:22

UBS: Τον Σεπτέμβριο το «ταβάνι» του πληθωρισμού στην Ευρωζώνη - Στο 9%

13:20

Ουκρανία: Συμφωνία για την πώληση σιτηρών στη Μ. Ανατολή από την φιλορωσική ηγεσία της Ζαπορίζια

13:16

Economist 2022 - Ζάεφ: Άμεση έναρξη διαπραγματεύσεων για ένταξη της Β. Μακεδονίας στην ΕΕ

13:08

Τουρκία: Έξι εκατομμύρια νέοι ψηφοφόροι θα «κρίνουν» το μέλλον του Ερντογάν

12:59

Μεντβέντεφ: Το πετρέλαιο μπορεί να φτάσει τα 300-400 δολάρια/βαρέλι αν εφαρμοστεί το πλαφόν

12:58

Motor Oil: Στα 0,66949 ευρώ το καθαρό υπόλοιπο μέρισμα - Στις 13 Ιουλίου η πληρωμή

12:54

Δασικές πυρκαγιές: Παραμένει ο υψηλός κίνδυνος για αναζωπυρώσεις - Οι εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα

12:37

Καραμανλής: Προχωρά η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας - Νωρίτερα η παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας

12:31

Ξέσπασε φωτιά στο Πόρτο Γερμενό

12:26

ICAP CRIF: Αύξηση της απασχόλησης το 2021 - Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε η ελληνική οικονομία

12:20

Ελ. Βενιζέλος: Η επιβατική κίνηση πλησιάζει στα επίπεδα του 2019

12:16

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Οι μισοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν αν έχουν το φθηνότερο ρεύμα

12:14

Σε χαμηλά 20 ετών το Ευρώ έναντι του δολαρίου

12:09

Στόλτενμπεργκ - NATO: Με 32 έθνη θα είμαστε ακόμη πιο ισχυροί και οι λαοί μας ακόμη πιο ασφαλείς

12:08

Η SKY express στο Aviation Event για τις προκλήσεις του κλάδου στη μετά-covid εποχή

12:06

Η Μόσχα κατηγορεί την Ουκρανία ότι βασάνισε αιχμαλώτους πολέμου

12:03

Ιταλία: Σημαντική μείωση του ελλείμματος στο 9% του ΑΕΠ κατά το α' τρίμηνο

12:02

EY: Πέντε νέοι εταίροι στην ΕΥ Ελλάδος

11:56

ΗΠΑ: Προσφέρουν αμοιβή για πληροφορίες σχετικά με παράνομα φορτία στη Μέση Ανατολή

11:48

Μητσοτάκης στο Ευρωκοινοβούλιο: Προτροπή στην ΕΕ για παρέμβαση στο ρεύμα - «Οι διαφωνίες δεν λύνονται με νταηλίκια» το μήνυμα στην Τουρκία

11:33

Economist 2022 - Ζελένσκι: Να υιοθετηθούν 100% όλες οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, χωρίς εξαιρέσεις