Είναι η ώρα να χτίσουμε τα ελληνικά brands Αθλητικού Τουρισμού

Μοιράσου το
Είναι η ώρα να χτίσουμε τα ελληνικά brands Αθλητικού Τουρισμού
Είναι αλήθεια αλλά είναι και πραγματικότητα, ποτέ πριν δεν νιώθαμε πιο αυτάρεσκα συμμετέχοντας σε ελληνικούς αγώνες τρεξίματος ή κολύμβησης ή και τριάθλου.

Είναι αλήθεια αλλά είναι και πραγματικότητα, ποτέ πριν δεν νιώθαμε πιο αυτάρεσκα συμμετέχοντας σε ελληνικούς αγώνες τρεξίματος ή κολύμβησης ή και τριάθλου.

Όπως αγάπησες τον Ζούλια ή τους Miro και τα Zeus & Dione στον χώρο της ελληνικής fashion αγοράς, όπως εκτίμησες τη φέτα ή το ελληνικό κρασί, το ίδιο συμβαίνει και με τα ελληνικά brands στον χώρο του αθλητικού τουρισμού.

Λατρεύεις να περπατάς σε αυτά! Να τρέχεις ή να κολυμπάς και να είναι μέρος της ζωής σου!

Το Ζαγόρι, το Μέτσοβο, ο Όλυμπος, το Τείχιο, το Ναβαρίνο το Αρκαλοχώρι, οι Σπέτσες, το Πευκί, το Ναύπλιο, η Σαντορίνη, η Ρόδος είναι μερικά από αυτά και αλήθεια τι έχουν να ζηλέψουν οι αντίστοιχοι αγώνες που γίνονται εκεί από αγώνες σε άλλες χώρες;

Το αντίθετο αναδεικνύουν τη σημασία των αγώνων που δημιουργούνται, παράγονται και ανήκουν σε ελληνικές εταιρίες ως αγαθά σύγχρονου πολιτισμού και πρεσβευτές της σημερινής παραγωγικής Ελλάδας ανά την υφήλιο.

Γιατί ναι μπορεί να χρειαζόταν η Ελλάδα ένα τσουνάμι ξένων brands να πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα για να ενδυναμώσουν ή να παρακινήσουν το δρομικό, ποδηλατικό, τριαθλητικό ή κολυμβητικό κίνημα, αλλά μήπως όμως τώρα είναι η ώρα για να χτίσουμε τα ελληνικά brands;

Μην παρεξηγηθούμε, όλες οι διοργανώσεις έχουν κάτι να προσφέρουν. Υπάρχουν επίσης brands στο εξωτερικό όπως το Nove Colli στο ποδήλατο που έχουμε αναφέρει, σε προηγούμενο άρθρο μας στο insider.gr, που δεν έγινε franchise, αλλά δημιούργησε ένα μοναδικό προϊόν όπως έχουμε ξαναγράψει.

Σε συνδυασμό λοιπόν, με όλες τις νέες τάσεις του τουρισμού Slow Travel, Local Experience, Wellness Tourism, το τουριστικό πλάνο των προορισμών και μέσα από το θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνεται από το Υπουργείο Τουρισμού, θα πρέπει να στοχεύσει στη δημιουργία ελληνικών επώνυμων τουριστικών προϊόντων (brands) στον χώρο του Αθλητικού Τουρισμού.

Θα παραφράσω από την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, και θα πω ότι τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και διαφοροποίησης που Δημιουργούνται, Παράγονται και Ανήκουν στις Ελληνικές επιχειρήσεις δηλαδή αθλητικές εκδηλώσεις με ελληνική ταυτότητα (place marketing & branding), είναι εθνικός πλούτος από τον οποίο άμεσα εξαρτάται το εθνικό μας εισόδημα, η εργασία, η αξιοποίηση του ταλέντου μας και συνολικά βοηθούν στην ευημερία της χώρας μας. H συστηματική προβολή της χώρας μας ως «τόπου-προέλευσης» αξιόλογων, σύγχρονων, ποιοτικών, επώνυμων και παραγωγικών δραστηριοτήτων είναι η αποτελεσματικότερη στρατηγική διεθνούς προβολής της.

Για όσους δυσανασχετούν με τη λέξη brand name να τονίσουμε ότι χρησιμοποιείται αντί της λέξης μάρκα (brand), και είναι το σύνολο όσων ανακαλούμε (εικόνες, ήχοι, γεύσεις, συναισθήματα) όταν μας αναφέρουν ένα brand name (τόπου, προϊόντος, υπηρεσίες κτλ.). Μην ξεχνάμε ότι δεν διαμορφώνουμε εμείς το brand μας αλλά το κοινό που συμμετέχει. Δεν έχουμε λόγο εμείς αλλά οι συμμετέχοντες μας, γιατί μην ξεχνάτε αφορά εκείνους. Είναι ο προορισμός που χτίζουμε και προωθούμε.

Δεν χρειάζεται νομίζω περισσότερα πράγματα να ειπωθούν ενώ είναι δεδομένο ότι οι ελληνικές διοργανώσεις, τα Ελληνικά Brand Names του Αθλητικού Τουρισμού συμβάλλουν στην άμεση μείωση του εμπορικού ελλείμματος και αναπτύσσουν συνεργασίες και κοινές προωθητικές πρωτοβουλίες μεταξύ των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων.

Η συζήτηση γίνεται για τις μελλοντικές προτεραιότητες του τουρισμού μιας και μόνο με τα στοιχεία του 2019, ο Τουρισμός συνεισέφερε στο 20,3% του ΑΕΠ, αν υπολογιστούν και οι δευτερογενείς διαχύσεις.

Ακριβώς ότι τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Κικίλιας πως: «Ο Τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, είναι πηγή εσόδων για τον Έλληνα, είναι πηγή αύξησης του ΑΕΠ της χώρας και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους».

Είναι λοιπόν συνυφασμένη με την πολιτική του Υπουργείου και με τη δημιουργία Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών και δεν μπορεί να υπάρχει σωστή Αθλητική Διοργάνωση χωρίς Destination brand. Δεν μπορεί να υπάρχει τουριστικό brand χωρίς destination (προορισμό).

Ο Υπουργός Βασίλης Κικίλιας δήλωσε επίσης χαρακτηριστικά πρόσφατα ότι η «Η Ελλάδα είναι το 5ο τουριστικό brand στον κόσμο» ενώ πρόσθεσε ότι «στόχος μας είναι να βελτιώσουμε περαιτέρω το brand Ελλάδα, με μια σημαντική προσθήκη. Να καθιερώσουμε τη χώρα ως έναν βιώσιμο τουριστικό προορισμό που προσφέρει υψηλής ποιότητας τουριστικό προϊόν, και με σεβασμό στη φύση και την αυθεντικότητα θα προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο».

«Όσο πιο δυνατό το brand τόσο πιο δυνατή η χώρα» κατέληξε σε πρόσφατο άρθρο του.

Ακριβώς αυτό πιστεύουμε και εμείς και ακολουθούμε, όπως το 2011 που δημιουργήθηκε για παράδειγμα το πρώτο μεγάλο φεστιβάλ αναρρίχησης από την THE NORTH FACE στην Κάλυμνο, ονομάστηκε TNF Kalymnos Climbing Festival. Το νησί και ο τόπος πρωταγωνίστησε όχι μόνο στο όνομα του φεστιβάλ αλλά και σε ολόκληρη σειρά ρούχων που δημιούργησε η αμερικάνικη εταιρεία και έφτασε τότε να βρίσκεται σε καταστήματα στο Παρίσι και στο Λονδίνο.

Ή όταν τα World Travel Awards, που ιδρύθηκαν το 1993 για να αναγνωρίσουν και να επιβραβεύσουν την αριστεία στους βασικούς τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, ανακήρυξαν το Navarino Challenge ως δεύτερο καλύτερο Wellness Event στον Κόσμο και πρώτο στην Ευρώπη.
Τι καλύτερη διαφήμιση για τον αθλητικό τουρισμό της χώρας μας, από έναν καταξιωμένο θεσμό που αναγνωρίζεται παγκοσμίως ως το απόλυτο σήμα κατατεθέν της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και φέτος μάλιστα ανακήρυξε ως κορυφαίο προορισμό για την Ευρώπη το 2021 (Europe’s Leading Destination 2021), την Ελλάδα.

Είναι λοιπόν η στιγμή της χώρα μας μιας και η «Η Ελλάδα αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τη διαχείριση της πανδημίας, τα ιατρικά και ταξιδιωτικά πρωτόκολλα. Απέδειξε στον πλανήτη ότι είναι ο ομορφότερος αλλά και ο ασφαλέστερος προορισμός.»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:15

Η διμερής οικονομική και επιχειρηματική συνεργασία στη συνάντηση Μητσοτάκη με τον Βαυαρό πρωθυπουργό

14:07

Λιζ Τρας: Ο πρόεδρος Πούτιν κρατάει όμηρο την διεθνή κοινότητα μέσω των τροφίμων

14:05

Ανδρουλάκης: Κλιματικός νόμος, οδικός χάρτης για μια ανθεκτική κοινωνία

13:58

Ποδόσφαιρο: Χορός δισεκατομμυρίων στα ευρωπαϊκά club κόντρα στο ρίσκο της εποχής

13:57

Σολτς: «Πεπεισμένος» πως ο Πούτιν δεν θα κερδίσει τον πόλεμο

13:43

Οικονόμου: Η παρουσία Μητσοτάκη στο Νταβός μήνυμα ότι η Ελλάδα επέστρεψε δυναμικά

13:31

Apple: Προανήγγειλε αυξήσεις μισθών για να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό

13:30

Συνάντηση Μητσοτάκη - Σακελλαροπούλου: Έρχεται συνολικό σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας

13:22

Τέθηκε σε λειτουργία η διαδικτυακή πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης 

13:21

Το πρώτο ελβετικό ρολόι που πήγε στο διάστημα αποκτά διάδοχο 60 χρόνια μετά

13:20

Eurobank Research: Η Ελλάδα έχει μπροστά της μια μεγάλη λίστα μεταρρυθμίσεων και ορόσημα

13:16

Foreign Affairs: Ο Πούτιν θα χάσει τον πόλεμο του

13:07

Πλεύρης: Επαναφορά μέτρων και εμβολιασμός από το Σεπτέμβριο

12:59

Lenovo: Αύξηση των κερδών κατά 48% στο δ' τρίμηνο - Στα 16,7 δισ. τα έσοδα

12:56

Κίνα: Η Σανγκάη οδεύει προς την έξοδο από το lockdown

12:45

Η Pfizer παρουσιάζει το «Σύμφωνο για έναν Υγιέστερο Κόσμο» για τη βελτίωση της Ισότητας στον τομέα της Υγείας

12:37

Kaspersky: Πώς να αποφύγετε τους απατεώνες στον τελικό του Champions League

12:37

Η Ισπανία ανακοινώνει μια μεταρρύθμιση των υπηρεσιών πληροφοριών

12:21

Κύκλωμα με εικονικά τιμολόγια εντόπισε το ΣΔΟΕ

12:13

ECDC: Περισσότερα από 200 κρούσματα ευλογιάς των πιθήκων έχουν εντοπιστεί σε όλο τον κόσμο

12:03

Φορέας Ακινήτων: Αναζητούνται κίνητρα για τους επενδυτές – Στις «ράγες» μπήκε η διαδικασία 

11:51

Ουκρανία: Οι ρωσικές δυνάμεις βομβάρδισαν περισσότερες από 40 πόλεις στο Ντονμπάς

11:50

Σόρος: Η διαπραγματευτική θέση του Πούτιν δεν είναι τόσο ισχυρή όσο προσποιείται

11:47

Δασικοί χάρτες: Στις 31 Μαΐου εκπνέει η προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων

11:44

Διπλωματικές πηγές: Επιστολή της Ελλάδας στον ΟΗΕ αποδομεί τις αιτιάσεις της Τουρκίας για το Αιγαίο

11:29

Στόλτενμπεργκ: Στόχος μου παραμένει η ταχεία ενταξιακή διαδικασία για τη Φινλανδία και τη Σουηδία

11:27

Συνεργασία υπ. Οικονομικών με την DG Reform για την ανάπτυξη της ελληνικής Κεφαλαιαγοράς

11:20

Σε θετικό τέμπο το Χρηματιστήριο, πάνω από τις 880 μονάδες

11:14

Κικίλιας: 342% αυξημένα τα έσοδα από τον τουρισμό σε σχέση με πέρυσι

11:13

Νέα Εμπορική Συνεργασία μεταξύ ActiveMedia Group & PROSPORT