Για σχεδόν έναν αιώνα, οι άνθρωποι ονειρεύονται να πιλοτάρουν ιπτάμενα αυτοκίνητα στο μακρινό, τεχνολογικά προηγμένο μέλλον, και φαίνεται πλέον ότι αυτή η μέρα δεν θα αργήσει πολύ.
Διαβάστε ακόμα: Maeving RM1 E-Bike - Η πρώτη ηλεκτρική μοτοσικλέτα με κλασική αισθητική
Ενώ οι περισσότερες σημαντικές καινοτομίες eVTOL (electric Vertical Take-off and Landing) οχημάτων προέρχονται από νεοφυείς επιχειρήσεις ή εταιρείες τεχνολογίας και όχι από αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν λείπουν οι μεγάλες φίρμες αυτοκινήτων που πειραματίζονται σ' αυτήν την κατηγορία.
Σε αυτήν την περίπτωση ανήκει η γαλλική Renault, η οποία συνεργάστηκε με το hub σχεδιασμού κίνησης TheArsenale για να δημιουργήσει το AIR4, μια ιπτάμενη εκδοχή του Renault 4L, με αφορμή την 60ή επέτειο του διάσημου μοντέλου. Πουλώντας περισσότερες από 8 εκατομμύρια μονάδες σε περισσότερες από 100 χώρες σε μια περίοδο άνω των 30 ετών, το αρχικό Renault 4 ήταν ένα από τα βασικά στοιχεία στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταξύ 1961 και 1992.
Μπορεί να μην είχε τη σεξουαλικότητα ενός supercar, αλλά το Renault 4 αποτέλεσε την προσιτή επιλογή για εκατομμύρια νέους οδηγούς στο ξεκίνημά τους πίσω από το τιμόνι, ενώ χρησίμευσε ως ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για οικογένειες και επιχειρήσεις. Η δημοφιλία του Renault 4 ήταν ο λόγος που η Arsenale θέλησε να συνεργαστεί με τη Renault και να κάνει το 4L να πετάει πάνω από τους δρόμους που κάποτε κυκλοφορούσε.
Το AIR4 δημιουργήθηκε για να συμβολίζει την ανεξαρτησία και την ελευθερία, να είναι μια απάντηση στα επιδεινωμένα προβλήματα της αδιέξοδης κυκλοφορίας και στη συνεχιζόμενη συναισθηματική διάβρωση που προκαλεί. Από αισθητική άποψη, το AIR4 διατηρεί το κλασικό, άκαμπτο στυλ του 4L, με τη διαφορά ότι το αμάξωμα είναι πλέον κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
Το AIR4 δεν έχει τροχούς, αλλά τέσσερις έλικες διπλών λεπίδων. Το αμάξωμα βρίσκεται στη μέση του πτητικού πλαισίου και τροφοδοτείται από πολυμερείς μπαταρίες λιθίου 22.000 mAh, συνολικής χωρητικότητας 90.000 mAh. Ενώ το όχημα μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 700 μέτρα με ταχύτητα απογείωσης 22,5 χλμ/δευτερόλεπτο, «περιορίζεται» στα 6 χλμ/δευτερόλεπτο για λόγους ασφαλείας και η ταχύτητα προσγείωσης στα 3 μέτρα/δευτερόλεπτο.
Η Renault δεν έχει ακόμη αποκαλύψει εάν το AIR4 θα παραχθεί μαζικά ή όχι. Μπορείτε ωστόσο να ανακαλύψετε περισσότερα γι' αυτό στο website της εταιρείας The Arsenale και να το θαυμάσετε σε πτήση στο παρακάτω video.